.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 13:20:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 20VT - wykres doładowania, a moc i moment obrotowy
PostNapisane: 23.lis.2008 10:29:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Witam serdecznie 20VT-Maniaków ;)

Odpowiedzcie mi Panowie na pytanie:

Czy auto generujące wzorcowo mapę doładowanie może być niesprawne/nie generować pełnej mocy i momentu? Czy jest to możliwe patrząc pod kątem elektroniki sterującej, żeby auto pompowało, ale nie "jechało"na 100%.

Założenia: Seryjny osprzęt 3B, modyfikowana elektronika, doładowanie od 1.4 w piku do 0.9 przy 7200.

Proszę o poważne podejście do tematu. :peace:

Pozdrawiam

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 11:30:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Silniki 2.2 t to potencjał w podnoszeniu mocy i śmiało stwierdzę, że nawet 4,2 "umywa się" . Znam kilka osób , które mają S2 oraz 200 z tymi silnikami i o dziwo są serie , które mają moc i jeżdżą wspaniale a są takie , że nawet po chipie nie generują tego co trzeba a silnik mechanicznie jest sprawny. Obawiam się iż przyczyna leży w układzie wtryskowym , ponieważ jego wydajność spada z czasem i nie generuje odpowiedniego ciśnienia paliwa a samym doładowaniem nic nie "podgonisz" mocy. Te silniki nawet po chipie bez zrobienia przelotu w wydechu i wymianie sprężyny ograniczającej doładowanie na mocniejszą oraz wyłączenia czujnika stukowego i wymienia pompy paliwowej na generującą większe ciśnienie nie chcą zbytnio jezdzić . Facet z mojego miasta ma S2 , którym "robi" wszystkie auta w okolicy na 1/4 mili nawet oryginalne M3 i to z dużym zapasem .

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 14:36:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Jack napisał(a):
wyłączenia czujnika stukowego i wymienia pompy paliwowej na generującą większe ciśnienie nie chcą zbytnio jezdzić


Jack...co Ty za brednie wypisujesz...daruj sobie takie odpowiedzi. Wyłączyć stukowca? Tylko jakiś imbecyl to robi. A korekta kąta zapłonu to z dupy wtedy będzie w przypadku wystąpienia spalania stukowego? A wymiana pompy paliwa na wydajniejszą...a co z regulatorem ciśnienia paliwa? Ty masz pojęcie o tym co piszesz? Des prosił o poważne podejście do tematu...moim zdaniem pisz poważnie albo poważnie czytaj...tak będzie lepiej dla wszystkich. Bo ktoś to przeczyta i rozwali sobie motor.

Des...temat ciężki, ale jak najbardziej możliwy. Paliwa może być wystarczająco, ale możesz mieć bardzo cofany zapłon. Doładowanie będzie w normie ale mocy nie będzie. A żeby cofał się zapłon, to możesz mieć przyczyn bardzo dużo...kiepskie paliwo o słabym LO, nagar w komorze spalania, za wysoka temperatura w dolocie... Temat szeroki.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 15:04:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Kefir bardzo miły jesteś ale o mapie zapłonu nie masz pojęcia wybacz.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 15:07:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
O czym Ty piszesz? Oprócz tego że kręcisz się kolegą który robi samochody? Może jakieś konkrety? Wyprostuj moją wiedzę jeżeli wiesz co i jak. Albo zadzwoń do kolegi niech Ci podpowie.

Na tym wykresie widać co się dzieje gdy zapłon jest za wczesny lub za późny.

Obrazek

Tak jak napisałem. ECU koryguje zapłon w oparciu o czujnik spalania stukowego i czujnik temperatury powietrza. Na oba pomiary ma wpływ bardzo dużo czynników. I to tutaj trzeba szukać przyczyny. Ale Jack odebrał mi chęć do tworzenia elaboratu na ten temat, bo zna lepiej ode mnie mapy zapłonu i ma kolegę którego się boję.

p. s. I jeszcze jedno Jack...gdybyś mnie znał, to wiedziałbyś, że jestem w każdej sytuacji miły, ale działa mi na nerwy to co się dzieje na tym forum. A to już dzięki wypowiedziom takim jak Twoja. To tak jakby chcieć się najeść francuskim pieczywem...duże z wierzchu a puste w środku...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 15:44:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Bez nerwów Panowie. Proszę, skupmy się na temacie :peace:

Właśnie jedyne co mi przychodzi do głowy to właśnie opóźnianie zapłonu.
Stukowce oba są świeże, układ szczelny, IC wydajny - w stanie idealnym.

Może faktycznie czujnik temperatury w dolocie szwankuje, bo zakładamy, że temperatura zasysana jest jednak dobra - niska.

Co jeszcze może wpływać na opóźnianie?

Pozdrawiam :)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 17:09:56 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ja kiedys mialem taki przypadek ze auto podobnie jak u Ciebie niby wszystko ladnie ale dosc czesto powyzej 3500 obr lekko poszarpywal i juz tak dobrze nie ciagnal do konca. przyczyna byly nieszczelnosci miedzy przeplywka a turbo. tez szukalem w cisnieniu paliwa , w zaplonie bo na to wskazywaly objawy

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2008 17:18:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
U mnie nic nie szarpie, ciągnie moim zdaniem tak jak powinno.

Możliwe, że szukamy dziury w całym, ale jednak wolę się upewnić.

pozdr

Dodane:
Zeszyt serwisowy twierdzi, że czujnik temperatury w dolocie wpływa na ustalenie punktu zapłonu oraz może wpływać na obniżenie doładowania. Zakłądam, że oba negatywne skutki w postaci opóźnienia zapłonu i obcięcia boostu występują łącznie, prawda??

pozdr

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2008 19:49:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Ok.

Kolejne pytanie, proste i pokrętne zarazem: ;)

Przyczyny pojawiania się błędu ECU - KNOCK SENSOR II - NO SIGNAL. ??

Senkju.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2008 21:21:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
DeS napisał(a):
Przyczyny pojawiania się błędu ECU - KNOCK SENSOR II - NO SIGNAL. ??

Paweł - tu akurat nie ma zbyt wielu możliwości:
- walnięty element piezo w czujniku
- walnięta wiązka
- walnięta wtyczka na ścianie grodziowej
- walnięta dalsza część wiązki
- walnięty podzespół ECU odpowiedzialny za detekcję stuków. (mało prawdopodobne, bo jest jeszcze drugi stukowiec, który nie zgłasza błędów)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2008 21:38:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Właśnie jestem ciekaw "co ludzie powiedzą" i Twoje spostrzeżenia pokrywają się z tym co podpowiadają na stronie SJM-Autotechnik.

Problem polega na tym, że czujnik jest w miarę świeży i raczej wykluczam jego uszkodzenie, ale podmienię go jutro i sprawdzę, w ostateczności kupię kolejny nowy ;)

Dziex za odzew, każdy merytoryczny głos się liczy. :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2008 21:58:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
DeS napisał(a):
Dziex za odzew, każdy merytoryczny głos się liczy. :peace:

cała przyjemność po mojej stronie. Jeśli mam nietypowy problem, szukam nietypowych wyjść. Tak udało mi się "wskrzesić" wtryskiwacz sterujący w TDI, który w opinii dwóch zawodowych mechników był do wyrzucenia. A problem był w...pękniętym przewodzie na kablu. Lutownica w dłoń i śmiga do dziś.....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 10:20:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Błąd 2144 (00540) :?: I pytanie czy dokręciłeś czujnik z odpowiednią siłą ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 10:54:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
ADAM 12 napisał(a):
Błąd 2144 (00540) :?: I pytanie czy dokręciłeś czujnik z odpowiednią siłą ?


Dokręcam ręką na czucie ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 18:02:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Knocki przykręca się odpowiednim momentem (jak wrócę do domu to postaram się podać). I jeżeli czujnik wymaga podkładki, to po odkręceniu powinna być zmieniona do następnego montażu.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2008 21:53:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
DeS napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Błąd 2144 (00540) :?: I pytanie czy dokręciłeś czujnik z odpowiednią siłą ?


Dokręcam ręką na czucie ;)


jak będzie to 20Nm to dobrze w innym wypadku mogą wystapić errory :) ale i tak nie doprowadzi to do błędu "00540 KS2 - No signal" ;)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2008 16:30:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
No dobra.. moja teoria:

"jeśli sprężyna w WG jest za mocno dokręcona - doładowanie jest zbyt wysokie i dochodzi do korekty zapłonu, to może pojawić się błąd 540 Knock Sensor II - NO SIGNAL."

Nie mylić z przeładowaniem ;)

True or false?

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2008 17:14:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika
Online

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
false wg mnie. powinno być jeśli nie przeładowanie to spalanie stukowe, i to wtedy komp wyłapie.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2008 17:18:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Moim zdaniem False.
Jak mu dodmuchasz, to musi wykryć mocniejsze detonacje, a po cofnięciu zapłonu już nie będzie pytał o czujnik.
Ewentualnie mógłby wywalić jakiś zapis w stylu "sygnał poza zakresem, niezrozumiały" lub coś takiego.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2008 11:05:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
czekaj jak ostatnio vagowałem bestie to słyszałem, że ten błąd to "normalka".
U mnie też występował więc pytanie moje jest następujące : czy wystąpił na odpalonym silniku czy na zgaszonym ?

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: