.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 18:48:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 21:06:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
LuckyMe,


AKP to forum [jeszcze] niekomercyjne i wolne światopoglądowo, a zatem jego funkcją jest swobodna wymiana opinii, co oznacza, że wolno Ci jako nabywcy usług jeździć po każdym, po kim chcesz - nawet jeżeli byłoby to nieuzasadnione - nie jesteś profi z branży, zatem możesz mieć swoje zdanie. paradoksalnie, im mniej wiesz, tym Twoje obserwacje i odczucia są cenniejsze, gdyż nie starasz sobie tłumaczyć pewnych zjawisk...
zatem - nie krępuj się pisać czegokolwiek, co chciałbyś napisać - jeżeli Matka Teresa urwała Ci lusterko - śmiało, możesz tutaj nawrzucać.
żadnej wojny nie będzie.

co do Twoich pytań: może być tak, że program podczas flashowania stanie na xx% - lecz wówczas nie uruchomisz silnika. przyczyn może być wiele.
jak jest ze zgraniem, to tutaj już pytaj Przemka. choć osobiście nie wyobrażam sobie skopiowania wycinka programu i późniejszej obróbki tegoż wycinka...

co do pompy - uszkodzenie sterownika zazwyczaj kończy żywot pompy i tym samym silnik nie uruchamia.
u Ciebie usterka ma raczej wymiar mechaniczny, a nie elektroniczny [na poziomie sterowania]. pamiętaj, że być może przyczyna leży w pasku.
poza tym, pompa była regenerowana już po boxie, a zatem pompiarz usterkę zapewne by usunął.
Przemek ma raczej rację co do tego, że program nie jest odpowiedzialny za wahania na jałowym. nie mniej jednak, bardzo nie podoba mi się mapa kąta wtrysku [004.2] na próbie dynamicznej - tutaj psy wieszam na tunerze, który wprowadził istny burdel.


spanky napisał(a):
a tekst z brakiem mapy bardzo mnie zainteresowal ...


jesteś tak samo złośliwy jak ja, czy odnoszę mylne wrażenie?
;)



przemekk74 napisał(a):
(...) widzisz w nich nawet czasem babelki w wezach paliwowych - a to mnie juz zaczyna troche niepokoic...



a to akurat bardzo łatwo jest zauważyć.
004.3 - próba dynamiczna [świetnie widać na VP37/44] - jeżeli wartości kąta rosną stopniowo 3.x > 4.x > 5.x > ... 11.x, to jest OK.
jeżeli są wahania i spadki na zasadzie 3.x > 5.x > 6.x > 4.x > 6.x > 7x. > 5.x etc, to znaczy, że nastawnik wariuje z powodu powietrza...

sprawdzone i pokrywa się z prawdą w 100% przypadków.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 21:29:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
meszrum napisał(a):
spanky napisał(a):
a tekst z brakiem mapy bardzo mnie zainteresowal ...


jesteś tak samo złośliwy jak ja, czy odnoszę mylne wrażenie?
;)


jezeli ciekawosc mozna nazwac zlosliwoscia ... to tak ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 16:22:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Piotruś napisał(a):
Jednak na tym końcżą się podobeństwa opinii mojej w stosunku do podwójnego zaprzeczenia jakiego "dopuścił się" meszrum w tych oto fragmentach:

meszrum napisał(a):
kto robił program?
dlaczego zezwolił na tak karygodny OB?

i
meszrum napisał(a):
jeżeli wcześniej było OK, to spitolona robota:
- program jest zły, gdyż pozwala na nieakceptowalny OB - być może teraz nie ma 00575, lecz jesteś na dobrej drodze ku temu. wystarczy sobie wyobrazić notlauf T podczas wyprzedzania...;

kontra to:
meszrum napisał(a):
Przemku,
zgadza się.
czy zwróciłeś jednak uwagę na niezwykle ważny parametr, który jest często pomijany przy ocenie ładowania - 4ta pozycja w 11tce - siła [agresywność] zbijania ciśnienia przez N75.


Nie mnie dochodzić powodów tak chwiejnego stanowiska (np. niewiedza czy może jednak "dżihad przeciw SS" zależnie od tego, z której strony wiatr zawieje ... ?), lecz chyba kazdy użytkownik tego forum wie, że kiedy "wysterowanie" zaworka N75 jest granicznie niskie, to turbina pompuje (przynajmniej powinna pompować) wcale/najmniej.
LuckyMe - u Ciebie widać bardzo wyraźnie, że oprogramowanie działa w 101% prawidłowo, gdyż w trakcie tzw. OB - "wysterowanie" (nazawa właściwa: wypełnienie czasu trwania impulsu elektrycznego) zaworka N75 NATYCHMIAST oraz ZDECYDOWANIE spada do wartości (z tego co pamiętam) granicznej dla BDG - 17,4% .



otóż nigdzie nie ma autozaprzeczenia w mojej wypowiedzi. modyfikując program dopasowuje się go do samochodu tak, by nie było sytuacji jak w przypadku LuckyMe. w tym przypadku program nie jest dopasowany do stanu samochodu [T]. program jest zły, nie dlatego, że napisał go debil, który nie wiedział co czyni, lecz właśnie dlatego, że nie jest dopasowany do stanu auta [innymi słowy: nie jest do tego konkretnie egzemplarza].

to tuner modyfikując mapy decyduje jak duże ciśnienie ma być i w jakim zakresie. każda T zareaguje inaczej, dlatego wielu tunerów robi poprawki zanim wypuści samochód.

to, że program zbija ciśnienie i jest to prawidłowe to truizm. ważne jest to, jak zachowuje się T i jak agresywną pracę wykonuje N75. tutaj widać, że program pasuje do tego samochodu jak ja do sserwisu - opierając się o 17% ocieramy się o notlauf [nie ECU, ale notlauf T - samochód przestaje przypsieszać, aż do popuszczenia i ponownego naciśnięcia pedału gazu].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 17:11:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2007 22:57:30
Posty: 18
Dokładnie dzieje się tak jak napisał Meszrum. Samochód przyspiesza dobrze z dołu potem jest dołek od około 2000 obr i zaczyna przyspieszać dopiero jak odpuszcze gaz i znowu go dodam ale nie na maxa.

_________________
A6 C5 2.5V6 TDI '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2009 18:00:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
LuckyMe napisał(a):
Dokładnie dzieje się tak jak napisał Meszrum. Samochód przyspiesza dobrze z dołu potem jest dołek od około 2000 obr i zaczyna przyspieszać dopiero jak odpuszcze gaz i znowu go dodam ale nie na maxa.


masz zatem notlauf samej turbiny. jak dla mnie - auto nie nadaje się do użytkowania, gdyż można się zabić podczas wyprzedzania.

notlauf ten różni się od klasycznego trybu awaryjnego [również zwanego notlaufem] tym, że ustaje po odpuszczeniu pedału gazu. klasyczny notlauf dopiero po wyłączeniu silnika.
notlauf turbiny nie zawsze zapisze się w pamięci jako 00575.

LuckyMe, w Twoim samochodzie jest co poprawiać [T, program, VP44], nie mniej jednak są to 2-3 dni pracy. głowa do góry, wiesz już co ma byc naprawione. mam nadzieję, że zamieścisz logi po naprawie i podzielisz się odczuciami.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: