.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 00:46:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 TDi BAU TIP] Prośba o ocene logów przeciąganie TIPa
PostNapisane: 03.lut.2009 20:34:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2008 10:02:29
Posty: 42
Lokalizacja: Chodziez
Witam.

Mam prośbę o ocenę logów. Szczególnie dynamicznych. Mam problem z przeciagajacym TIPem. Mam pewne przypuszczenia ale chialbym zapytac Was o opinie.
Ponizej linki do logow.
Dynamiczne
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1b4ebc80f5b369c2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/13150d0f0d01d837.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/61ba628c5c861135.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/42a79f86c1ea8543.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/19233e8d8e670fd6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/69a46e7c2e8eea57.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/57f0a7ff7530dc9c.html

Statyczne
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4f73dcbfad13a3ba.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/74ed5954a9f127c7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e9a88422a0b261d2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e8a885760843edc3.html

BS
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f3f8163a68231afd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/731afaabcd785617.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a6705dc3eda339b.html

Z gory dzieki za pomoc.

_________________
rencontres


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2009 00:10:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Ogólnie to jest git.
Ustaw kąt wtrysku bo jest poza zakresem. Ustaw w ten sposób aby było 1*ATDC przy LATE (w logu 004BS)

Turbo pompuje trochę niedobrze :/
Łapie OB stosunkowo nisko i później sobie ładnie je zbija. Czy ktoś nie regulował sztangi?

Kiedy wymieniany był filtr powietrza? - sprawdzić

Co do tipa - napiszę Ci na PW (bo zaraz zleci się konsylium i dostanę w łeb)

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2009 09:28:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
niestety nie otwiera mi się część logów.

przeciąganie może być spowodowane pracą T, która, jak zauważył Stamlej ma nisko OB, a następnie jest dziura [nie w mbar tylko widziana przez skrzynie w nm] - stąd może przeciągać pod 2400 rpm.

naprawą w takim przypadku nie może być tuning, gdyż problem i tak powróci.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2009 09:54:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Nie o tuningu mi chodziło.
Jak moja metoda pomoże to niech autor tematu napisze czy zadziałało.

Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2009 10:26:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie napisałem tego odnośnie Twojej metody, tylko spotykanych praktyk.


poza tym, kąt nie jest poza zakresem - 3.8*ATDC mieści się w 0* - 4* ATDC.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2009 10:49:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Nie czepiajmy się szczegółów bo poprzednia wypowiedź nie była atakiem tylko informacją.

Kąt nie jest dobrze ustawiony więc należy poprawić (tak - mieści się w górnym zakresie)

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2009 11:32:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2008 10:02:29
Posty: 42
Lokalizacja: Chodziez
meszrum napisał(a):
niestety nie otwiera mi się część logów.


Dziwne. Sprawdzałem kilka razy i u mnie sie otwieraja wszystkie. Sprobuj jeszcze raz, u mnie chwile trwa zanim odpala.

Stamlej napisał(a):
Kiedy wymieniany był filtr powietrza? - sprawdzić

Co do tipa - napiszę Ci na PW (bo zaraz zleci się konsylium i dostanę w łeb)


Sprawdze filtr i Twoją metode.[/quote]

_________________
rencontres


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2009 23:56:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Stamlej napisał(a):
Nie czepiajmy się szczegółów bo poprzednia wypowiedź nie była atakiem tylko informacją.

Kąt nie jest dobrze ustawiony więc należy poprawić (tak - mieści się w górnym zakresie)



a to bardzo ciekawe, że kąt nie jest dobrze ustawiony.
wszak albo jest poprawnie ustawiony [0*-4*ATDC], albo nie jest.

zatem, wytłumacz proszę praktyczną różnicę jaka wynika, dla silnika [szczególnie BAU] i skrzyni, z kąta 1*ATDC względem 3.8*ATDC.
jakie plusy [i dlaczego] wynikają z 1*ATDC?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2009 16:28:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Mnie to wygląda na klasyczny problem z "geometrią" turbiny - czyli co za tym idzie: gruszka, zapieczone kierownice, zmęczenie materiału - klasyczny objaw w silnikach BAU z TIPem - czyżby brat bliźniak mojego BAU :-) . Ponad 200tys km to wystarczający czas aby spotkać się z tym problemem. Jedynym słusznym rozwiązaniem jest regeneracja T w profesjonalnym zakładzie. Gdybyś miał manualną skrzynię, pewnie nie zauważyłbyś że masz mniej Nm. Ale niestety sterownik TIP'a oczekuje określonego momentu i nie otrzymuje go czego wynikiem jest charakterystyczne "gumowe", "ciągnące się jak guma" :): wchodzenie biegów. Niektórzy twierdza że to normalne w samochodach VAG - ale uwierz mi że to nie prawda, o czym sam się przekonałem. Na temat pozostałych logów niech wypowiedzą się specjaliści z forum.

Stamlej napisał(a):
Ustaw kąt wtrysku bo jest poza zakresem. Ustaw w ten sposób aby było 1*ATDC przy LATE (w logu 004BS)


Stamlej :peace: domyślam się skąd o tym wiesz, bo sam mam tak ustawiony kąt w swoim BAU i jest perfecto ;) Nie wypowiem się jednak dlaczego tak jest bo jestem "za rzadki" w te klocki i mógłbym coś poprzekręcać :):

*[zeby było śmieszniej - też miałem wcześniej 3,8 *ATDC]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2009 17:02:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Nie będę pisał bo moje aksamitne opuszki się za bardzo zetrą na klawiaturze kiedy zbyt mocno będę wciskał klawisze powodowany nadmiarem złości...

Kriso - tak tu ewidentnie jest problem z turbiną.
Kąt masz idealnie i Twoje autko zapewne pomyka :peace:
Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2009 17:38:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Stamlej napisał(a):
Nie będę pisał bo...



...nie wiesz?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2009 18:00:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
... bo drugi order dostanę

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2009 19:52:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie, nie sądzę byś dostał.

pytanie sformułowałem na tyle jasno i zawęziłem do tego stopnia, że odpowiedź na nie można zmieścić w 3-4 linijkach [1024x768].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2009 18:48:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 10:03:31
Posty: 97
Lokalizacja: Beskid Śląski
Wg.mnie to wzorowy kat wtrysku do tego motora to 2 ATDC,prościej -2.

_________________
A6 C5 AVANT AVF

Black Machine


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2009 21:42:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
rekin200773 napisał(a):
Wg.mnie to wzorowy kat wtrysku do tego motora to 2 ATDC,prościej -2.


pewnie tak, zakładając że wartość 2 leży po środku między 0 a 4 :peace:

więc teoretycznie najbezpieczniej znaleźć się po środku ;) - choć podobno nie zawsze

:):

tak na prawdę to nie ma to wpływu i nie będzie miało na zachowanie TIPa w aucie kolegi Crn i nie ma co drążyć dalej tego tematu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2009 22:47:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
rekin200773 napisał(a):
Wg.mnie to wzorowy kat wtrysku do tego motora to 2 ATDC,prościej -2.



tak, to prawda.

Obrazek


dlatego zaciekawił mnie 1*ATDC. nie mniej jednak, jak widać, nie ma wytłumaczenia dlaczego statyczny 1* jest lepszy niż 2*.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2009 22:58:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
lekkie opoznienie dla gorszej jakosci paliwa ?

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2009 23:01:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
christo_ napisał(a):
lekkie opoznienie dla gorszej jakosci paliwa ?


nie bardzo...
ustawienie statycznego w zakresie 0*-4*ATDC warunkuje prawidłowe ustawianie się dynamicznego wg żądania ECU.
...zatem to, czy jest 0* czy 3.8*ATDC, nie powinno czynić żadnej różnicy dla normalnego użytkowania.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 11:12:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2008 10:02:29
Posty: 42
Lokalizacja: Chodziez
Po dluzszej przerwie dziekuję kolegom za zainteresowanie tematem i pomoc. Tak naprawde do końca nie dowiemy się co było przyczyną zachowania skrzyni ponieważ autko zostało sprzedane. Ja jednak obstwiał bym na powoli niedomagającą turbawkę.
Teraz mam iny nie mniejszy problem. Co następne? Wybiorę chyba A4 w budzie B7 tylko tam jest ten cholerny multi. No ale to już temat nie na ten wątek.
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

_________________
rencontres


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: