.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 00:44:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 2.0 ALT] Jak? 'silikon' na uszczelkę pod pokrywą zaworów
PostNapisane: 18.mar.2009 18:24:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2009 13:21:34
Posty: 2
Lokalizacja: Grodzisk
Witam,
Przebuszowałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi jak nakładać masę uszczelniającą przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów alczkolwiek nie jest to takie jasne dla mnie?

oto cytaty:javascript:emoticon(':peace:')
Oczywiście wystarczy ale nie można zapomnieć o (cieniusieńkim) pasku specjalnego (i qure..sko drogiego) "silikonu" na wszystkich łączeniach powierzchni płaskich uszczelki z "elementami półokrągłymi". Tak jest prawidłowo i zgodnie z instrukcją producenta, a przede wszystkim skutecznie. Nakrętki dekla dokręcamy z relatywnie niewielką siłą (10Nm o ile dobrze =pamiętam

===========================
Uważaj żeby nie przesadzić z masą uszczelniająca - jest konieczna ale nadmiar może być nawet niebezpieczny ... . Smarujesz tylko na krótkich bokach (łącznie z zakrętami). Boki długie muszą obyć się bez pomocy "silikonu" ... .
Odpowiedni środek do uszczelniania połączeń guma-metal znajdziesz w dobrych sklepach moto.


==============================
Stamlej napisał:
@ Piotr - Czy można składać pokrywy zaworów na "starych" (nowe-założone 3 tygodnie temu) uszczelkach?


Jak najbardziej można - pod warunkiem, że starannie usuniesz resztki masy uszczelniającej z "zakrętasów" i oczywiście zastosujesz (w prawidłowych ilościach) nową (masę uszczelniającą). :peace:

Prosze o rozwinięcie tematu.
Najlepiej jakieś zdjęcia.

_________________
A4 2.0 Avant 2002 ALT LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 18:32:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Może mnie niektórzy zjadą za to ale powiem tak.

Złożyłem kiedyś pokrywę wałka rozrządu na nowej uszczelce wszystko starannie wcześniej czyszcząc i odtłuszczając benzynką ekstrakcyjną, dokręciłem śruby kluczem dynamometrycznym i wyciek pojawił się na nowo :/

Od tamtej pory składam takie uszczelki używając syliconu firmy Loctite, nie jest tani, ale dobry. Smaruję delikatnie miejsce gdzie ma przylegać uszczelka, nie za dużo, kładę uszczelkę i smaruję ponownie, skręcam wszystko i wycieków nie widzę.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 22:41:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Przy czym ta masa najlepsza jest czarna z Loctite, droga ale dobra, wytrzymuje b. wysokie temp.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2009 01:09:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2009 13:21:34
Posty: 2
Lokalizacja: Grodzisk
Dzieki za za szybka odpowiedz. Bede uzywał orginalnej pasty od z grupy VW kupilem poprostu w serwisie audi: zdjecie ponizej
Obrazek

A co z tym smarowaniem cytat:''tylko na wszystkich łączeniach powierzchni płaskich uszczelki z "elementami półokrągłymi" nie bardzo to rozumiem. Jezeli ktos mi odpowie zanim zaczne to skaldac bede wdzięczny :diabel: .

Czy nalezy także wypelnić lekko rowki ktore widać na zdjeciu 2 (spód uszczelki) czy tylko tam gdzie jest płasko?

Dla ulatwienia zalanczam zdjecia.

Góra uszczelki.
Obrazek

Spód uszczelki z widocznymi rowkami
Obrazek

_________________
A4 2.0 Avant 2002 ALT LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2009 10:13:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
szogun0 napisał(a):
Przy czym ta masa najlepsza jest czarna z Loctite, droga ale dobra, wytrzymuje b. wysokie temp.


Dokładnie, z drobinkami jakiegoś metalu już nie pamiętam.

Smaruj z obu stron po powierzchniach płaskich i w rowki cienką warstwę, dobrze ją rozprowadź.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2009 11:34:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Obrazek
ten "silikon" stosowalem do uszczelnienia wycieku przy gniazdach wtryskow w pokrywach (znany problem z syfieniem sie a gumki sa czescia dekli). Udalo sie bez sciagania pokryw:)
Dlaczego ten a nie ten loccostam uzylem? Bo polecil mi go sasiad z hurtowni motoryzacyjnej, bo kosztowal 7pln*, bo byl do 300 stopni,
Spisal sie znakomicie. Takich "Silikon Dichtmasse" robi n producentow i sa one stosowane od jakiegos czasu czesto tez fabrycznie zamiast uszczelek
- kolor byl czarny (jezeli to istotne)

*) cena niska byla ale opakowanie bylo tez male (jak "turystyczna" pasta do zebow)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2009 09:18:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Ja stosuje tylko Silikon czarny VICTOR REINZ. Polecam... Najwazniejsze, ze nie rzuca się w oczy, bo wszyscy szukają czerwonego;] Posiada świetną przyczepnośc do powierzchni uszczelnianych i duzą elastyczność...

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2009 10:37:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Simon_pg0 napisał(a):
Ja stosuje tylko Silikon czarny VICTOR REINZ.

Victor Reinz to firma robiaca n produktow lacznie pewnie z klejami do akwariow
Reinzosil, ktory pokazalem to jeden z produktow tej firmy i nawet nie jedyny do tego zastosowania
http://www.reinz.de/pictures/just_seal_it_d.pdf
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: