Witam
Ostatnio mój samochód nęka pewien problem. Otóż obroty silnika wahają się w granicach 850 - 1000obr/min na biegu jałowym. Co przekłada się na szarpanie silnika i dość znaczące, odczuwalne drgania całej karoserii samochodu.
Samochód ma 105tys. km przebiegu.
W ASO po diagnozie powiedziano mi, że to wynika ze spalania się zanieczyszczeń w filtrze DPF (zapchanie filtra ok 24%). Jak to usłyszałem to mi ręce opadły.
Jest to dość niepokojące gdyż nawet słuchając pracy silnika słychać jego bardzo nierównomierną pracę, co oczywiście przy zbaganelizowaniu problemu w dłuższej perspektywie czasu może spowodować szybsze zużycie silnika.
Czy ktoś może pomóc mi zdiagnozować ten problem, ew. nakierować gdzie szukać przyczyny. Niestety nie posiadam VAGcom-a, który współpracuje z tym samochodem.
Ew. może jest tu ktoś z podlasia, kto by się podją diagnozy tego problemu.
Z góry dziękuję za wszelkie rady i sugestie.
_________________ --
pozdrawiam
Paweł Trofimiuk
|