.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 05:58:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5TDI 98r] prośba o ocenę logów.
PostNapisane: 05.maja.2009 20:29:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 10:51:15
Posty: 48
Lokalizacja: Poznań
Jak w temacie.

Logi pod linkiem. mam nadzieję, że forma będzie odpowiadać.
http://spreadsheets.google.com/ccc?key= ... SYQ3WJNyFQ

Auto trochę mułowate (w porównaniu do A4 1.9TDI 110hp))


Sam potrafię stwierdzić, że turbo nie doładowuje tak jak powinno. Może jakaś nieszczelność?

_________________
Scorpio 2.0 DOHC - Kiedys
100 2.3 88r. (136hp) Sedan - Kiedys
Passat 1.9TD (75hp) Kombi - Kiedyś
B4 1.9TDI 94r. (110hp) Sedan - Kiedyś
B4 1.9TDI 94r. (90hp) Kombi - Kiedyś
A4 1.9TDI 97r. (110hp) Sedan - Kiedyś
A6 2.5TDI 98r. (150hp) Kombi - Kiedyś
A6 2.5TDI 98r. (150hp) Kombi - Kiedyś
Opel Omega 2.5TD 94r. (130hp) - Kiedyś
Honda Civic 99r. (90hp) Hatchback - Teraz
A6 2.5TDI Q (BAU) (180hp) Kombi - Teraz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2009 21:40:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Przepływomierz trup, termostat prawdopodnie tak samo. Kąt wtrysku do poprawki o ok. 3,0* w stronę plusa. Turbina chwilowo nieczynna (powyzej obrotów lekkiego OB) lecz o powodach dowiemy się po usunięciu wcześniej wymienionych niesprawności.
Brakuje logu "001 statyczny" przez co typowanie powodów podwyższonych korekcji prawej głowicy - moim zdaniem nie jest możliwe. Po uzupełnieniu brakującego logu wrócimy do tematu ;) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 05.maja.2009 21:42:49 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2009 21:40:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.sie.2007 21:03:40
Posty: 264
Lokalizacja: Wroclaw / Polanica Zdroj
na poczatek termostat do wymiany albo auto niedogrzane
skarpeta tnie dawki w calym zakresie - sprobuj przeczyszscic ale raczej to juz smierc.
no i turbo dziala jak pijana czyli nie dziala - na poczatek posprawdzaj przewody od podcisnienia.
pozdrawiam

_________________
A8 '08 4.2 TDI
A8 '04 4.2 PB
A6 '04 Allroad 2.5 BAU/sprzedana
A6 '00 2.5 tdi tip AKN/sprzedana
XVS Midnight Star 950 '09


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2009 08:23:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przepływomierz [lmm] na chwilę obecną pozostaw - niska masa powietrza ma swoje źródło w braku doładowania [w tym przypadku doładowanie zatrzymuje się praktycznie na konkretnej wartości, co wskazywałoby na inne źródło, niż lmm], którego przyczynami mogą być:
- niesprawny zawór N75: podmienić na próbę - nie kupować - i zalogować 011dN;
- źle działający układ podciśnienia [N18, N75, N239, Vpompa, zbiornik podciśnienia]: rozebrać wężyki, sprawdzić ich drożność, przeczyścić zawory, sprawdzić, czy przypadkiem N75 nie jest zamieniony miejscem z N18 [schemat na forum], sprawdzić działanie Vpompy oraz szczelność zbiornika podciśnienia;
- niedrożny katalizator: by to stwierdzić odepnij wydech przed katalizatorem i zaloguj 011;
- nieszczelność układu dolotowego: sprawdzić.

może być tak, że po przywróceniu doładowania wartości lmm wrócą do normalnego poziomu, a jeżeli nie, to zawsze możesz wyczyścić swoje lmm.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2009 10:00:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Układ podciśnienia sterującego jest drożny, szczelny i żywiołowo reaguje na żądanie ECU (szczególnie wyraźnie widać to w 003 nastawy podstawowe) ... .

Odzyskanie doładowania nie jest możliwe bez podmiany/wymiany przepływomierza - co bardzo wyraźnie widać w dynamicznym logowaniu 010 i 011 (nawet przy lekkim OB przepływomierz wskazuje tylko 2/3 "zwyczajowej" masy powietrza !!!).

Oczywiście - gdyby po i tak bezwględnie koniecznej wymainie/podmiance przepływki doładowanie nie wróciło - wówczas należy zająć się np. gruchą na turbinie, zaworkiem N75 i w razie kolejnych niepowodzeń - sprawdzeniem katalizatora.
Jednak powtarzam - dopóki przepłyka nie żyje - szkoda czasu na jakiekolwiek inne czynności i grzebanie w całkiem szczelnej i drożnej instalacji podciśnienia.

Niesprawne podciśnienia widać tutaj:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... na#1262119
/całość kuriozalnego topika: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight= /

u Ciebie Krzysztofie problem tego typu nie występuje, a bez sprawnej przepływki doładowania nie odzyskasz żadnym innym sposobem ;) :peace: .

Zgodzę się natomiast z "teorią", że nieszczelność układu dolotowego również może spowodować podobną sytuacje - no ale to raczej usłyszałbyś od razu (bo syczy jak cholera).

PS OT: Oczywiście niektórzy internauci zrobią teraz wszystko, żeby dla zasady zdyskredytować moją diagnozę ale to już Twój wybór, z czyich porad zechcesz korzystać.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2009 10:44:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Jeśli nie ma nieszczelności, to gołym okiem widać, że przepływka to trup...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2009 11:02:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Sprinter napisał(a):
Jeśli nie ma nieszczelności, to gołym okiem widać, że przepływka to trup...

Czesc,
a co gdy uklad jest az za szczelny?

Wariant teoretycznie mozliwy: przyplywka wzglednie sprawna, kat przytkany
=> przeplywu wlasciwego nie bedzie => MAF bedzie cial dawki => bez spalin turbiny sie nie napedzi
Najmniej sie "czlowiek pobrudzi" wymieniajac przeplywke dla proby (ewentualne czyszczenie + modlitwa o powodzenie http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=85084 ) ale z zakupem wstrzymalbym sie do testu (przeplywka nie kosztuje 50zyla)

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2009 12:25:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
pomiar lmm rzędu 400-500mg zaowocuje taką ilością spalin, że ciśnienie będzie zdecydowanie większe, niż 1600mbar.
500mg wystarcza do osiągnięcia ciśnienia optymalnego [2121.6].

w każdym razie, by mieć 100% pewność, możesz podmienić lmm na sprawne [nie kupuj go jednak do chwili zalogowania 011dN, 008dN oraz 010dN].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2009 13:47:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2003 10:51:15
Posty: 48
Lokalizacja: Poznań
Po pierwsze dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Niestety zgubiłem kable od Vaga i z 3 dni potrwa zanim dojdą nowe.

Zastosuje się do Waszych rad z LMM i sprawdzeniem N75 wykonam logi i oczywiście wkleje linka aby zasięgnąć opini klubowiczów.

_________________
Scorpio 2.0 DOHC - Kiedys
100 2.3 88r. (136hp) Sedan - Kiedys
Passat 1.9TD (75hp) Kombi - Kiedyś
B4 1.9TDI 94r. (110hp) Sedan - Kiedyś
B4 1.9TDI 94r. (90hp) Kombi - Kiedyś
A4 1.9TDI 97r. (110hp) Sedan - Kiedyś
A6 2.5TDI 98r. (150hp) Kombi - Kiedyś
A6 2.5TDI 98r. (150hp) Kombi - Kiedyś
Opel Omega 2.5TD 94r. (130hp) - Kiedyś
Honda Civic 99r. (90hp) Hatchback - Teraz
A6 2.5TDI Q (BAU) (180hp) Kombi - Teraz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2009 19:30:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
przemekk74 napisał(a):
Sprinter napisał(a):
Jeśli nie ma nieszczelności, to gołym okiem widać, że przepływka to trup...

Czesc,
a co gdy uklad jest az za szczelny?

Wariant teoretycznie mozliwy: przyplywka wzglednie sprawna, kat przytkany
=> przeplywu wlasciwego nie bedzie => MAF bedzie cial dawki => bez spalin turbiny sie nie napedzi


Teretycznych wariantów znalazłoby się pewnie jeszcze naście, ale musiałby zalać kiedyś olejem ten kat żeby tak dławił... Prawdopodobnie okaże się, że lmm to tylko jedna z kilku usterek, ale najprościej i najszybciej to sprawdzić razem z układem podciśnieniowym.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: