.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 09:06:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AKN] 200kkm na long life - co dalej?
PostNapisane: 19.maja.2009 23:13:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
Panowie,

Auto ma przejechane 200kkm na oleju long life. Tak przynajmniej sadze po odleglosciach miedzy przegladami w ksiazce serwisowej, ktore wahaja sie od 15kkm do 35kkm. Auto bylo sprowadzone z Niemiec.

Nastal czas zmiany oleju i pytanie co wlac. Zawsze lubilem syntetyki, ale czy to nie bedzie zbyt drastyczna zmiana po LL?

Aktualnie sa spore problemy z korekcja, wiec nie chce przy okazji zmiany oleju dokladac sobie kolejnych w postaci niespodzianek po zalaniu syntetykiem :)

pozdrawiam,
hubert

edit:
orto


Ostatnio edytowano 20.maja.2009 08:40:26 przez hoobi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2009 07:22:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
Wszystko zalezy od stanu silnka, 200k to nie jest jeszcze tragedia a im wczesniej zmienisz na jakis lepszy olej tym lepiej, ja zmienilem z polsyntetyka na syntetyk w moim AKN'ie po okolo 290k (na blacie, a cholera wie ile mial na prawde) co prawda zaczal go brac troszeczke wiecej ale miescil sie w normie...poza tym zawsze mozesz wrocic do tego co masz :/ :peace: ale ja bym lał syntetyk tyle ze z pewnego żródła. Jak zacznie ci bardzo poić to zalejesz troche gęstszy, ale to juz zaobserwujesz sam..

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2009 08:15:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Long life z załozenia przeznaczony był do aut eksploatowanych tylko na długich trasach i wtedy ten sposob wymiany oleju miał sens ( jezeli wogole miał sens ) , ale sądząc po typie silnika i przebiegu, to Twój nabytek tych kryteriow nie spełniał - ma za mały przebieg :D
Do zrobienia masz to co zwykle po kupnie auta, czyli wymiana wszystkich paskow i płynow eksploatacyjnych. Poza tym sprawdz stan wałkow rozrządu, jesli sa OK ( nie są wytarte ), to wymień odmę i zalej jakiś syntetyk 5W40, 5W50 .

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: