.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 13:05:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A4 1.8 auto. 1999 APT ] wymiana chłodnicy w automacie
PostNapisane: 21.cze.2009 18:45:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 13:24:32
Posty: 114
Lokalizacja: UK
Witam!

Jak w temacie wymiana chlodnicy w mojej niuni.
Tworze towego posta bo nie znalazlem nic ta ten temat.

Dzis z kolega wymienilismy rozrzad ( pasek, napinacz, rolki, pompe wody, termostat.... i przy okazji kilka innych drobiazgow ) przy sciaganiu przodu z chlodnicami zauwazylem ze chlodnica jest troche mokra i "zaoksydowana" przy laczeniu plaskitu z zeberkami... czyli wychodzi na to ze jest do wymiany...
( Twierdze ze jest do wyminy takze po tym ze co jakis czas dolewalem plynu do zbiorniczka )

PYTANIE:

Jak postepowac przy wymianie chlodnicy w Automacie ? ( chlodnica nie tylko chlodzi ciec silnika ale rozwniez olej ze skrzyni biegow... )

Czy rozlaczenie rurek wchodzacych do chlodnicy nie spowoduje jakiegos chaosu ??

Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam klubowiczow.


Szymon W.

_________________
Audi A6 C5 1.8T 2000r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2009 20:58:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
rozpiecie wezy od chlodnicy oleju skrzyni nie spowoduje zadnych konsekwencji patrz tylko aby sie tam nie dostalo zadnego syfu po ponownym podlaczeniu i uruchomieniu samochodu sprawdz i uzupelnij olej w skrzyni

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 09:27:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 13:24:32
Posty: 114
Lokalizacja: UK
Witam ponownie!

Ja juz po wymianie chlodnicy... niestety nie mam zadnych fotek ale postaram sie to opisac...

Nie bede sie rozpisywal nad tym jak to zdjac przedni zderzak itp.

Zabieramy sie za chlodnice...

1. Pierwsze ciecz chlodzaca.
2. Rurki idace do skrzyni biegow rozlaczylem na laczeniu Rurka metalowa z wezem gumowym zakonczonym kruccem (pierwsze laczenie idac po rurce od chlodnicy w strone skrzyni).
3. Po rozlaczeniu w rurke i w weza wlozylem po jednym "korku do uszu" co zatrzymalo wyplywanie oleju. -> SKUTECZNIE :)
4. Taka sama czynnosc wykonalem z druga rurka...

5. Nastepnie wymontowalem chlodnice z ramy ( czego przed zdemontowanie rurek sie zrobic nie da... )
6. Do czystego pojemniczka zlalem olej ktory znajdowal sie w chlodniczce olejowej...

6. Przygotowalem nowa chlodnice... zalalem ja olejem ktory wczesniej zlalem ze starej chlodnicy... i przystapilem do slkadania. ( oczywiscie po zalaniu nowej chlodnicy znowu w ruch poszlu korki do uszy :) )



Dla dociekliwych od razu sie tlumacze ze nie chcialem dolewac innego oleju do skrzyni bo czytalem troche na ten temat... i wiem ze z olejami do skrzyni to nie jest takie proste... mozna zalatwic skrzynie dolewajac nieprawidlowego oleju czego chcialem uniknac :) ubytku w oleju nie ma, miesci sie w miarce. W niedalekim czasie jade na zmiane oleju w skrzyni.


Autko smiga bez problemow. Jakby ktos mial jakies pytania to sluze pomoca. Nie jako ekspert ale jako ktos kto juz to robil.

Pozdr!

_________________
Audi A6 C5 1.8T 2000r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: