.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 14:25:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Konwersja automat => manual - V8 ABZ
PostNapisane: 12.lip.2009 09:07:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Witam.
Mam silniczek ABZ (z audi A8 '97). Jak doskonale wiadomo wychodził tylko z automatem. Kupiłem do niego koło zamachowe od V8 w manualu (numer koła 077 105 271 G, i szczerze powiedziawszy nie wiem od czego dokładnie to jest bo w etce nie moge znalesc takiego numeru). Jest to płaskie koło, a nie garnkowe - czyli z rantem na przykrecenie docisku). Z nim jest nie problem, bo doskonale pasuje do niego docisk od 7A (po wstepnych przymiarkach).
Problem wystepuje w podparciu wałka sprzegłowego w wale/zamachu. Zamach od V8 (nawet te aluminiowe, sprzedawane w 034) nie maja miejsca na łożysko jak to jest w przypadku koła od 7A. Wałek sprzegłowy podpierany jest w wale korbowym. I tu jest zonk. W wale od ABZ jest tylko otwór o srednicy ~16mm, a wałek skrzyni ma ~15mm. Tak małego łożyska jeszcze nie widziałem :) Wg. ETKI powinno być tam łozysko BK15x24x26. Niby ETKA pisze, ze dla automatu jest tam jakas tuleja 16mm. Jesli jest, to jak ja wyjąc?
I jak tam wsadzic to pieprzone łozysko? A moze po prostu nałozyc smaru i zostawic "ślizgowe" (ale raczej tak byc nie może)

PS. I czy pod ten zamach pownna isc jakas "podkładka", jak to jest w przypadku koła z wiencem zębatym w automacie?

PS2. Tak to wygląda: Obrazek Obrazek

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2009 18:58:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
lol
a nie możesz włożyć tam wytoczonego z mosiądzu łożyska ślizgowego?
lub lepiej stoczyć jak ci pasuje trzpień wałka głównego sb i zastosować łożysko igiełkowe?

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2009 19:21:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 14:50:51
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Jak po automacie to pewnie jest tam tuleja mosiężna i trzeba wziąść młotek,przecinak i ją wybić a potem w jej miejsce wchodzi łożysko ot cała robota :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2009 19:15:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Jeśli na tych zdjęciach widać jakąś tuleję to do jej wysiśnięcia użyj plasteliny i wałka o średnicy 16 mm a nie przecinaka. :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: