.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 10:39:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a4 b5 1.8 ADR] Uszczelka pod głowicą ?
PostNapisane: 31.maja.2009 15:30:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Witam wszystkich.
Mam niestety problem z moją a4. Po czyszczeniu przepustnicy i dolaniu płynu chłodniczego , pojawił mi się nowy problem. Po ostrzejszej jeździe i odkręceniu korka w zbiorniku wyrównawczym wywala mi płyn z bąbelkami powietrza. Na wolnych obrotach jak mam odkręcony korek nic nie bąbelkuje ale jak dodam gazu tak do 4000 obr/min to wyleci jakiś bąbelek powietrza. Co to może być czy uszkodzona uszczelka czy może źle odpowietrzone auto.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 17:05:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 14:50:51
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Spróbuj najpierw odpowietrzyć bo wystarczy mała nieszczelność na wężach od wody i już będą jaja z układem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 18:23:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Jedynie to że jak będziesz dalej tak robił top zniszczysz silnik .. Układ ma być zamknięty szczelnie korkiem . Silnik rozgrzany do 90 stopni z włączonym ogrzewaniem na HI odpowietrzysz układ i po sprawie. Później w drogę i obserwacja czy się nie przegrzewa i i czy działa ogrzewanie. Jeśli wszystko będzie ok poziom sprawdzasz przy wystudzonym silniku..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2009 07:32:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Autko było wcześniej odpowietrzane książkowo czyli:

1.Zbiorniczek wyrównawczy odkręcony i na drucie 10 cm do góry.

2.Zsunięty przewód z nagrzewnicy tak żeby była otwarta ta dziurka do odpowietrzenia .

3. 5 minut na 2500obr/min i potem odkręcenie korka .

Po tej operacji było dobrze dopóki nie przeciągnąłem obrotów do 4000.


Podczas kilku z rzędu odpowietrzań zauważyłem pewną rzecz , na wolnych obrotach z dziurki odpowietrzającej leci piana po dodaniu gazu przestaje lecieć cokolwiek tak jakby zasysało powietrze, aby się upewnić zdjąłem do końca wąż służący do odpowietrzania i moje obawy sie potwierdziły na wolnych leciutko idzie woda z nagrzewnicy jak dodam gazu prawie nic sie nie zmienia tylko w wężu powrotnym wciąga powietrze a potem jak silnik schodzi z obrotów wylatują z niego duże ilości wody pod ciśnieniem.

A może któryś z zacisków nie trzyma lekko jest przypchana nagrzewnica i dlatego sie zapowietrza.

Jedna rzecz jakiej nie robiłem to nie odpowietrzałem tym korkiem spustowym w chłodnicy może tu leży przyczyna.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 13:20:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Byłem dziś u mechanika który odpowietrzył układ , niestety ogrzewanie jak było słabe tak dalej jest jedyne co wiadomo to to że uszczelka ok i że nie zapowietrza się. Niby nagrzewnica drożna ale to co zauważyłem to jeden wąż z wodą jest gorący a drugi powrotny letni. Mechanik kazał mi jechać na podłączenie komputera. Postaram się samemu odczytać kody klimatronika i będę myślał co dalej.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 17:13:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Kiedyś mając taki przypadek w A4 B5 winą była zapchana nagrzewnica jakimś syfem, niby się samochód odpowietrzył i przez chwilę było dobrze a potem znowu ogrzewania brak, ponowne odpowietrzenie i znowu na chwilę dobrze.

Wyjęta została zalepiona nagrzewnica i wymieniona na nową, potem już był spokój i ogrzewanie.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2009 18:10:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 14:50:51
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie tak,też to przeszedłem najpierw nagrzewnica a potem padła chłodnica :(: Znajdż u siebie oddział Polcaru i kup nowa nagrzewnice koszt 50-70zł. i po problemie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.cze.2009 15:59:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
A orientujecie się koledzy czy przy wymianie nagrzewnicy w a4 konieczne jest zdjęcie całej deski rozdzielczej ?

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 13:58:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Tak, i jeśli masz to rozszczelnienie klimy.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2009 14:16:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 14:50:51
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Niestety trza rozebrać prawie wszystko wiec jeden dzień z głowy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 07:40:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Wpadłem na szalony pomysł próby przepłukania nagrzewnicy , kupiłem odkamieniacz i w następny poniedziałek jadę do mechanika na płukanie układu. Jeżeli się uda to dobrze jak nie będę się martwił. Napisze czy ten zabieg coś pomógł czy szkoda pieniędzy.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 13:29:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Albo będą potrzebne pieniądze na nową uszczelkę, ale nic zobaczymy co z tego będzie.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 19:30:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
po płukaniu czystą wodą z węża sytuacja się poprawiła , zaczęło lecieć letnie powietrze, nagrzewnica była zatkana. Jednak temperatura powietrza nie jest taka jak powinna. W moim c4 powietrze leci gorące a tu ledwo letnie , wchodzący do nagrzewnicy wąż jest gorący a wychodzący lekko ciepły jakieś 40-45 stopni C. Może to słaba wydajność pompy wody ? Jak można sprawdzić pompę wody ?

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2009 14:27:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Okazało się że mechanik słabo przepłukał moją nagrzewnicę , po tym jak sam porządnie przepłukałem w jedną i drugą stronę oraz potraktowałem odkamieniaczem z nagrzewnicy zaczęło lecieć gorące powietrze a co najważniejsze nie zapowietrza się.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: