.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 11:04:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 TDI AHU 80] Bierze 1l/1000 brak dymienia na niebiesko
PostNapisane: 19.lip.2009 16:15:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.cze.2005 12:05:32
Posty: 82
Proszę o pomoc. Stan ten utrzymuje sie juz przez dlugi czas . W praktyce to od wymiany silnika 30 000 temu. Poprzedni bral dużo mniej oleju ale dymił i nie miał mocy. Ten silnik jest mocny auto bardzo ładnie przyspiesza pali 6l ropki ze stacji z pod znaku orła . Jakie mogą być przyczyny . Silnik ten to AHU . Wczesniej mialem 1Z. Z tego co się zdążyłem zorientowac to chlapie olejem jak jest rozgrzany z pod korka i jak tylko odkręce wlew przy dzialajacym silniku to poleci z niego dymek taki jak para (2-3 sekundy). Na zimnym jest spokojnie i niec nie chlapie nic nie leci z pod korka wlewu. Płynów nie ubywa ani nie przybywa. Proszę o pomoc i jezeli ktos mial podobne sytuacje to o podpowiedzi co z tym zrobic. Wydaje mi się że wciąga oleum przez turbo a konkretnie przez odmę. Turbinę spokojnie mozna odrzucic bo byla sprawdzona w firmie regenerującej turbiny. Co jeszcze może być ????? Proszę bardzo o jakies sugestie.

_________________
A6 2.8 30v Avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 19:36:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Boki silnika suche, spód samochodu ?
Sprawdzales przedowdy dolotowe ile tam jest oleju ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 19:49:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.cze.2005 12:05:32
Posty: 82
Boki silnika suche od dołu nawet zaczyna rdzewieć. Na pokrywie zaworów widac zapocenia ale nie ma wycieku . W dolocie mnostwo oleju ...

_________________
A6 2.8 30v Avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 20:35:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
jak w dolocie masz olej to chyba tyrbo powiedzialo pa pa

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 20:47:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.cze.2005 12:05:32
Posty: 82
Hmmm. Nom to znaczylo by ze firma ktora to sprawdzala się pomyliła ale faktycznie stwierdzili ze turbo jest w dobrym stanie. I po pytaniu czy napewno nie bierze oleju powiedzieli ze na sto procent a olej w dolocie jest z pokrywy zaworow a dokladnie dostaje sie tam wężem z odmy . Dodam ze odmę też wymieniłem.

_________________
A6 2.8 30v Avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 20:54:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.cze.2005 12:05:32
Posty: 82
Witam ponownie trochę odgrzewam kotleta ale jeszcze nie poradziłem sobie z tym problemem. A więc .

1. Samochód bierze olej w ilości zależnej od obrotów silnika (turbo jest w porządku )
2. Olej w dolocie jest w znacznych ilościach lecz bierze on się tam z węża biegnącego od zaworu odmy. Ten zawór w sensie okrągły dekielek na pokrywie zaworów wymieniłem lecz nie na oryginał. Może i to jest problemem . Kosztował mnie 80 zł wiec myślę że podobnie jak w ASO .
3. Nie śmierdzi na wolnych obrotach i nie pojawia się biały lub niebieski dym

Moje pytanie brzmi tak : Czy jest to możliwe żeby takie objawy się pojawiały w przypadku gdy jakieś kanały w separatorze odmy są zapchane i wogóle czy ten separator istnieje w tym aucie i jest on na pokrywie czy pod pokrywą zaworów. I tak na koniec Czy 0.5 l na 1000 km przy jeździe do 120 km/h to duża wartość czy raczej te silniki biorą jezeli maja przejechane więcej jak 200 tysi i juz.

_________________
A6 2.8 30v Avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2009 11:01:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Ja powiem tak(ze swoich obserwacji mojej niuni): kiedy latałem na Neste - potrafił wziąć (np. w trasie Białystok - Gdańsk i okolice -w sumie 1200 km (na wjeździe do Gdańska - 2,5 godzinny koreczek w obie strony) wziął mi 0.5 l, potem przeszedłem na CastrolMagnatec i ?? w chwili obecnej (trasa 1400 km )i ZERO ubywania olejku . Mój wniosek jest oczywisty(poparty wieloma wypowiedziami na Forum - olej BARDZO wpływa na ubywanie lub nie! Dodam tylko że wtedy kiedy mi brał - nie dymił, nie kapało z silnika a dolotu(z racji jazdy w trasie) nie sprawdzałem.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2009 17:37:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.cze.2005 12:05:32
Posty: 82
I Tobie oto Kolego dziekuje najbardzie bo to chyba najoptymistyczniejsza wypowiedź jaką usłyszałem od roku :) Pozdrawaim i zmieniam olej zobaczymy :)

_________________
A6 2.8 30v Avant quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: