.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 18:24:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2009 19:52:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam

Panowie wymiana już zakończona. Log 014 z lewej głowicy

Obrazek

Auto przestało dziwnie tyrkotać. Wychodzi na to że były to te stare wtryski, których korekcję się diametralnie zmieniły po wymianie 3 wtrysków w prawej głowicy. (log013)
Dymienie : jak na chwile obecną raczej zanikło. Musze tylko zrobić karniocha za furą i zobaczyć czy dymi. Wcześniej dym był co jakiś czas widziany w lusterku dziś go nie widziałem.
Adaptacja w bloku 05 została zmieniona na oryginalną i teraz silnik odpala tak samo jak na wartościach 33200 (teraz 32768)
Co do dymu napewno się odezwę.
Pozdrawiam
Dido.

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2009 20:18:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
wowo napisał(a):
Tak przeglądam ten temat i sie zastanawiam kto Cię nakłonił za pierwszym razem do regeneracji wtrysków. Przecież korekcje były malinowe.

Ja nakłaniałem, tutaj:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1303572

Na podstawie dokładnie sprecyzowanych symptomów:
Piotruś napisał(a):
1. W logach widać, że dawka paliwa trochę ucieka - prawdopodobnie jako skutek naturalnego zużycia pompy wtryskowej lub wtryskiwaczy lub jednego i drugiego naraz (da sie sprawdzić za tanie pieniądze lub wręcz za darmo).


pozwoliłem sobie na wstępną diagnozę:
Piotruś napisał(a):
Na niucha uważam, że za przydymianie (oraz podwyższoną dawkę paliwa) odpowiadają raczej tylko wtryskiwacze ... .
Zalecałbym też bardzo staranną diagnostykę układu olejowego, gdyż wymiama samej odmy nie jest żadnym gwarantem sukcesu ... .


Precyzując swoje wypowiedzi tutaj :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1303577
Piotruś napisał(a):
Wtryski można sprawdzić wyłącznie w bardzo dobrze wyposażonych serwisach "diesla" - czyli zazwyczaj tylko w Bosch'u dysponującym maszyną zdolną określić siedem podstawowych parametrów pracy.

zaznaczyłem też dokładnie na jakim sprzęcie należy wykonać pomiar i kto jest w tym kompetentny.

Wowo - czyżbyś sugerował, że popełniłem jakikolwiek błąd merytoryczny ?

I dlaczego Twoim zdaniem (niemalże) zerowe korekcje miałyby stanowić jakikolwiek dowód sprawności wtryskiwaczy ?

EDIT:
Dido - jeżeli możesz to wykonaj i pokaż proszę całkiem nowe statyczne logi (ciepłego) silnika:
001 , ponownie 013 i 014 .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2009 21:26:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam

Piotruś oto logi najświeższe sprzed 20 minut

01

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e5b ... 41e0f.html

013

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/866 ... 88cd9.html

014

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/002 ... 64e54.html

Pozdrawiam
Dido

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2009 11:12:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Dido wyglada bajka ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2009 14:14:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
grejf napisał(a):
Dido wyglada bajka ;)

korekcje tak ale dawka mizerniutka.

EDIT:
@Grejf
korekcje w 013/14S maja sie nijak do czipa czy jego braku
o "mizerniutkiej" (widzianej) dawce pisalem w kontekscie wolnych obrotow (tez ma sie to nijak do czipa czy nieczipa) - to raczej odzwierciedla stan pompy
korekcje sa odczytywane co do wartosci a nie procentowo wiec dlatego byly one pozornie male nawet na "starych" wtryskach (generalnie logi interpretuje sie calosciowo a nie wyrywkowo)
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 21.sie.2009 11:28:54 przez przemekk74, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 10:00:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
przemekk74 napisał(a):
grejf napisał(a):
Dido wyglada bajka ;)

korekcje tak ale dawka mizerniutka.


A no dawki standardzik, nie będzie kopcił, jak powrót do serii to OK. Widocznie Dido tak im nawtykał niekompetencje, że chcieli uzyskać 0,00 :D nie wazne jakim kosztem. :peace:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 18:55:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
prawda, że dawka jest mała.
ale pojeździ jeszcze...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2009 13:42:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam

Po wielkich perturbacjach z autem problem jednak się nie rozwiązał. Mimo podmiany wtryskiwaczy (przynajmniej korekcje są ok) auto dalej dymi jak dymiło i pojawiał się problem z porannym rozruchem. Rozrusznikiem trzeba naprawdę długo pokręcić a czasem nawet 2 razy żeby załapał. Na ciepłym mimo chwilowej poprawy z odpalaniem dalej trzeba tak samo długo kręcić.

Totalna masakra. :/

_________________
[1.8 20 v]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2009 13:57:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Zanim zacząłeś wymieniac wtryskiwacze liczbowa dawka biegu jałowego już była za niska i (przeciętnie) wynosiła ok. 4,4 mg/suw .
http://zapodaj.net/e2493914bd9d.jpg.html
Wiem - ELSA mówi,, że nawet 3,0 mg/suw jest akceptowalne ... ;) . No i sam widzisz, że akceptowalne może i jest ale na pewno nie jest właściwe ... :( .

Aktualnie - na nowych wtryskach (czyli w domniemaniu ustawionych co do joty prawidłowo) - liczbowa dawka paliwa spadła jeszcze bardziej - do granicznych 3,1 mg/suw ... .

To niemalże 100% dowód, że "najpierwsze wtryski" nie były sprawne, a pompa podaje za dużo paliwa (co nowe - sprawne wtryski jeszcze bardziej uwypukliły w logach) .
Jeżeli jest to jedynie skutek naturalnego zużycia (a nie np. skutek zatarcia wodą lub benzyną) - być może wystarczy kalibracja pompy wtryskowej ... .
Ponieważ pompa jest na gwarancji - skorzystaj z tego !!!

EDIT:
Zła wiadomosć jest taka, że w 90% przypadków pompa zuzywa się "w drugą stronę", czyli spada wydajność sekcji wysokiego ciśnienia i wtedy liczbowa wartość dawki paliwa rośnie.
Tutaj niestety nie jest typowo, a problemy z rozruchem (o ile nie pochodzą od powiietrza ale tego via net nie widać) mogą dodatkowo potwierdzać awarię lub przytarcie pompy ... . Ale prawdę powie stół Boscha ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: