.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:35:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 100 2.0e brak sprezania w cylindrach
PostNapisane: 22.wrz.2009 19:51:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2009 19:29:02
Posty: 15
Witam klubowiczów.

W zeszlym tygodniu moja kobieta zagotowala silniczek.. pewnie wentylatory lub czujnik nawalil..
Problem z odpalaniem zaczolem od wymiany gumy ktora prowadzi do kolektora.. ktora pekla przy okazji.
Po wymienieniu owego elementu okazalo sie ze auto dalej nie pali z niewiadomych juz przyczyn. Paliwo itp. jest podawane sprawdzilem wiec zaprowadzilem auto do 'znajomego' mechanika..na drugi dzien wpadlem obejrzej postep prac i pokazal mi brak cisnienia w cylindrach... dokladnie 3 , 2 , 2 i 4 atmosfery... masakra.. dzis bedzie sciagal glowice..auto wczesniej chodzilo jak zloto.. maly demon przy niskim spalaniu..10l lpg..

Co robic? pchac sie w remoncik ? co moze byc przyczyna braku sprezania?
Na allegro sa silniki 1.8 125km w cenie okolo 1000 zloty .. nowszy silnik pewnie lepszy? czy bedzie pasowal?

pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2009 20:02:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Witamy na forum !
Jak widać - kobiety lubią gotować :peace:
Pewnie grzała tak, ze wygięło głowicę :/ czyli musiało wygonić płyn.
Tak czy inaczej trzeba głowicę sciągnąc, zeby zobaczyć, czy nie ma sladów zatarcia tloków, jesli będą, to wszelkie remonty tego silnika, to wyrzucenie pieniędzy. Mozesz sobie go zostawić na części i szukaj drugiego takiego samego motoru. Inny silnik, to dodatkowe spore koszty.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2009 20:51:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
obstawiam "siadłe" pierścienie
jeśli kobieta nie zmasakrowała Ci całkiem głowicy i dół jest zdrowy to:

głowica 600 - 1000 PLN
pierścienie - 200 ? ale pewności nie mam no do 300
panewki mogą być zdrowe w zależności ile na blatach (koszt nowych będzie nie wiele większy od pierścieni)
dawno nie grzebałem w tym motorze
+ robocizna

co do używek
ryzyk fizyk

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2009 22:55:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jeśli motor został ugotowany - zezłomuj go. Nie warto remontować przegrzanego silnika - to jest nieopłacalne, a efekt będzie mizerny.
Niestety musisz szukać drugiego tzw słupka to jedyna opcja, pod warunkiem że sprzedający będzie uczciwy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2009 23:27:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Zaraz.. spokojnie...
Jeśli usmażeniu uległa tylko uszczelka, to po splanowaniu głowicy istnieje całkiem duże prawdopodobieństwo, że motor zacznie działać.

Pierścnienie wszakże do weryfikacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2009 19:56:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
z tego co piszesz - pierścienie sie ugotowały na makaron - remont nie opłacalny , szukaj 2.3 nf, ng, lub 2.2 kv itd.

warto podnieść wałek rozrz. i zmierzyć wtedy ciśnienie.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2009 20:09:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
Mauzer napisał(a):
z tego co piszesz - pierścienie sie ugotowały na makaron - remont nie opłacalny , szukaj 2.3 nf, ng, lub 2.2 kv itd.

warto podnieść wałek rozrz. i zmierzyć wtedy ciśnienie.


widzisz problem polega na tej opłacalności
w zasadzie remont nie opłacalny ale ...
z drugiej strony w małych pieniądzach nie dostaniesz nic pewnego (znanego) jeśli chodzi o "nowy" wóz
a co używek w silnikach ...
jeśli już to szukaj sprawdzonego sprzedawcę bo nigdy nie wiesz co przyjdzie choćby ze względu na wiek :)

ja w muła (toyotę carinę II, znaną ze zlotów ;)) włożyłem parę dobrych stówek (podniosłem czapkę, zmieniłem pierścienie) i choć auto warte może ze 3000 opłacało się i ze względu na siłę roboczą i sentymenty :D

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2009 22:14:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2009 19:29:02
Posty: 15
chlopaki.. nie wierze...audi odpalilo.. !!
zona przegrzala silnik (podobno do 115 C podeszla woda) ale uklad pozostal szczelny..wiec jakos nie chcialo mi sie wierzyc ze tak poszlo cisnienie na wszystkich cylindrach. Prosilem mechanika zeby sprawdzil rozrząd i stwierdzil ze jest ok.
Znalazlem nawet silnik juz nowy.. sciagnolem auto do domku....i cos mnie tknelo zeby sprawdzic ten rozrzad... i byl przestawiony o 1 ząbek ;) silniczek odpalil jak zloto..xD dzis zrobilem jazde probna i jest średnio.. jedzie slabo.. wyglada tak jakby nie dostawalo za malo paliwa..Nie wiem czy wiecie ale autko mam krotko od 1.5 miecha.. jezdzilo wczesniej tylko na gazie a na benie nie poniewaz ta rura byla uszkodzona. Wymienie jutro filtr paliwa bo wyglada jakby swoje juz przezyl...
Co o tym myslicie? Cos jeszcze moze miec wine? Silnik wczesniej na gazie smigal jak nowka..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2009 09:23:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
nie będzie
brak sprężania to brak sprężania
A co do szczelności jasne, że po przegrzaniu może pozostać szczelny. Jak padła uszczelka woda pójdzie sobie do oleju albo odwrotnie.
zachwaszczony gazem, nie jeżdżony na benzynie od wielu miesięcy
będą kłopoty

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2009 12:33:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Jakby dostawał za mało paliwa, to by przerywał i szarpał.
Mozesz zmierzyć jeszcze raz ciśnienie spręzania, skoro piszesz, ze nie wygoniło płynu, to jest nadzieja.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: