.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:30:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 2.5TDI V6 (AFB) VP44 sterowanie początkiem wtr. padło
PostNapisane: 09.wrz.2009 21:43:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2009 22:56:05
Posty: 6
Lokalizacja: Biała Podlaska/Warszawa
Silnik pracuje głośno, dymi, kompletny brak mocy.

błąd:
550 Regulacja początku wtrysku różnica doregulowania

logi:
Obrazek


jak interpertować te 0 stopni w trzecim polu (BTDC)?

Przypuszczam że padła elektronika w pompie wtr. (tranzystor sterujący?). ale są też przypuszczenia że może zatarł się sam mechanizm. przestawiacza kąta wtrysku.
Tak na wszelki wypadek planuję sprawdzić omomierzem cewkę w pompie wtr. zaworu sterującego przestawiaczem kąta. Czy wiecie może jakie powinno być napięcie na tej cewce np. na wolnych obrotach, czy mogę je jakoś zmierzyć?

Proszę was o jakiekolwiek podpowiedzi i z góry dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 22:04:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Albo zatarł się tłok w regulatorze kąta, albo stracił zasilanie sam regulator.
Obstawiam opcję nr 1. Na dekielku po drugiej stronie regulatora po odkręceniu zapewne wysypią się wióry ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 22:36:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2009 22:56:05
Posty: 6
Lokalizacja: Biała Podlaska/Warszawa
czy chodzi Ci o ten dekiel?
Obrazek
jak go odkręcę to nic mi ze środka nie wypadnie, tak żeby nie można było tego złożyć spowrotem (oczywiście w przypadku jak będzie wszystko mechanicznie sprawne)? I trzeba będzie później odpowietrzyć pompę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 05:33:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
Obawiam się że sam nie będziesz w stanie naprawić tej pompy, potrzebna będzie regenereacja w BOSCH-u :/ Zrobią to profesjonalnie i z gwarancją na rok bez limtu kilometrów :peace: koszt max 1800 zł ale jeśli pompa nie będzie wymagała pełnej regeneracji kwota może zminiejszyć się o "większą" połowę.

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 05:44:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2009 05:57:24
Posty: 40
Witam


Panowie a czy czasem te same zera w tej kolumnie nie oznaczają kompletnego pada wtrysku sterującego. Z tego co pamiętam to czytałem o tym kiedyś.
Ale mogę się mylić.

Pozdrawiam
Dido

_________________
[1.8 20 v]


Ostatnio edytowano 10.wrz.2009 09:12:21 przez Dido, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 07:46:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Dido napisał(a):
Panowie a czy czasem te same zera w tej kolumnie nie oznaczają kompletnego pana wtrysku sterującego

w sprawnym aucie zero to kat i nic wiecej (jak termomentr wskazuje 0 to nie znaczy, ze jest zepsuty :) )
wiecej: gdyby nie bylo bledow i dymienia to taka sytuacja w 004S (kat zadany 2.4, kat uzyskany 0, wysterowanie 100 - czyli graniczne wynikajace z niemoznosci uzyskania zadane 2.4) jest POPRAWNA (kat miesci sie w przedziale 0-4)
W tym wapadku 0 oznacza "nie wiem jaki jest kat faktyczny"
Domyslam sie, ze w tym aucie ten kat pozostaje 0 w 004D mimo wchodzenia na obroty z koksem i to jest problem
Moze Radek pozniej skrobnie jak sprawa sie skonczyla...
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 07:46:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Na 99 % masz padniety wtrysk sterujacy... wykonaj ponownie :
004 stat oraz 004 Basic Settings w temp ~90*

Przydaly by sie tez bledy z kpl. opisem.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 22:37:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
radekk napisał(a):
czy chodzi Ci o ten dekiel?
Obrazek
jak go odkręcę to nic mi ze środka nie wypadnie, tak żeby nie można było tego złożyć spowrotem (oczywiście w przypadku jak będzie wszystko mechanicznie sprawne)? I trzeba będzie później odpowietrzyć pompę.

Dokładnie tak.
Obym był złym prorokiem ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 16:15:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2009 22:56:05
Posty: 6
Lokalizacja: Biała Podlaska/Warszawa
A wiecie może jaki powinien być opór cewki elektrozaworu sterującego katem wtr. ten na samym dole pompy. bo u siebie mam 1 ohm, tak na moje wyczucie do bardzo mało, ale z drugiej strony jak sobie policzę jaki powinien być prąd:

I=U/R czyli I=12A

to te 12 amper wcale nie tak dużo biorąc pod uwagę że tranzystor sterujący może sterować prądem 40A. Żeby wszystko było bardziej skomplikowane to cewka z innej pompy, na 95% takiej samej, ma 10 ohm.
Jak by ktoś wiedział jaki ma być opór to będzie super.

A co do wtr. sterującego to nie mam jak go sprawdzić dokładnie, porócz tego że ma 100 ohm to nic więcj nie mogę bez oscyloskopu zdziałać, chyba że znacie jakiś inny sposób.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 19:45:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=93596
powinno byc chyba 10 dla tego od kata
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 20:19:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wklej log statyczny 001.

będziemy wówczas widzieć:
- dawkę paliwa [3mg - 8mg];
- wysterowanie zaworu regulacji dawki [15*CK-25*CK].

powyższe są ze sobą powiązane, choć mogą występować w różnych układach.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2009 15:56:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
jak interpertować te 0 stopni w trzecim polu (BTDC)?
- w znakomitej większości motorów AKE i AFB tutaj zawsze jest zero do momentu osiągnięcia przez silnik 80 stopni.
wtrysk sterujący zostaw póki co w spokoju.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2009 18:16:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
k44761 napisał(a):
Cytuj:
jak interpertować te 0 stopni w trzecim polu (BTDC)?
- w znakomitej większości motorów AKE i AFB tutaj zawsze jest zero do momentu osiągnięcia przez silnik 80 stopni.
wtrysk sterujący zostaw póki co w spokoju.


w AFB/AKN/AYM/BFC nigdy tak nie jest.
w niektórych AKE owszem tak [choć w moim AKE tak nie było].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2009 18:49:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
jesteś pewien meszrum? ;)
bo ja miałem 2 sztuki AFB w których to dokładnie była taka przypadłość. jeden dzisiaj nawet wyjechał :)
ostatnio robiłem znajomego AKE i tam również tak było. walnięty był termostat, silnik nie dogrzany a wyprzedzenie cały czas 0 :)
a oświecił mnie znajomy z AYM który dopiero mi "pokazał" taki przypadek (wcześniej nie zwracałem uwagi, bo logowałem na "gorąco".

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2009 21:54:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie, nie jestem pewien [choć trochę pologowałem i nie spotkałem się z takim zjawiskiem].
jeżeli widziałeś takie zachowanie ECU w innych niż AKE silnikach, to widocznie tak jest.

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: