.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:22:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b4 1z] problem po wymianie wtryskow
PostNapisane: 15.wrz.2009 22:18:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2006 17:08:33
Posty: 6
Witam wszystkich klubowiczow tym postem (nie moge znalezc NEWBE).
Generalnie jestem z Wami juz od 3 lat ale do tej pory wystarczala mi opcja "szukaj".
Opisze w czym problem.
Ostatnio wymienilem wtryski na hybrydy 216(220/300) i od tej pory nie moge dostroic 1zeciora. Ustawilem kat wtrysku (51-52) zmienialem dawke od 2mg do 9mg i caly czas to samo a mianowicie silnik nierowno pracuje na wolnych i szarpie przy przyspieszaniu (identycznie jak przy zabrudzonym nastawniku).
VAG wykazuje blad "01268 - Quantity Adjuster (N146) 18-00 - Upper Limit" - wiem ze to nastawnik.
Mam 3 pytania:
1) czy przy zabrudzonym nastawniku VAG wykazuje blad
2) czy mozliwe ze 55 tys (2,5 roku) po czyszczeniu nastawnika w Nadarzynie moze on znow sie zabrudzic
3) czy mozliwe ze problemy wynikaja z niemoznosci dostosowania sie nastawnika do wiekszych wtryskow (konieczna zmiana softu)
Z gory dziekuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2009 10:00:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ad.1 czasami taki sie zdarza
Ad.2 bardzo rzadko - aczkolwiek przy kiepskim paliwie - nie mozna tego wykluczyc

Ja tez mam pytania :
1. A jak z wysokimi obrotami - brakuje tchu albo paliwa ?
2. Z ktorego roku ten samochód albo jaki ma przeplywomierz ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2009 19:33:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Nie wiem czy pompa nie jest za mało wydajna do takich wtryskiwaczy. Seryjnie 1Z ma 0,194mm, te mają 0,216, najprawdopodobniej EDC nie potrafi tak "wymanipulować" nastawnikiem, żeby skompensować wydatek. Musiałbyś chyba zaopatrzyć się w pompę z większą średnicą tłoczka. Jeśli nie mam racji, niech mnie ktoś poprawi :)

Co do Twoich pytań:
1. Nie taki błąd. Tutaj masz błąd "Upper limit" -niemożliwości osiągnięcia porządanej dawki.
2. możliwe, ale błąd nie wykazuje zabrudzenia nastawnika
3. jeśli moja teza z pompą jest prawdziwa, zmiana softu nic nie da. Pompa fizycznie nie wyrabia. Ciśnienie może i ma dobre, ale wydatek ma za mały. Pompa nie jest w stanie przy maksymalnym obciążeniu dawkować. Brakuje nie ciśnienia, ale ilości. Większe otworki we wtryskach = większy przepływ.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2009 19:39:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2006 17:08:33
Posty: 6
autko z 94, przeplywomierz pierburg
Na wysokich obrotach 1zecior pracuje rewelacyjnie (plynnie, duza dynamika). Wystarczy, że wciśnięte ponad polowa gazu.
Problem pojawia się przy normalnej jezdzie miejskiej (stala predkosc, umiarkowane przyspieszanie)
Testowałem przepływke wedlug schematu zamieszczonego na forum.
Zauwazylem, że podczas spokojnej jazdy i na wolnych obrotach aktualny MAF jest wyzszy (np. wyliczony 300 a realizowany 500), ale na jednym z postow takie zjawisko o normalny efekt zaslepienia EGRu lub zabrudzenia dolotu.
Poza tym ten blad nastawnika.
Czy wystepuja inne niz zabrudzenie uszkodzenia pracujacego nastawnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2009 19:44:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
500 to chyba troszkę za duzo.

Możesz zrobić logi i zapodać? Może z logów coś wyczytamy?

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2009 20:06:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2006 17:08:33
Posty: 6
Logi zrobilem i zaraz zapodam (tylko sie naucze :) zapodawac).
Zauwazylem, ze w czasie wystepowania problemu (spokojna jazda, wolne obroty) dziwna korelacje w MAFie wyliczonym i aktualnym -> gdy sie pokrywaly auto pracowalo równo a gdy pojawialy sie roznice było szarpanie.
Przez pare dni byłem pewien ze padla przeplywka - tylko ten post mnie skierowal w innym kierunku i blad VAG.
Jesli chodzi o wielkosc wtryskow to podobno wiele osób jeździ na tych wtryskach 1zeciorami i nie ma problemow (moze mam slaba pompe) -> pompa 11 zalecana jest od 230 wzwyz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2009 21:07:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2006 17:08:33
Posty: 6
Witam
Zrobilem swieze logi - na razie statyczne.

Grupa 0 Norm

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d33 ... 7cd26.html

Grupa 1 Norm

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b42 ... 8c06b.html

Grupa 3 Norm

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d2 ... c5265.html

Grupa 4 Norm

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4bd ... ed946.html

Grupa 7 Norm

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3c1 ... b1b6d.html

Grupa 13 Norm

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c8c ... 6e56c.html

Grupa 0 BS

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48e ... dbba3.html

Grupa 3 BS

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/232 ... f70fe3.htm

Grupa 4 BS

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4cd ... 1ba09.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 09:06:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
No nie jest dobrze.

Jakis koszmar dzieje sie w 013 - ECU niemilosiernie zdejmuje dawke.
Z drugiej strony widac ze dawka na wolnych obrotach jest bardzo niska - i od tego bym zaczął - ustawił dawke na ~3 mg/R.
Koniecznie wymien termostat - bo 82 stopnie to zdecydowanie za mało jak na mające dobrze pracowac TDI.
Niepoddoba mi sie tez wysoka temperatura paliwa - ale moze to byc spowodowane anomaliami związanymi z dawką i koncówkami - albo sam czujnik swiruje.

Kąt wtrysku dobry, EGR - zaslepiony.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.wrz.2009 19:39:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2006 17:08:33
Posty: 6
Wydaje mi się, że głównym problemem tego silnika jest nierówna dawka wtrysku (skacze od 6,8 mg do 8,4 mg).
Mialem ustawiona juz nawet na poziomie 2 mg, ale wtedy pracuje jeszcze bardziej nierówno (skacze dawka od 2 mg do 5 mg).
Mozemy założyc chyba, że każdy cylinder dostaje inna dawke, ECU probuje to skorygować (stąd maksymalne możliwe korekty), ale i tak nie jest w stanie zapewnic równej pracy.
Jeżeli się mylę to proszę poprawcie mnie.
Zostaje pytanie dlaczego tak skacze dawka wtrysku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2009 06:23:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Ludziska kochane!
Zlitujcie się nad starą pompą 1Z. Problem nie ustanie dopóki nie ustawisz tych wtrysków na ciśnienie otwarcia 190bar. Niestety pompa ma inny kształt krzywki, co powoduje błędne analizowanie małych dawek przy niezbędnym większym ciśnieniu otwarcia wtrysku.
Osobiście zrobiłem taki błąd tylko nie miałem zmienionych średnic rozpylaczy. W efekcie silnik dziwnie się zachowywał na wolnych obrotach i małych obciążeniach, dodatkowo miał dużo cięższy rozruch bez podgrzewania.
Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2009 15:37:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
Niestety pompa ma inny kształt krzywki, co powoduje błędne analizowanie małych dawek przy niezbędnym większym ciśnieniu otwarcia wtrysku.
- tutaj akurat się z Tobą nie zgodzę, ponieważ korekcje rozjeżdzają się od -3 (ponad) do +0,02. Gdyby tak było jak piszesz, korekcje byłyby bardzo niskie ale równe. Różnica w kształcie krzywki w pompie nie ma tutaj znaczenia, zresztą tak naprawdę krzywka w pompie od 1Z jest niemal identyczna jak w AFN.
Ale oczywiście z ustawieniem ciśnienia na 190 bar jak najbardziej popieram (dzięki za zwrócenie uwagi) :)

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2009 16:56:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
masz zbyt wydajne wtryski do seryjnej pompy to tak jakbyś do ATD włożył wtryski od asz'ta nie będzie dołu a góra wporządku.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2009 18:46:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
@ Mauzer, dzięki za słowa poparcia :peace:

Ale generalnie pomysł z ustawieniem na 190bar jest też niezły.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2009 18:58:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
k44761 napisał(a):
Cytuj:
Niestety pompa ma inny kształt krzywki, co powoduje błędne analizowanie małych dawek przy niezbędnym większym ciśnieniu otwarcia wtrysku.
- tutaj akurat się z Tobą nie zgodzę, ponieważ korekcje rozjeżdzają się od -3 (ponad) do +0,02. Gdyby tak było jak piszesz, korekcje byłyby bardzo niskie ale równe. Różnica w kształcie krzywki w pompie nie ma tutaj znaczenia, zresztą tak naprawdę krzywka w pompie od 1Z jest niemal identyczna jak w AFN.
Ale oczywiście z ustawieniem ciśnienia na 190 bar jak najbardziej popieram (dzięki za zwrócenie uwagi) :)


Jeżeli chodzi o kształt krzywki to miałem na myśli inny kształt i często większą średnicę tłoczka (inna charakterystyka narastania ciśnienia wtrysku) w silnikach dla których wtryskiwacze pracują na 220 bar pierwszego stopnia otwarcia.

Jeżeli pompa jest "słaba" czyli ma spore przecieki to właśnie przy małych obciążeniach będzie nierównomiernie rozłożone dawkowanie dla ciśnienia otwarcia pierwszego stopnia wtryskiwacza rzędu 220bar. Pompy rozdzielaczowe z wiekiem troszkę uszkadzają się i nierównomierność dawkowania narasta.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Ostatnio edytowano 26.wrz.2009 19:16:54 przez To_JA_!, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2009 19:15:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Znowu się nie zgodzę.
Cytuj:
Jeżeli pompa jest "słaba" czyli ma spore przecieki to właśnie przy małych obciążeniach będzie nierównomiernie rozłożone dawkowanie
- dawkowanie będzie podobne na wszystkie wtryskiwacze, trochę zaniżone właśnie przez przecieki, ale podczas wzrostu obrotów będzie lepiej, to znaczy bliżej wartości fabrycznych :)

do tego właśnie dążyłem pisząc, że w tym przypadku jest za słaba pompa pod te wtryski :)

Przemik,
Cytuj:
Niepoddoba mi sie tez wysoka temperatura paliwa
- to z kolei wynika z faktu, że w głowicy pompy panuje większe ciśnienie paliwa - zamiast 190bar jest 220. głowiczka bardziej się nagrzewa, co powoduje większe nagrzewanie samej pompy.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Ostatnio edytowano 26.wrz.2009 19:26:16 przez k44761, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2009 19:24:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Gdyby zużycie pompy było wyłącznie związane z "wypłukaniem" powierzchni przez paliwo musiałbym przyznać rację, niestety najczęściej powstają mikrorysy od nieprzefiltrowanych zanieczyszczeń i dawkowanie dla poszczególnych cylindrów troszkę się "rozjeżdża". Im większe ustawimy ciśnienie otwarcia pierwszego stopnia wtryskiwacza tym większy będzie wpływ "niejednakowego" zużycia pompy (tłokorozdzielacz tłoczy dla każdego cylindra w innym położeniu względem głowicy pompy i właśnie w taj głowicy zdarzają się zróżnicowane uszkodzenia).
Najprościej założyć tę pompę na stół probierczy podłączyć wzorcowe wtryski i zobaczyć jaki będzie rozkład dawek przy ich małej wartości dla różnych ciśnień otwarcia wtrysków. Ale myślę że to zbyt drogi i pracochłonny sposób i dobry dla naukowców...

Większe otworki nie będą stawiać większego oporu tylko mniejszy pompie w fazie pełnego dawkowania, tylko zawyżony próg początku wtrysku jest problemem.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2009 21:27:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2006 17:08:33
Posty: 6
Widzę ze rozpętałem ciekawą dyskusję :) -> wnioskuje z niej, że mam jeszcze przyzwoitą pompę.
Rozwiązałem już problem i chciałbym podzielić się wnioskami.
Problemem tego silnika był zabrudzony nastawnik -> dlatego skakała dawka wtrysku i napięcie na czujniku.
Po wyczyszczeniu (na magnesie było dużo mazi z opiłkami metalu) nie poznaje autka.
Silnik pracuje równo, miękko (korekcje spadły z wartości maksymalnych do poniżej 1mg/R) , nie szarpie (nawet po wrzuceniu 5 przy 60 km/h).
Przepraszam, że wprowadziłem w błąd tą zmianą wtrysków.
Można chyba powiedzieć, że problem występował wcześniej tylko uwidocznił się na większych wtryskach.
Swoją drogą chyba pompy w 1zeciorach naprawdę są solidne skoro radzą sobie z tymi wtryskami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2009 21:30:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
całe szczęście :) gratuluję rozwiązanego problemu i zadowolenia z nowo narodzonego TDI :) :peace:

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: