.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:15:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 ACK q] Źle pali jak "postoi"
PostNapisane: 29.wrz.2009 19:12:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2009 13:33:55
Posty: 73
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Auto: 100
Panowie nastał kolejny problem z moim ACK.
Od pewnego czasu zacząłem trochę inaczej parkować (przodem pod górkę) i okazuje się że strasznie źle odpala.
Więc postanowiłem wymienić świece i kable (świece NGK Equp 30tki, kable BERU) dość spory wydatek ale pomyślałem warto - Niestety nic to nie pomogło.
W sterowniku nie ma żadnych błędów, natomiast jest jedna rzecz która mnie zastanowiła.

Otóż, pompa paliwa nie idzie "po zapłonie" tylko dopiero jak rozrusznik złapie, nie wiem na ile to jest nie prawidłowe - wiem że w audi 100 ABC pompa idzie NAPEWNO "po zapłonie" - u mnie niestety nie.

Sprawa kolejna to to, że sprawdziłem ciśnienie paliwa - podczas pracy na kołku mam ok 6 bar (powyżej) natomiast gdy zgasze motor ciśnienie OD RAZU SPADA do zera - czy w tym modelu to prawidłowe??
Jeżeli nie to jak myślicie ? Pompa? regulator? kosz? a może powinna iść "po zapłonie"??

Nie mam gazu, przepływka itp sa ok, auto jak odpali pracuje normalnie, bez zająknięcia, jak zgasze i probuję odpalić od razu to łapie za 1 raze, wystarczy 5 minut i spowrotem trza kręcić 2,3 nawet 4 razy po kilka sekund. Proszę o pomoc. Dzięki.


Ostatnio edytowano 01.paź.2009 17:48:03 przez bobasspr, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2009 20:05:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Pompka w tym silniku uruchamia się dopiero w momencie kiedy zacznie pracować rozrusznik, paliwo nie powinno się cofać od razu. Zobacz co będzie jak zalejesz samochód do pełna PB. Kiedy ostatnio zmieniałeś filtr PB.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2009 17:31:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2009 13:33:55
Posty: 73
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Auto: 100
Filtr paliwa jest nowy (może 1000km) Przed wymianą filtra było to samo, Filtr jest dobrze zamontowany, węże paliwowe sa na 100% całe, nie popękane, sprawdziłem od samego kosza w baku do samej listwy.

Powiem tak, nie ma zbytniej różnicy czy zbiornik jest pełny, czy jest połowa. Obecnie dochodzi mi rezerwa ale z odpalaniem jest wciąż tak samo.

Czy jesteś w stanie zmierzyć jakie ew. ciśnienie u Ciebie 3ma i jak dłuo po tym jak zgasisz motor??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2009 17:52:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Czujnik temperatury ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2009 20:44:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Ja nie mam ACK, ale poszukaj informacji jakie powinny być wartości ciśnienia paliwa dla twojego silnika.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2009 21:19:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2007 20:33:37
Posty: 156
Lokalizacja: Biała Podlaska
Co pokazuje VAG?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2009 17:46:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2009 13:33:55
Posty: 73
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Auto: 100
Więc może po kolei:

1)VAG nie wywala żadnych błędów (poza czujnikiem stopu F ale to raczej standart)
2) Wartości paliwa - obecnie nie ma mocniejszych pomp niz 8 barów, moja na kołku ma 6 - 7 więc tu na 100% nie ma problmeu (pracuję w warsztacie i mam z tym styczność na codzień - niestety mało jeździ ACK)
3) Czujniki temp mają wartości ok POZA PALĄCĄ SIĘ CIĄGLE KONTROLKĄ OLEJU NA AC. Ale o tym pisałem już w innym poście i do dziś problem nie został rozwiązany.
Obstawiam samą pompę (np w Punto jest ciśnienie robocze 5 bar a po zgaszeniu auto trzyma 1 bar nawet po kilku dniach postoju - ot taki mały przykład)
lub regulator paliwa.

Ciśnienie w cylindrach odpada ponieważ też jest zmierzone nie ma odchyłów.

Czy naprawde drodzy audimaniacy nikt z Was nie dobierał się do pomy paliwa?? Nikt nie robił pomiarów?? Plis help mi :):)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2009 19:37:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
http://rapidshare.com/files/287455731/Pulpit.rar.html

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2009 18:25:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2009 13:33:55
Posty: 73
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Auto: 100
Dziękuję za te pliki ale powiem że nie wiele mi to pomogło.
Generalnie w silniku v8 na przelewie powinno byc ok 0.8 bara , natomiast w v6 nie wiadomo.
I niestety nic nie pisze o tym jakie ew. cisnienie powinno ZOSTAĆ po zgaszeniu silnikia. No chyba że ja coś źle zrozumiałem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2009 20:11:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Dane dla A4 z ACK (myślę, że dla C4 będzie identycznie).

Ciśnienie na jałowych:
- podciśnienie podłączone (do regulatora oczywiście) 350 kPa +/- 30 kPa
- podciśnienie odłączone 400 +/- 20

Ciśnienie utrzymujące się po 10min.:
- silnik zimny około 220
- silnik ciepły około 300

Pozdro

Edit: jeszcze odnośnie pompy to w moim B5 z AAH pompa idzie po włączeniu zapłonu przez chwilę (2 może 3 sek.) i nabija jakieś tam ciśnienie przed rozruchem, może to jest przyczyną?

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2009 14:35:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
staniek napisał(a):
jeszcze odnośnie pompy to w moim B5 z AAH pompa idzie po włączeniu zapłonu przez chwilę (2 może 3 sek.) i nabija jakieś tam ciśnienie przed rozruchem, może to jest przyczyną?


Pisałem o tym, w silniku ACK nie ma dopompowania paliwa przed rozruchem.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: