.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 23:14:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Remont motoru w 80 B3 - 1,8 s
PostNapisane: 04.lis.2008 22:44:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2008 22:23:58
Posty: 40
Panowie, jesli mozecie prosilbym o jakies zblizone koszty wlasnie odratowania serducha 1,8. Prosilbym o wypisanie cen poszczegolnych czesci, np. Pierscienie = tyle...... itd. Nie wiem co ile kosztuje, nie chce sie sdawac na jakies sklepy internetowe. I co nalezaloby wymienic przy takim remącie.

Moim zdaniem..... Panewki, glowne, korbowodowe. Tloki ( jesli juz sa calkiem zjechane ), pierscienie, pompe cieczy chlodzacej, pompe paliwa, palec ukladu zaplonowego. Olej wiadomo.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 09:31:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2008 17:15:05
Posty: 11
Cześć. W 2006r. robiłem remont, tyle że 1,6. Planowanie głowicy, wym;popychaczy, pierścieni, uszczelek, oleju, płynu chłodniczego, filtra powietrza, kopułka, palec, + robocizna wyszło 1140zł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 09:49:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Lepiej kupić uzywany silnik, 1.8 jest do wyboru do koloru, kupisz za 500zł i jazda, a tak wywalisz kapuchy co nie miara a efekt będzie dyskusyjny znając życie i polskich mechaników

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 11:00:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Porządny remont silnika czterocylindrowego z robocizną i gwarancją na to, to ok. 4000 PLN ( przyjmuje sie wyjsciową stawke 1000 PLN - cylinder )
w tym:
szlif lub tulejowanie cylindrow
nowe tłoki + pierscienie
szlif wału + nowe panewki
nowa ( regenerowana ) pompa oleju
remont głowicy - planowanie, kontrola szczelności, wymiana zaworow, gniazd, prowadnic, popychaczy.
Wszystkie nowe uszczelki , zimmeringi i rozrząd.

Szukaj lepiej drugiego silnika z gwarancją rozruchową na szrotach.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 13:40:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
bez sensu kupować używki
co wy koledzy pitolicie
Każdy motor który został przywieziony przez klientów okazywał się szrotem prędzej czy później. Te silniki stoją po kontach często ze zlanym olejem. Po założeniu natychmiast zaczynają cieknąć. Poza tym nigdy nie wiesz co w nim siedzi.
Twoje koszty będą mniejsze bo nie wieżę w konieczność wymiany tłoków i w honowanie.
Obstawiam remont głowicy, wymianę panewek i pierścieni oraz pompę wody i oleju. No chyba, że auto było skatowane a motor chodził bez oleju wtedy jeszcze tłoki, szlif wału i tym podobne pierdoły co znacznie podniesie koszty. Wtedy rodzi się pytanie o sens remontu. Polecam w takiej sytuacji poszukanie świeżego rozbitka z motorem jeszcze w budzie (najlepiej z możliwością odpalenia)
Mój remont silnika 1,6 co prawda japończyk :
głowica pełen remont, pierścienie, paski itp = 1500 PLN. Gra jak złoto, odzyskał ducha i jestem zadowolony.

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 16:40:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.mar.2008 22:23:58
Posty: 40
Buba napisał(a):
Wtedy rodzi się pytanie o sens remontu.



A czy jest sens kupić malucha za 350 zł , i włożyć w niego ponad 5 tyś ? z tego 2,5 w sam silnik ? Niektórzy myślą ze nie.. Ja zaś myślę inaczej, chociażby dlatego ze posiadam takiego maluszka. Zaznaczam ze ja nie liczę robocizny, ponieważ robił bym wszystko sam.... Chodzi mi tylko o same części. Wiadomo ze planowanie głowicy, wywarzanie walu czy szlif walu zleciłbym zakładowi ;) ale samo składanie, rozkładanie, wymiana, dłubię sam, i ani raz żaden motor mnie nie zawiódł. Baaaa jeszcze jedna sprawa. Nie dałbym w życiu mechanikowi składać zawieszenia lub silnika czy skrzyni w moim samochodzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 17:02:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Dyskusja typu: co było pierwsze - jako czy kura. Moim zdaniem warto poszukać dobrego silnika z anglika albo rozbitka (ale z nieuszkodzonym przodem) - 500 do 700 PLN. Po pierwsze będzie 3x taniej, po drugie NIGDY (prawie nigdy, nie obrażajcie się fachowcy) silnik po remoncie nie wytrzyma tyle co fabrycznie złożony. Co to znaczy? Jeśli zrobisz kapitalny remont to silnik (może) wytrzyma 200 tys. km. Jeśli kupisz fabrycznie złożony silnik z przebiegiem 200 tys. km. to też zrobisz 200 tys. km albo i więcej. No chyba, że kupisz wszystkie ORYGINALNE części, znajdziesz bardzo dobrego mechanika i jeszcze nie dasz się zrobić w jajo, będziesz złożony silnik prawidłowo docierał, itp., itd. Ale tutaj mówimy o 4 tys. zł a nie o 1500.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 19:39:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
wordeck napisał(a):
Dyskusja typu: co było pierwsze - jako czy kura. Moim zdaniem warto poszukać dobrego silnika z anglika albo rozbitka (ale z nieuszkodzonym przodem) - 500 do 700 PLN. Po pierwsze będzie 3x taniej, po drugie NIGDY (prawie nigdy, nie obrażajcie się fachowcy) silnik po remoncie nie wytrzyma tyle co fabrycznie złożony. Co to znaczy? Jeśli zrobisz kapitalny remont to silnik (może) wytrzyma 200 tys. km. Jeśli kupisz fabrycznie złożony silnik z przebiegiem 200 tys. km. to też zrobisz 200 tys. km albo i więcej. No chyba, że kupisz wszystkie ORYGINALNE części, znajdziesz bardzo dobrego mechanika i jeszcze nie dasz się zrobić w jajo, będziesz złożony silnik prawidłowo docierał, itp., itd. Ale tutaj mówimy o 4 tys. zł a nie o 1500.

Pozdrawiam


po części jak najbardziej masz rację a po części nie masz racji.
Co do rozbitka lub anglika to właśnie sugerowałem przecież. A co do remontu - wypowiadam się jako człowiek który nigdy nie oddał aut w obce ręce. Z tymi 4000 przesadziłeś co nieco. No ale mnie nie obciąża robocizna w takim stopniu.
A co do maluszka - taka sprawa zmienia postać rzeczy. Sugerowałem się potrzebą naprawy auta używanego do codziennej eksploatacji a nie hobbystycznie budowanego projektu

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2008 20:21:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
wordeck napisał(a):
Dyskusja typu: co było pierwsze - jako czy kura. Moim zdaniem warto poszukać dobrego silnika z anglika albo rozbitka (ale z nieuszkodzonym przodem) - 500 do 700 PLN.

Pozdrawiam


Do tego najlepiej jak by nie było po dachu. Możliwość spłynięcia oleju i pracy silnika na sucho.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2009 19:18:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lut.2009 19:58:46
Posty: 21
Lokalizacja: Białystok
ok, dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: