Cytuj:
...Trójka pracuje jakby "na dwa razy" (ponoć tak też ma być i jest jakaś "miękka" i "twarda" trójka)....
...
A może części osób (jak mi) poprostu wydawało się, że nie tak ma być?
...
Jeśli ktoś, kto ma sprawny tip (najlepiej w 2,5 TDI) może nagrać filmik średnio dynamicznego rozpędzania i zamieścić linka, chętnie porównam z jeszcze jednym czy u mnie jest tak samo.
..
wydaje mi sie, ze mam sprawny TIP z tym ze to film z butem
http://pl.youtube.com/watch?v=znVtV_dHems nalezy zrobic poprawke, ze to auto po chipie i przy "serii" przy pelnym bucie mniej odjezdzaja obroty silnika od predkosci (efekt polsprzegla)
efekt, o ktorym moze mowa (polbiegi) ponizej na filmikach
Cytuj:
Witam, co to są półbiegi o których pisze morgothdbma ? U mnie też jest uczucie że przy starcie z 1 na 2 bieg samochód jedzie na w połowie wciśniętym sprzęgle ( porównanie z manuala), a następnie przy przełożeniu na 3 wskakują wyższe obroty następnie spadają i włącza się 3 biegu.....Jest to mój pierwszy samochód z automatyczną skrzynią biegów, i nie wiem czy to norma? Proszę o pomoc.
ponizej jakies filmiki jakis v6tek po jakis czipach
http://pl.youtube.com/watch?v=0RqxVE7TPBQhttp://pl.youtube.com/watch?v=8CQbJCWL9 ... re=relatednie wiem czy to zwiastun zblizajacych sie problemow ich wlascicieli czy nie ale niektore auta widac tak maja
Cytuj:
dlatego chciałem zlecić wymianę dynamiczną. Firma Walkowiak odmówiła wymiany dynamicznej, firma Teo Motors robi wg życzenia klienta, ale p. Myszkowski nie polecał wymiany dynamicznej - niepotrzebne koszta i ryzyko dla skrzyni .
widac sa porzadni jeszcze ludzie na tym swiecie:) A tak powaznie to gdy audi/szmelcwagen wcale nie przewiduje wymiany oleju w tipie to nie wiem dlaczego niektorzy chca byc bardziej papiescy niz...tez wymienialem "statycznie" dla spokoju sumienia
Sam poslizg automatu (jakby sprzeglo sie slizgalo) to cecha kazdej automatycznej skrzyni biegow
![n ->](./images/smilies/013.gif)
obrazowo mowiac przekazanie napedu silnik
![n ->](./images/smilies/013.gif)
kola odbywa sie poprzez 2 "wiatraki" gdzie jeden (przypiety do silnika) dmucha na drugi (po stronie "kol") olejem i tak wprawia go w ruch
Jak ktos lubi katowac swoja skrzynie moze stanac, zalaczyc D, wcisnac hamulec i robic sobie male przygazowki.. bieg zapiety, auto stoi, obroty rosna a auto nie jedzie, silnik nie gasnie (takie czary mary)
Nie wiem jaka strategie lockupa (spiecie na stale tego co polaczone jest tylko "wiatrakami" i przeplywajacym olejem) w tipie ale np w civicu 1,4 automat 4 biegowy po 95r. jest tak, ze wlacza sie ta blokada juz na 3ce (przy wybranym D).. efekt: pelny but, obroty dochodza do X na 3ce (okolo 6tys zhakiem), wlacza sie blokada.. wiec obroty lekko spadaja (bo znika efekt polsprzegla), znowu dochodza do konca i wchodzi 4ka (czyli efekt polbiegu na 3ce)
Najlepsza metoda na oszczedna jazde automatem to... unikamy:
- wysokich obrotow
- niepotrzebnych hamowan
- rozjezdzania sie obrotow silnika z predkoscia (czyli gdy "para" zamiast w kola gotuje olej)
Efekt: moje auto we Wroclawiu pali mniej (okolo 9.5-10.5) niz producent podaje w instrukcji (10.9 w cyklu miejskim)
Pozdrawiam,
Przemek