.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.lut.2025 22:55:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ A4 B5 AFB 2.5 TDI ] Logi do oceny. Problem z odpalaniem.
PostNapisane: 30.wrz.2009 20:54:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2009 20:25:02
Posty: 15
Witam

Po kilkunastogodzinnym postoju mam problem z odpaleniem silnika ( nawet w temp. zewn +30 C). Musze krecic rozrusznikiem 5-10 sekund i auto "jakos" odpala. Puszcza przy tym duzego, bialego baka. Auto na cieplo (60-90C temp cieczy chlodzacej) odpala w 0.1 sekundy (od tzw. strzala).

Jak usunac ten problem z rozruchem na zimno ?

P.S. Brakuje mu mocy, jego predkosc max. to 190 km/h.

Ponizej wklejam logi do oceny:

Proby BASIC SETTINGS (BS) :

BS-000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/205 ... fa7f6.html

BS-003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/083 ... 5332d.html

BS-004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/786 ... ae8de.html

BS-011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/86a ... 773b8.html




Proby Statyczne (S):

S-000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c7c ... 0b9c7.html

S-001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/201 ... ef329.html

S-003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0af ... a62e6.html

S-004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f00 ... f86f4.html

S-007
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10b ... 37018.html

S-013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc0 ... 1491a.html

S-014
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0dd ... baa54.html

S-018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b70 ... b7f10.html





Proby Dynamiczne (D):

D-000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5d3 ... 6a14e.html

D-001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b75 ... 4f45f.html

D-003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9ee ... a9db1.html

D-004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e91 ... c2188.html

D-008
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4db ... b8cc8.html

D-010
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9cf ... 19672.html

D-011

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/61d ... b4e81.html


Auto to Audi A4 B5 AFB 2.5 TDI (1998).
Pozdrawiam
rw4


Ostatnio edytowano 01.paź.2009 12:43:39 przez rw4, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2009 21:32:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zrób logi statyczne.
te, które zrobiłeś to BS, a potrzebne są jeszcze statyczne.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2009 12:44:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2009 20:25:02
Posty: 15
meszrum napisał(a):
zrób logi statyczne.
te, które zrobiłeś to BS, a potrzebne są jeszcze statyczne.


Juz poprawione.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2009 06:22:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2007 08:52:08
Posty: 58
Lokalizacja: Turek
Ciekawe, że na wolnych obrotach przepływomierz dostarcza taki duży sygnał,
Jest pewnie przez to powiększona dawka paliwa i EGR wysterowany na max.
Jeśli jest to przepływomierz to może odłącz wtyczkę od niego aby silnik ruszał z mapy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2009 13:29:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w tym silniku są 3 niezależne problemy:
1. brak mocy;
2. nieczynny EGR;
3. problem z rozruchem.


ad. 1
brak mocy wynika po braku dostatecznej ilości spalin [parcia na łopatki T]. problem może wynikać z:
- lmm, które bez względu na wszystko mierzy źle, co może ograniczać dawkę paliwa do tego stopnia, że brak jest spalin by napędzić turbinę po korekcji N75;
- niedrożnego katalizatora [raczej nie, ale możliwe].

co masz do zrobienia?
- podmienić lmm [przepływomierz] i zalogować dynamicznie 003, 008 oraz 011 po podmianie. postaraj się nie kupować, lecz podmienić na próbę [ważne by podmieniony był nowy].
logi zamieścisz na forum i dowiesz się co dalej.


ad. 2.
EGR jest prawdopodobnie:
- zaślepiony blaszką przy rurze do silnika;
- zaślepiony jest przewód łączący zawór N18 z EGRem;
- uszkodzony jest zawór N18.

najpierw sprawdzasz zaślepienie [schematy na forum]. jeżeli będziesz na 100% pewien, że nie jest zaślepiony, to wówczas podmieniasz [nie kupujesz] N18 na nowy i logujesz 003BS.
logi zamieszczasz na forum.


ad. 3.
z logów nie wynika, by był problem z pompą VP44, lecz diagnostyka silnika pozwala tylko w stopniu ogólnym ocenić stan pompy.
można spróbować zwiększyć dawkę rozruchową.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2009 14:24:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2009 20:25:02
Posty: 15
meszrum napisał(a):
w tym silniku są 3 niezależne problemy:
1. brak mocy;
2. nieczynny EGR;
3. problem z rozruchem.


.


Dziekuje za ocene.

1. Panowie, czy mozecie kogos polecic z woj. podlaskiego (najlepiej z Bialegostoku), kto by to "ogarnal"?

2. Jakie sa szacowane koszty naprawy tych problemow ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2009 17:21:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
na początek wyczyść samodzielnie przepływomierz: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=85084 .
koszt to 20 PLN.

co do EGR to także możesz zrobić to samodzielnie - zrób zdjęcia EGRu z góry tak, by objąć obszar w kierunku chłodnicy.


koszt wymiany przepływomierza [jeżeli czyszczenie nic nie da], to 350 [regenerowany w ASO w trybie Austausch] do 600 PLN [nowy Bosch].
koszt zaworu N18 to ok. 300 PLN.
zarówno jedno jak i drugie wymienisz samodzielnie.

lecz zanim cokolwiek kupisz, to podmień i zaloguj.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2009 18:29:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2009 20:25:02
Posty: 15
meszrum napisał(a):
w tym silniku są 3 niezależne problemy:
1. brak mocy;
2. nieczynny EGR;
3. problem z rozruchem.


ad. 1
brak mocy wynika po braku dostatecznej ilości spalin [parcia na łopatki T]. problem może wynikać z:
- lmm, które bez względu na wszystko mierzy źle, co może ograniczać dawkę paliwa do tego stopnia, że brak jest spalin by napędzić turbinę po korekcji N75;
- niedrożnego katalizatora [raczej nie, ale możliwe].

co masz do zrobienia?
- podmienić lmm [przepływomierz] i zalogować dynamicznie 003, 008 oraz 011 po podmianie. postaraj się nie kupować, lecz podmienić na próbę [ważne by podmieniony był nowy].
logi zamieścisz na forum i dowiesz się co dalej.


.


Czyscilem LMM, ale nic nie pomoglo. Wyskoczyl blad 00533, ktorego wczesniej nie bylo, a wiec wymienilem LMM w ASO Sieńko i Syn ( Białystok ).
Przy zwrocie oryginalengo LMM (059906461E) zaplacilem 524,70 PLN + 94,50 PLN za montaz. Wstawili mi 059906461EX. Bez zwrotu starego kosztowalo by to 1083 PLN za sam LMM.

Ponizej wklejam logi na nowym LMM. Auto wyraznie lepiej jezdzi.

D-003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a0 ... 8e5ad.html

D-008
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b66 ... 3ff48.html

D-011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f4 ... a5ece.html

Prosze o ocene tych logow.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2009 20:25:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2005 08:37:32
Posty: 233
Lokalizacja: Szczecin
A moze jeszcze lepiej jezdzic...
Po wymianie Lmm dalej nie ma parcia na łopatki T, wiec..
Ja bym spróbował na Twoim miejscu odpiąć wydech za T i wtedy zalogowac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2009 22:07:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
rw4,

tak jak napisał pabloniss - powinieneś odpiąć wydech przed katalizatorem [jak to zrobić przeczytasz w Jego wątku] i z odpiętym wydechem zalogować 011 dynamicznie na 3cim biegu [czyli jak zawsze].

w jakim stanie jest filtr powietrza?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: