.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 01:45:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [c5 AKE TIP Q] Problem z przyspieszaniem- kąt wtrysku
PostNapisane: 22.paź.2009 21:49:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Witam,
mam problem z swoim samochodzikiem, mianowicie kompletny brak przyspieszenia do dokładnie 2500obr/min - niezależnie czy autko jest zimne czy ciepłe.
Po 2500obr/min auto dostaje kopa i jedzie doskonale.
Po podpięciu VAGa nie ma oczywiście żadnych błędów, natomiast zastanawia mnie jedna rzecz - w grupie 004n VAG nie pokazuje rzeczywistego kąta wtrysku - do 2500obr/min jest dokładnie 0 (zero) - kąt zakładany zmienia się poprawnie natomiast rzeczywisty ani drgnie. Po przekroczeniu 2500obr wartości się zmieniają zgodnie z mapą.
Kąt wtrysku w grupie 004BS jest dokładnie 2,2stopnia BTDC na LATE przy 100% wysterowaniu pompy VP44.
Sprawdziłem przepływkę - nie tnie dawek, ciśnienie doładowania zgodne z mapą, w 011BS sztanga pracuje doskonale w całym zakresie ruchu.
Przepływy w grupie 003 są nieco zawyżone - na wolnych obrotach powyżej 400.

Wymieniłem naturalnie wtrysk sterujący - korekcje spadły do wartości 0,1;0,2;0,1;0,3;0,5 ale poprawy nie ma.

Czasami VAG pokazuje kąt wtrysku dobrze w grupie 004, wtedy autko bardzo dobrze przyspiesza od samego dołu.

Proszę o pomoc.
Pozdrówka :peace:

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [c5 AKE TIP Q] Problem z przyspieszaniem- kąt wtrysku
PostNapisane: 23.paź.2009 07:29:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
jezeli rzeczywiscie auto na late osiaga kat niewlasciwy to oczywiscie pytanie czy kat wtrysku jest dobrze ustawiony
Wartosc poprawna na LATE to 0-4ATDC czyli u Ciebie zle

Rzeczywisty kat w 004N mowisz, ze jest 0 (czyli taki, ktorego pompa teoretycznie osiagnac nie moze)
Gdyby wersja o zlym ustawieniu padla to wynalazlem taki opis jakiejs tam pompy
Obrazek
Wynika z niego, ze ten elektrozaworek od kata wtrysku jest wykorzystywany (przynajmniej w tej pompie) jedynie przy dolnym zakresie obrotow
Nic nie wyrokuje bo sie nie znam ale moze u Ciebie ta czesc "timing advance piston" nie chce sie w pelni przesuwac bo
- jej ruch ograniczony jest np przez jakis syf
- moze ten dzyndzej na koncu (ponizej) tego elektrozaworu nie chce sie w pelni schowac/wysunac itp (on steruje przeplywem cisnienia, ktore ma ruszac tym "pistonem")
VP44 Obrazek[/URL
2 [URL=www.fotosik.pl]Obrazek



Cytuj:
Czasami VAG pokazuje kąt wtrysku dobrze w grupie 004, wtedy autko bardzo dobrze przyspiesza od samego dołu.

to raczej jednak wskazuje na usterke

na logike klopoty z ustawianiem kata wtrysku moga sie w czasie przelozyc na pad elekroniki... wtedy przydatny bylby Ci watek
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 44+naprawa
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2009 10:41:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
A na moje wyczucie cos niedobrego dzieje sie z wtryskiem sterującym...
Najlepiej jakbys zaprezentował nam - 004 stat, 004 Basic Settings oraz 004 dyn.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2009 15:52:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki za rady Panowie.
Wtrysk sterujący podmieniałem dwa razy - bez rezultatu.
W 004normal kąt żądany (gdy występuje usterka) jest na 12-13 stopni BTDC więc dużo za wczesny. Kąt otrzymywany jest wtedy 0, natomiast wysterowanie elektrozaworka w pompie jest na 12-13% - dokładnie w takich warunkach występuje problem.. W momencie gdy silnik osiągnie dokładnie 75 stopni kąt żądany zmienia się na zakres od zera do 2-3 stopni BTDC, momentalnie pojawia się prawidłowa wartość kąta otrzymywanego przy wysterowaniu pompy na poziomie 70%, więc ok, i wtedy samochód zaczyna jechać dobrze.
Brakuje mi pomysłów :):

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2009 17:51:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
nie rob juz wiecej slowych opisow ale zrob loga 004 S/D/BS w momencie gdy mu odbija
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2009 20:17:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to, że poniźej 75*C AKE nie pokazuje kąta rzeczywistego w 004.3sN, to normalne [przynajmniej dla części pomp].

zrób kompletne logi silnika rozgrzanego.
zrób też log 004sN silnika, który ma 70*C oraz taki sam log przy ok. 80*C.

bez logów nasza dyskusja trąci gejczatem znanym z a6klub.pl.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2009 20:38:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
to, że poniźej 75*C AKE nie pokazuje kąta rzeczywistego w 004.3sN, to normalne
- drogi Meszrumie, to wiem, ale zamulanie do dokładnie tej temperatury oraz zakładany kąt wtrysku 12st BTDC jest raczej nie do przyjęcia :)

Jutro zamieszczę kompletne logi, to będziecie mnie pocieszać :)
:diabel:

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2009 10:37:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Przesyłam logi do oceny.
Wczoraj pojawił się kolejny objaw - pompa pluje błędem 1318. Błędu nie da rady wykasować i autko nie zapala. Wystarczy lekko puknąć w pompę czymś metalowym po czym skasować błąd z EDC i auto zapala - do kolejnego razu.
Wczoraj również wyczaiłem przewody od elektrozaworka wychodzące z tyłu elektroniki pompy - były bez izolacji i dotykały sobie do masy. Zaizolowałem ale niestety dalej jest problem.

Uprzedzając komentarze - autko ma uszkodzony termostat (jest przed wymianą rozrządu) oraz kiepskie korekcje na jednej z głowic. Wałeczki są ok bo sprawdzałem, no chyba, ze wytarcia po 0,5mm są wg Was kiepskie...

Proszę o komentarze.

BTW sytuacja z wątku nie miała miejsca podczas logowania, jednak coraz częściej się zdarza nawet na ciepłym silniku.
Poza tym autko gaśnie sobie pracując na postoju kiedy chce :/


Normal:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a48 ... d1d48.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c1c ... 8964a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/332 ... 5b6d4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/af1 ... 4f2c7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea3 ... 42866.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b35 ... 52777.html

BS:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d0 ... 04b88.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/151 ... 9fb31.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c6 ... 6ea19.html

Dynamiczne:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8bd ... 052fa.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/330 ... 612c0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/500 ... f9032.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a84 ... 53d4e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e1 ... 9b9b4.html


Tutaj leży log 004sN jak silnik nie ma 75stopni:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/482 ... 09fc7.html

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2009 21:45:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
ten blad + niemoznosc odpalenia to z tego co wiem typowy objaw tzw "padu elektroniki", ktory polega na padzie tranzystorka sterujacego elektrozaworem: czy od kata wtrysku czy od dawki - tego nie wiem)
Wyobrazmy sobie, ze u Ciebie jest problem z ukladem tranzystor -> kabel -> elektrozawor kata wtrysku (trafiony elektrozawor, przelamany kabel, zimny lut "przy tranzystorku" itp)
Poluj na czas kiedy Twoje auto zacznie bzikowac i zloguj 004D i 003D (EGR) "na bziku" - jezeli bedzie to "zawieszanie" sie kata wtrysku to sprawdz rezystancje elektrozaworu (tego "2") - to inwazyjny punkt bo wymaga rozciecia kabla
Ogolnie poogladaj watek co Ci wczesniej zapodalem

Moze podedytuj swoj watek i do linkow dodaj co to za log (np 011D)
Tak rzucilo mi sie w oczy ze EGR Ci nie dziala ale raczej to nie istotne dla sprawy (a kto wie? moze to wlasnie EGR sie zawiesza i wali niekontrolowanie spaliny w dolot?=> dlatego 003D zrob)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2009 22:08:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Tranzystorek od kąta raczej nie - zmiana kąta wynikająca z logu 004BS wynosi 17stopni (możliwośći pompy), więc ok.
Dawka faktycznie jest dziwna - czasami jest 5, czasami 2, czasami 8 - w tych samych warunkach.
Rezystancja tego zaworu (2) to około 16ohm, więc ok.

EGR sam zaślepiłem, ponieważ nie domykał się do końca (był w połowie otwarty przy braku podciśnienia).

W chwili obecnej tak ja Ty obstawiam pad elektroniki pompy, ale jutro wymienię całą pompę (w gratisie dostałem starą pompę od tego samochodu, poprzedni właściciel wymienił na inną po sprowadzeniu bo podejrzenie było padu pompy a padły zegary) - stąd moje pytanie, czy jeśli włożę pompę która kiedyś była w samochodzie będę musiał ją adoptować do EDC?
W sumie to chyba niewykonalne, bo trzeba się połączyć z pompą i wpisać jej PIN z ECU, o ile pin z ECU jakoś wyciągnę, to jak połączyć się z pompą? VAGiem się nie połączę, mam w warsztacie KTSa ale o ile wiem to pompę z KTSem łączy się bezpośrednio (odłączamy od wiązki pompę i podłączamy do KTSa) - a ja nie mam wtyczki KTS-VP.
Jeśli piszę bzdury niech mnie ktoś poprawi.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2009 22:32:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
Tranzystorek od kąta raczej nie - zmiana kąta wynikająca z logu 004BS wynosi 17stopni (możliwośći pompy), więc ok.

jezeli mowisz o 004BS robionym w chwili gdy akurat auto chodzilo dobrze to moze malo to wnosi

Cytuj:
Rezystancja tego zaworu (2) to około 16ohm, więc ok.

Jezeli Kolega Jack sie nie myli
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... =zgon+vp44


Jack napisał(a):
Takia opornosc powinna byc na tych zaworkach
1 Obrazek 0,2 oma

2 Obrazek 10 omow

Wiem od fachowca z servicce Bosch ze psuje sie w 90% to oznaczone ponizej nr 2

to masz przyczyne
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2009 22:58:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
k44761,

nie musisz nic adaptować w takim przypadku.

co do reszty, to Przemek napisał wszystko w temacie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2009 11:04:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Witajcież :)
Wymieniłem pompę - okazało się po podłączeniu mojego KTSa bezpośrednio do pompy (kabel kosztował 800pln!!!) pompa miała uszkodzoną elektronikę.
Co do przyczyn - pozostały po wymianie pompy.

Wymieniłem całą pompę wraz z elektroniką (mam jeszcze kilka na stanie jakby ktoś potrzebował :) ) i adaptacji nie robiłem. Wg Boscha pompy z końcówką 616 nie potrzebują adaptacji z EDC.

Reasumując:
wymieniłem pompę (sporadyczny błąd 1318) , wtrysk sterujący (korekcje spadły prawie do zera) , przepływomierz (trochę ciął dawki), sprawdziłem wszystko VAGiem i dalej jest kupa :/

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2009 20:06:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Załączam logi dynamiczne w momencie kiedy występuje usterka (czerwone pogrubione cyfry.
Logu dynamicznego 003dN nie robiłem, bo włożyłem nowiutki przepływomierz z ASO (nie ....EX) na którym de facto jest taki sam objaw :)
Zapraszam do komentowania.

PS: specjalnie robiłem logi kombinowane (w jednym logu kilka grup) żeby była jasność sytuacji.

Grupę 002 w obydwu logach dodałem tylko celem pokazania momentu wciśnięcia pedału gazu w podłogę :)

Grupa 001/002:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/86b ... fd5c1.html

Grupa 008/011/002:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/94c ... c5695.html

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2009 21:15:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przyczyna pochodzi od pompy - dokładnie od zaworu dawki, który się ewidentnie "wiesza" [jakby pompa pracowała na powietrzu/próżni].
ciekawe tylko, dlaczego tak się dzieje na 2ch różnych pompach.

w logu 004dN na poprzedniej pompie widać, że w pewnym momencie nie dostała paliwa [2459 rpm]. sprawdź, czy paliwo dochodzi równomiernie do pompy [tzn. zrób zasilanie paliwem do VP44 z bańki ;) ].

...i napisz jak poszło.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2009 09:47:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki za odpowiedź Meszrum. Tak też myślałem, dlatego pozaznaczałem to w logach. W sumie jak odpowietrzałem to na chwilę dałem pompie świeże paliwko z bańki, ale jak tylko odpalił, to podłączyłem pod filtr.
Objaw na obydwu pompach jest identyczny.

Zrobię tak jak piszesz - napiszę czy coś pomogło czy nie.

BTW nie widzę tutaj na forum przycisku "pomógł" - źle patrzę?

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: