To w takim razie wygląda na problem z zasilaniem w paliwo. Czy go za dużo, to trudno powiedzieć - jeżeli jest go za mało, to objaw może być podobny - z początku uboga mieszanka niepalna (ale z paliwem, które gdzieś zostaje w silniku bądź w wydechu), a jak w końcu odpali, to chmurka dymu z niego powstaje. Z bogatej mieszanki też z pewnością powstaje sporo dymu i brzydki
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
zapach z rurek się dobywa (może z katalizatorów, które jeszcze mam) - tak było u mnie, kiedy z powodu awarii czujnika temperatury cieczy zalewało mi silnik. Ale wtedy miałem problemy z odpaleniem silnika na ciepło i gaśnięciem w najmniej odpowiednich momentach - z rana na zimno bez problemu.
Dalej to już moje gdybania i niezweryfikowane sposoby, w jakie prowadziłbym dalszą diagnostykę. Przy założeniu, że po rozgrzaniu silnik pracuje na Pb w sposób nienaganny postawiłbym tezę o powietrzu w listwie wtryskowej spowodowanym cofaniem się Pb do zbiornika paliwa. W naszych samochodach pompa paliwa zaczyna pracować równocześnie z rozrusznikiem (poprawcie mnie, jeżeli się mylę) - więc przy słuszności tej tezy, potrzeba trochę czasu i kilku prób uruchomień, aby listwa zapełniła się paliwem. Mam kilka teorii, dlaczego może się to paliwo cofać, ale nie będę podpierał jednych niesprawdzonych teorii kolejnymi
![Very Happy :D](./images/smilies/002.gif)
. Jak wyeliminować tę tezę/możliwą przyczynę - zasilić na sztywno pompę paliwową, poczekać powiedzmy 30s i próba uruchomienia. Jeżeli również uznajesz tę możliwość za prawdopodobną i chcesz ją sprawdzić, to poszukam w schematach i napiszę Ci, pod który bezpiecznik, lub gdzie najłatwiej podać na sztywno to napięcie (bądź masę)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
I może zrób te logi grup 0-10 - coś może się w nich zobaczy
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)