.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 05:02:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c3] niedogrzany silnik?
PostNapisane: 05.gru.2009 11:57:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 20:33:36
Posty: 298
Lokalizacja: Wrocław/Kielce
witam. Nie jestem pewien ale możliwe że silnik nie dogrzewa mi się do poprawnej temperatury. W zasadzie osiągnięcie temp 90 st.C jest możliwe tylko w dużych korkach. Na trasie temp. na wskaźniku w lewym rogu nie przekracza 70st. Czy to wina termostatu? Ile czasu potrzebuje silnik 2.3 (NF) żeby się nagrzał do swojej temp na postoju po odpaleniu na zimno?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2009 12:04:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Lepiej zrób inny test.

Odpal zimne auto i macaj węże idące z chłodnicy do silnika. Przy sprawnym termostacie dolny wąż (idący do termostatu) nagrzeje się dopiero przy otwarciu tegoż. Jeżeli masz zwalony - duży obieg będzie włączony cały czas, albo otworzy się przed 90 st.

Przy okazji obserwuj wskaźnik temperatury.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2009 21:03:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 20:33:36
Posty: 298
Lokalizacja: Wrocław/Kielce
Sprawdziłem dolny przewód wychodzący od chłodnicy i rozgrzał się dopiero przy około 80 stopni, przez cały czas na postoju, praktycznie bez gazowania silnik rozgrzał się (wg. wskaźnika) do 90stopni dopiero po 20 minutach. Poprawnie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2009 21:19:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Termostat ma się zacząć otwierać przy 87 st. A więc wskaźnik ma pokazywać ok. 90 st i dopiero wąż jest gorący.

80 St. to za mało. Powoduje, że podczas jazdy z większymi prędkościami pęd powietrza zbyt mocno ochładza silnik. Stąd niska temp. silnika na trasie. A przecież jeszcze nie ma mrozów.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.gru.2009 21:29:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2009 20:33:36
Posty: 298
Lokalizacja: Wrocław/Kielce
w takim razie termostat do wymiany. podziękował :) :/ :) :/ :)
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: