.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.lut.2025 20:56:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A90 2.0 PS] Ciężko odpala, trzęsie silnikiem, błąd 2312
PostNapisane: 27.gru.2009 17:35:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Witam.
Mam następujący problem. Otóż rano wsiadam do auta, odpalam, auto pali od razu, ale obroty spadają do ca.500 i strasznie trzęsie silnikiem/całą budą.
W tym momencie zazwyczaj wyłączam zapłon na 5 sek. i odpalam jeszcze raz - auto bez problemu odpala i ładnie trzyma obroty ok 1000 na zimnym silniku, by zejść do 800-900 na ciepłym - czyli następuje 100% poprawa. Gdy się rozgrzeje to odpalam go praktycznie trzymając pedał gazu w podłodze i czekam aż "załapie" - czyli bardzo ciężko.

Wybłyskałem kod 2-3-1-2 co oznacza problem z czujnikiem temperatury idącym do ECU - z tego co mi wiadomo czarny przykręcony do króćca wody od góry. Czujnik na pewno daje sygnał gdyz, jak go odłączę, to auto wariuje. Wpiąłem tez do tej wtyczki nowy czujnik kupiony i systuacja jest ta sama - auto trzęsie silnikiem przy odpaleniu za 1 razem. Może chodzi o jakiś inny czujnik?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2009 10:06:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
znalazłem co do za błąd - chodzi o czujnik temperatury G62 - czy ktoś może mi znaleźć w ETCE gdzie ten czujnik się znajduje?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2009 10:59:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
U ciebie jest czujnik g60 (sygnal do ecu) i g2 (sygnal na deske rozdzielcza). W nowszych autach jest czujnik G62, czyli polaczenie dwoch w jeden, cztropinowy. Nawet jesli Twoj g60 jest walniety, to jak najbardziej daje sygnal do ecu, ale zly! Moze wysylac informacje, ze temp. ciecz chlodzacej wynosi minus 67* - daje taka dawke paliwa, ze najzwyczajniej zalewa Ci silnik. Jesli po zalozeniu nowego czujnika nic sie nie zmienilo, tzn. ciagle wywala blad, to albo wymieniles zly czujnik, albo masz cos z wiazka-kostka. Pozdrawiam

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2009 11:05:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
ok który więc to G60 a który G2? :):

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2009 12:21:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
Idz do dorego sklepu motoryzacyjnego typu: intercars lub fota, powiedz ze chcesz czujnik. temp. do twojego modelu, ale ten co daje sygnal do komputera a nie na deske rozdzielcza. Nie wiem gdzie on u ciebie jest, ale w 2.0 abk, oba czujniki sa po prawej od pokrywy zaworow, bialy jest od zegarow a drugi od ecu.

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2009 19:31:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
ok - ale najpierw chcę wiedzieć który to czujnik.
W moim silniku (5 garów kod silnika PS - identyczny jak NG przynajmniej z wyglądu) są chyba 3 czujniki - 2 przy króćcu wody (ten na górze podaje do ECU ale z tego co widzę jest sprawny, ten na dole podaje na zegary i też jest sprawny) i jeden widzę wkręcony z tyłu silnika nad skrzynią (ale mogę się mylić).

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2009 19:40:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2006 21:49:10
Posty: 88
Lokalizacja: Gdańsk
ten 2-pinowy podaje komputerowi temperature silnika aby ten wiedzial jaka mieszkanke ma dawac...
wes miernik w reke i zobacz czy sie zgadza mniej-wiecej z tym wykresem:

Obrazek

_________________
Audi Coupe 2.3 NG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2009 20:05:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
dzięki :peace:

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: