.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 11:27:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 TDI AEL] pasek napędu pompu wtryskowej
PostNapisane: 30.sty.2010 10:13:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Witam
Mam pytanie, w jaki sposób można ustawić napięcie paska pompy wtryskowej. Wymieniłem w październiku, sprawdzając zapłon wychodziło spore falowanie obrotów, więc trochę zwiększyłem napięcie. Niestety, parę dni temu (po przebiegu może 10 tkm) strzelił. Po oględzinach się okazało, że był tak naciągnięty, że to spowodowało zerwanie
Z góry dzięki za radę
Pozdrawiam

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2010 10:30:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
to niemozliwe zeby pasek strzelił od zbyt duzego napiecia
no chyba ze go łomem naciągałeś
prędzej rolka by sie rozsypała od nacisku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2010 18:11:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Pasek jest rozwarstwiony, zęby podcięte-to wskazuje, że przyczyną zerwania najprawdopodobniej było zbyt duże napięcie. Jeśli chodzi o sam pasek, to Contitech. Rolki nowe, nie mają żadnych luzów, pompa nie stawia żadnego dodatkowego oporu, poza tym wynikającym z tłoczenia, pasek idzie równo po kołach pasowych (boki nie były postrzępione).
Dorzucam fotki, jak wygląda po zerwaniu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/493 ... 81140.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c0c ... 3124c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/361 ... 57341.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cfa ... 420ea.html

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2010 20:07:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
I dlatego ja nie kupuję conti :) bo to lipa :) (oparte na moich wcześniejszych przejściach i zdaniu kolegów). Co do wymiany i napięcia Lotus wyprodukował fajny post ale (złośliwie? wnioskuję po uśmieszku umieszczonym na początku w miejscu przydatnych informacji) już go nie ma, więc szukaj(poproś kogoś o info) w programach serwisowych. Ja napinam na "oko" i stary pasek (ten który przyjechał z frycowa) jak śmigał tak śmiga.

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2010 20:15:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.mar.2007 20:25:11
Posty: 73
Lokalizacja: Opole
Teraz mam Gates, też ustawiłem "na oko" (kąt trochę faluje - 3-5 jednostek), ale może nie urwie się w najmniej oczekiwanym momencie :-)

_________________
A6 2,5 TDI AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2010 21:34:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
W sumie to dziwne; pierwszy zwykle zrywa się pasek rozrządu, bo przenosi to samo obciążenie, co pasek napędu pompy + obciążenie od mechanizmu rozrządu. Napinanie paska odbywa sie górną rolką (na mimośrodzie) i jeśli jest ona poprawnie dokręcona (nakrętka 15 na szpilce), to nic nie ma prawa się zmianiać. A już na pewno samo się nie naciągnie.
A czy pod pasek coś nie wpadło?
Ja obstawiam wadliwy lub z za dużym przebiegiem pasek

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2010 22:10:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
pasek przed i po miejscem zerwania ma wyrazne uszkodzenie tylko po jednej stronie , na bank cos tam wpdadło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2010 12:57:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
audimen_elk napisał(a):
pasek przed i po miejscem zerwania ma wyrazne uszkodzenie tylko po jednej stronie , na bank cos tam wpdadło

no to mamy odpowiedź.
Pasek napędu pompy ma taki sam przekrój co pasek rozrządu i nie ma siły by zerwał się gdy pracuje w normalnych warunkach

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2010 13:53:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
co ciekawe Marcinie juz kilka razy trafily mi sie R5 tdi, w ktorych jako pierwszy stracil zeby pasek od pompy ;)

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2010 14:12:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Za to ja podniosłem statystykę tych, którzy przyjechali ze ściętym klinem na wale :D
To ciekawe co piszesz: w jakim stanie były te paski, jakie przebiegi?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2010 14:16:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
w moim T4 pasek Bosch stracil zeby po 50kkm,rok uzytkowania, a w drugim silniku orginal wytrzymal chyba cos ok 150 kkm :D

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: