Witam, mam taki problem. Zawieszaja mi się obroty ( wiem ze jest taki temat w paliwach ale on powiązany jest z blosem dlatego założyłem ten temat)
Na zimnym silniku jest ok czy to na benzynie czy na gazie po przegazowaniu obroty spadają normalnie, utrzymują sie w normie. Ale gdzy silnik sie nagrzeje jest gorzej. Po wkręceniu na obroty czy to na luzie czy jak w trakcie jazdy zmieniam biegi a kręce motor troche wyżej słychać ze obroty nie spadają a po puszczeniu sprzęgła autem szarpnie jakbym nie odpuszczał gazu.
Na jeseni oglądałem dolot, i nieszczelności nie zauwazyłem, pare przewodów i obejm wymieniłem dla pewności. Silniczek krokowy wymieniałem (na używany, po czyszczeniu, po wlączeniu samego zapłony burczy i wibruje) bo poprzedni trzymał za wysokie obroty i nie dało się wyregulować gazu i benzyny. Mam nowy reduktor BRC AT90 E 140kW. Instalacja na mixerze, auto bez sondy i kata. Nie jestem w stanie powiedzieć na jakich wartościach sie zawiesza bo nie mam obrotomierza, jednak na pewno jest to powyzej 2000 obr bo jak mam auto na benzynie i przestawie na gaz to od razu zaskakuje gaz. A jak zgasze auto i odpale, trzyma normalne obroty, jak przy dusze auto na 1 biegu puszczam sprzeglo a auto jest zaparte o kołek ( wiem brzydko robie ze sprzegłem) to obroty spadna i juz sie nie podnosza albo przycisne palcem gumowe kolanko które lączy krokowca i kolektor ssacy ale to mało daje. Jak jeżdze spokojnie i nie krece auta wysoko, albo hamuje silnikiem i sprzeglo wciskam jak juz jade powoli a bieg jest wysoki to obroty są eleganckie. Nauczyłem sie z tym jezdzic ale jest to denrwujące.
No i do tego jest problem z gazem jak jest zimno, odpala normalnie ale po momencie schodzi z obrotow, silnik ledwo co pracuje i gaśnie, potem cięzko go zapalic. Na benzynie jest, odpala ladnie, slychac po pracy ze ssanie dziala bo obroty są wyzsze i jak przelącze na gaz po lekkim nagrzaniu to juz obroty sie trzymaja, fakt ze silnik potrafi powibrowac bo schodza za nisko ale pracuje a jak ma 90 stopni jest ok.
Uhu sie rozpisałem, ale tym bardziej przez internet lubie dokladnie przedstawić swoją sytuację i informacje ktore zebrałem w trakcie jazdy. Mam nadzieje ze ktoś kto ogarnia jeszcze te leciwe maszyny, ich patenty typu K- jet jest tu i mi pomoże. Pozdrawiam
_________________ 1986 Audi 100 c3 2.2 KU BLOS- moja ex Audi
1996 Audi A6 c4 2.5 TDI Ael
|