.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 13:41:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [VW 1.9TDI ASV] Szarpie i gaśnie przy przyśpieszaniu
PostNapisane: 24.lut.2010 14:54:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2010 14:47:42
Posty: 2
Lokalizacja: Płock
Koledzy, ręce mi już opadają co to może być, daltego i tu szukam pomocy.

Niedawno zmieniłem na nową gruchę i mech miał wyregulować sztangę wg oryginalnej, notlaufy się skończyły, a zaczęły się inne zjawiska:

- gdy przyśpieszam na 1,2 turbina się wkręca na obroty, silnik zaczyna się dławić - przerywać i jak się doda więcej gazu to szarpanie się pogłębia i potrafi się zadusić i zgasnąć a czasem coś się odblokuje i zaczyna przyśpieszać,

- w trakcie jazdy czasem ma bdb przyśpieszenie a czasem coś go blokuje,

Co ciekawe jak odłączę wężyk od N75 do gruchy to szarpania nie ma - wiadomo turbo dmucha sporo później, ale jest to miarowe przyśpieszanie. Myślałem, że to N75 ale zmieniłem na nowy i nic.

Podejrzewam, że coś ze sterowaniem sztangą kuleje - nie wiem. Obserwując jej ruch nie zauważyłem przycięć i grucha ładnie wciąga i odbija. Może za krótko jest wyregulowana?

Chciałem już wiercić zaworek w smoku - może to blokuje podawanie paliwa jak jest turbo na maxa?

Nie mam za bardzo możliwości teraz zVAGować dlatego takie zagadki piszę

Filtr paliwa, powietrza, oleju, kabinowy - nowy MANN
Olej nowy
Paliwo Statoil Gold

EGR i klapa gasząca trochę zabrudzone to ustrojstwo ale klapa i egr chodzi swobodnie. Klapa jest w pozycji otwartej i po obróceniu ładnie wraca na miejsce.

Czy jak kierowniczki są na max doładowania to pompa potrzebuje więcej paliwa zassać (i nie może - i szarpie) niż jak sterowanie przez N75 jest odłączone? Jak doładowanie jest na min (odłączone od N75 ster. gruchą) to szarpania i gaśnięcia nie ma.

Poradźcie cosik.

Pozdrawiam.
Barti

_________________
1.9TDI ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2010 16:53:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Najlepiej bedzie jak zrobisz logi...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2010 22:11:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2010 14:47:42
Posty: 2
Lokalizacja: Płock
Wiem, tyle że nie mam obecnie możliwości dlatego tak kombinuję :)
Dziś zrobiłem test z paliwem na krótko z kanistra przez filtr coby wykluczyć zaworek na smoku w baku - mam niby wadliwą serię - ale nadal to samo - turbo dmucha jak szalone i w granicach 3000-4000 obr. jakby auto zaczynało słabnąć - turbo gwiżdże jak odrzutowiec.
Jak odpiąłem sterowanie gruchą to turbo prawie nie słychać i samochów płynnie przyśpiesza od ~2500 obr aż do ~4500.
Wg mnie mech sztanga jest chyba za bardzo skręcona - mech niby miał wyregulować wg starej przy wymianie gruchy na nową - ale nowa może ma trochę inna charakterystykę pracy i turbo już od dołu za bardzo dmucha.
Jutro spróbuję wydłużyć sztangę o 2 obroty.

_________________
1.9TDI ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2010 09:13:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Regulowanie sztangi powinno byc wykonywane tylko przez profesionalny serwis turbin...

Poki nie zrobisz diagnostyki[logow] bedziesz bladzil jak dziecko we mgle...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: