Witam,
od jakiegoś czasu zaobserwowałem w moim aucie dziwne objawy:
- po odpaleniu na zimnym silniku auto wskakuje na obroty, po czym schodzi do normalnych ok. 840, obroty mocno falują i silnik zaczyna się dławić, gdy nie dodam gazu potrafi zgasnąć. Gdy zwiększam obroty odczuwalne są lekkie wystrzały z rury wydechowej - w szczególności gdy tego gazu dodam więcej.
- podczas jazdy na zimnym silniku, w momencie ruszania auto także się dławi, trwa to kilka sekund, po czym rusza normalnie. Gdy utrzymam w miarę wysokie obroty to silnik chodzi w miarę ok.
Miałem okazję podpiąć vaga i oto co otrzymałem:
VAG-COM Version: Release 409.1-US
Control Module Part Number: 8D0 907 557 CX
Component and/or Version: 1,8L R4/5V MOTR HS D08
Software Coding: 04001
Work Shop Code: WSC 00000
4 Faults Found:
00561 - Mixture Adaptation
15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
16514 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0130 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00532 - Shareware Version. To Decode all DTCs
07-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00670 - Throttle Position Sensor (G127)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Mniemam, że chodzi o ten obwód czujnika O2 i przepustnicę, ale kompletnie nie wiem jak mam się za to zabrać. Od czego zacząć?
_________________ Audi A3 2004 1.9 TDI BKC
Audi A4 1996 1.8 B+G ADR - sprzedane
Audi 100 1982 1.8 B+G - zużyło się po 22 latach
|