.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 19:48:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 c5 2.5TDi 150KM] proszę o ocenę LOGÓW
PostNapisane: 05.kwi.2010 21:07:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2006 12:09:36
Posty: 16
Lokalizacja: Łódź
Witam,

Posiadam A6 2.5TDi z 2000 roku 150KM w manualu.
Od ponad miesiąca, podczas przyspieszania przy około 2000 obrotów i podczas wrzucenia wyższych obrotów i szybkiego wysprzęglenia, pojawia sie dziwny dźwięk - jakby zwalniało jakies koło i obcierało. Mam wrażenie, że dzwięk się nasila.
Byłem u zaprzyjaźnionego mechanika, który rozpoznał ten dzwięk jako padającą turbine, a dokładnie zawór odpuszczający cisnienie. Diagnoza - turbina do wymiany lub regeneracja.
Przeglądałem forum i w niektórych, możliwe że podobnych przypadkach do mojego, wystarczała regulacja. Było by dobrze. Forum to moja ostatnie deska ratunku - ;)
Dzisiaj zlogowałem autko. Może ktoś spojrzy fachowym okiem i coś rozpozna, doradzi.
Tutaj są logi:

statyczne - normal grupy 000, 001, 003
statyczne - normal grupy 004, 007, 013
statyczne - normal grupy 014, 018, xxx

statyczne - BS grupy 000
statyczne - BS grupy 003 004 011

dynamiczne - grupy 000
dynamiczne - grupy 001 004 011
dynamiczne - grupy 003 008 010



Powiem jezscze, że autko latem podczas upałów ponad 30 stopni bardzo traci moc - nie wiem czy to związane z turbiną czy może już nie za świeża przepływka. Ten brak mocy juz trwa 2 lata i jakos mi nie przeszkadzał bardzo ze względu na małą liczbę tak upalnych dni w naszym kraju.

Rok temu byłem na hamowni - moc fabryczna przy 20 paru stopniach. Jedyne "ale" to załamanie się wykresu momentu w dół przy ponad 2000 obrotów, który nadganiał i prostował się przy 2500 i dalej szedł książkowo. Tak jakby przeładowywało a pózniej nie doładowywało.
Oczywiście to tylko moja opinia - laika. Może te objawy pomogą postawić trafniejszą diagnoze.

Wesołych Świąt - czekam na jakieś info.

_________________
A6 2,5TDi 150KM - 2000r - Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2010 23:55:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
logi wyglądają poprawnie, z tym, że:

1. T rzeczywiście nie generuje prawidłowego ciśnienia. OB pojawia się zbyt wcześnie, czego skutkiem jest lag w okolicach 2300-2900rpm [i to właśnie widziałeś na wykresie hamowni]. winę może ponosić zużyta T albo zapieczone VTG [udaj się na autostradę i powoli nasłuchując pracy silnika rozpędź się do 200 km/h - jeżeli T nie będzie wydawać dziwnych odgłosów przejedź tak ok. 50km. po tej operacji zaloguj dynamicznie 011]. przekaż mechanikowi, że N75 nie ma tutaj nic do rzeczy;

2. lmm zaczyna obcinać delikatnie dawkę w górnej partii obrotów. należy je przeczyścić.


latem, ze względu na niewydajny IC montowany w tych silnikach, spadek mocy jest czymś normalnym.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2010 16:55:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2006 12:09:36
Posty: 16
Lokalizacja: Łódź
dzieki za odpowiedz.
Przeczyszcze przepływke i chłodnice, która już całkiem niezła ilosc owadów i innych rzeczy przechwyciła - może to wpomoże chłodzenie latem.

Po niedzieli wyskocze gdzies na autostradę i zrobie to co zaleciłes oraz przesle logi z grupy 011. Czy to ma pomóc na zapieczone VTG?
Jeżeli to nie tego wina, to czy oprócz kupna nowej turbiny jest jeszcze jakas inna mozliwa przyczyna takiej pracy turbiny? Dodam, że auto w miare dobrze jezdzi na 4 i 5 biegu - czuć kiedy ronie moment. Natomiast 2 i 3 - słabiutko i czuć strate momentu od 2000 do 2500.

pozdro.

_________________
A6 2,5TDi 150KM - 2000r - Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2010 12:41:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2006 12:09:36
Posty: 16
Lokalizacja: Łódź
Załączam jeszcze wykres z hamowni.
Nie opada on ak jak napisałem ale idzie chwilowo bardzo do góry - i właśnie ten moment jest odczuwalny podczas prowadzenia.
Wykres był robiony po wymianie gruszki w turbo.

Obrazek

_________________
A6 2,5TDi 150KM - 2000r - Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: