.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 23:08:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 PD 115ps ]Ropa w Oleju --- ROZWIAZANE ZDJECIA
PostNapisane: 25.kwi.2010 16:01:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.kwi.2006 15:44:45
Posty: 126
Lokalizacja: Wroclaw
Witam znajomy zakupil autko jak w temacie silnik 115 koni PD 1.9 (przebieg na 99.9 okolo 250-280tys)niestety nie sprawdzilem symbolu. Problem polega na zwiekszaniu sie poziomu oleju a nastepnie po rozgrzaniu motor dostaje chwilowego samozapłonu olej na 100% miesza sie z ropą,Silnik pracuje bdb normalnie odpala nie slychac podejrzanych dźwieków. Od czego zacząć poszukiwanie usterki co mogło sie stac może ktoś spotkal sie z podobnym problemem ?

Edit
po podlaczeniu vaga zero błedów korekcje w normie
wylalismy cały olej z silnika (okolo 6 litrów) zalalismy swiezy olej jednak wydaje mi sie ze nadal stan sie podnosi, po tej operacji niestety tez dostał chwilowego samozapłonu (naszczescie zdusiłem go ). Czy ten chwilowy samozapłon po wymianie oleju mogł być spowodowany nagromadzeniem sie oleju w intercoolerze?


pozdr

_________________
A6 C4 AEL 1996 jest
Seat Cordoba SE 1999 jest
BMW E46 2000r jest
B3 '1991 1,8 S - SPRZEDANE
Opel Vectra A Diamond Edition - SPRZEDANE


Ostatnio edytowano 18.maja.2010 00:22:34 przez Michal :), łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2010 16:50:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
na poczatek nowe zestawy oringow na pompowtryski, chyba ze juz glowica ma dosc :/ to niestety, ale jej wymiana

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.maja.2010 14:41:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2008 19:50:29
Posty: 6
Lokalizacja: Wawa/ZDR
Mógł być spowodowany zasysaniem oleju z IC.

Zestaw naprawczy pompek z nowymi oringami, pompa tandemowa do wymiany lub sprawdzenia + uszczelka pod pompę tandemową. Jak nie pomoże to zapewne głowica.

_________________
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2010 22:30:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.kwi.2006 15:44:45
Posty: 126
Lokalizacja: Wroclaw
jaro4444 napisał(a):
Mógł być spowodowany zasysaniem oleju z IC.

Zestaw naprawczy pompek z nowymi oringami, pompa tandemowa do wymiany lub sprawdzenia + uszczelka pod pompę tandemową. Jak nie pomoże to zapewne głowica.


Niestety okazała sie ze uszkodzona jest głowica jakiś magik próbował ja regenerowac wstawiajac tulejki w gniazda pompek, jakoś wykonania tej regeneracjii była mierna 2 z 4 pompek nie osiadały w gniezdzie w wymniku czego ropa dostawała sie do oleju. Zakupilem głowice z 2007 roku kompletna wraz z wałkiem pompa tandemowa do tego nowe uszczelki rozrzad olej i auto smiga stan oleju w normie jutro umieszcze fotki starej głowicy

Pozdr

_________________
A6 C4 AEL 1996 jest
Seat Cordoba SE 1999 jest
BMW E46 2000r jest
B3 '1991 1,8 S - SPRZEDANE
Opel Vectra A Diamond Edition - SPRZEDANE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2010 07:51:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
rzeczywiście magik, zapewne masz ten sam silnik co ja ATJ, albo ten starszy AJM

co do oleju to 6l to prawie do dwóch silników. Wchodzi tam bardzo malutko, coś ponad 3.


Powiedz ile ta "wycieczka do cyrku" kosztowała...

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2010 20:54:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.kwi.2006 15:44:45
Posty: 126
Lokalizacja: Wroclaw
solaris napisał(a):
rzeczywiście magik, zapewne masz ten sam silnik co ja ATJ, albo ten starszy AJM

co do oleju to 6l to prawie do dwóch silników. Wchodzi tam bardzo malutko, coś ponad 3.


Powiedz ile ta "wycieczka do cyrku" kosztowała...


Silnik AJM co do kosztów:
700 kompletna głowica
80 planowanie
110 uszczelki pod pompki
200 uszczelka pod głowice i sruby
650 rozrzad paski uszczelki
120 olej i filtr
50 płyn
wymiana tego wszystkiego free robilem sam

takze koszty dość wysokie, po naprawie zrobiłem 100 km poki co stan oleju w normie.....

_________________
A6 C4 AEL 1996 jest
Seat Cordoba SE 1999 jest
BMW E46 2000r jest
B3 '1991 1,8 S - SPRZEDANE
Opel Vectra A Diamond Edition - SPRZEDANE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2010 22:04:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.kwi.2006 15:44:45
Posty: 126
Lokalizacja: Wroclaw
Michal :) napisał(a):
solaris napisał(a):
rzeczywiście magik, zapewne masz ten sam silnik co ja ATJ, albo ten starszy AJM

co do oleju to 6l to prawie do dwóch silników. Wchodzi tam bardzo malutko, coś ponad 3.


Powiedz ile ta "wycieczka do cyrku" kosztowała...


Silnik AJM co do kosztów:
700 kompletna głowica
80 planowanie
110 uszczelki pod pompki
200 uszczelka pod głowice i sruby
650 rozrzad paski uszczelki
120 olej i filtr
50 płyn
wymiana tego wszystkiego free robilem sam

takze koszty dość wysokie, po naprawie zrobiłem 100 km poki co stan oleju w normie.....



Obiecane fotki pseudo regeneracji głowicy tuleje wprasowane w gniazda pompek były przyczyna zamieszania i niemalże destrukcjii motoru.......
Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
A6 C4 AEL 1996 jest
Seat Cordoba SE 1999 jest
BMW E46 2000r jest
B3 '1991 1,8 S - SPRZEDANE
Opel Vectra A Diamond Edition - SPRZEDANE


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: