.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 23:02:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: (Audi 80 B3 1.6 TD) odpala na 3 sek. i gaśnie bezpowrotnie
PostNapisane: 15.maja.2010 21:14:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.maja.2010 07:36:20
Posty: 4
Witam Wszystkich

Wiem juz kiedys pisalem o moim problemie ale nikt nie udzielil mi odpowiedzi dlatego prosze o pomoc po raz drugi....

Auto zapala na 3 sec i gasnie kolejne proby odpalenia nie zdaja rezultatu, postoi z godzine i znowu odpali na 3 sec:(

Mialem je juz u 3 mechanikow w tym specjaliste od Audi ktory zajmuje sie pompami i tez nic:(

Wymienione zostaly juz: przewody paliwowe, filtry paliwa, zawór odciecia paliwa,
Sprawdzona pompa, wtryski i glowica.

Czy mozna sprawdzic cos wiecej?;/

Prosze o jakakolwiek pomoc

Kamil


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2010 21:25:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Da się odczytać błędy zanotowane przez komputer?
Można sprawdzić czy zawór odcięcia paliwa ma cały czas napięcie, warto sprawdzić przewody paliwa.
Oczywiście pozostają jeszcze wszystkie bezpieczniki i przekaźniki odpowiedzialne za pracę silnika.
Kąt wtrysku i dawka paliwa sprawdzona przez mechanika?

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2010 21:27:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.maja.2010 07:36:20
Posty: 4
Tak mial to autko koles zajmujacy sie pompami od audi i sprawdzal pompe, wtryski, glowice...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2010 22:01:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Więc na początek sprawdziłbym napięcie na zaworze odcięcia. Jeśli przypadkiem spada - zawór się zamknie i odetnie paliwo.

Jeśli tak się dzieje trzeba szukać problemu w elektryce.

Polecam zaopatrzyć się w najtańszy multimetr - w castoramie poniżej 10 zł.
Podpiąć pod przewody od zaworu, bez wypinania zaworu i obserwować napięcie w czasie zapalania i pracy (aż zgaśnie)

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2010 22:10:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
A ja zrobiłbym to prościej - podpiąłbym + na stałe do zaworu - jak nie zgaśnie po 3 sek. to będzie jasne, gdzie szukać przyczyny.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2010 10:20:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Zgadzam się jak najbardziej z taką metodą - proponuję jednak wypiąć wtyczkę od zaworu i podpiąć napięcie bezpośrednio. Jeśli jest np. zwarcie na przekaźniku lub przewodach może to zakłucić wynik eksperymentu - z elektrycznego punktu widzenia przebicie lub zwarcie może powodować zadziałanie zabezpieczenia przeciążeniowego - np. po wspomnianych 3 sekundach...

Odłączenie wtyczki i podpięcie zasilania (+ i -) bezpośrednio na zawór da w 100% wiarygodny wynik i będzie można szukać dalej...

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.maja.2010 20:12:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
jakieś odcięcie o którym nie wiesz?

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (Audi 80 B3 1.6 TD) odpala na 3 sek. i gaśnie bezpowrotn
PostNapisane: 16.maja.2010 20:17:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
smootas napisał(a):
Witam Wszystkich

Wiem juz kiedys pisalem o moim problemie ale nikt nie udzielil mi odpowiedzi dlatego prosze o pomoc po raz drugi....

Auto zapala na 3 sec i gasnie kolejne proby odpalenia nie zdaja rezultatu, postoi z godzine i znowu odpali na 3 sec:(

Mialem je juz u 3 mechanikow w tym specjaliste od Audi ktory zajmuje sie pompami i tez nic:(

Wymienione zostaly juz: przewody paliwowe, filtry paliwa, zawór odciecia paliwa,
Sprawdzona pompa, wtryski i glowica.

Czy mozna sprawdzic cos wiecej?;/

Prosze o jakakolwiek pomoc

Kamil

Czy w tym samochodzie jestt autoalarm lub jakichś ukryty wyłącznik alarmu / odcięcie ?
Tak jak sugerują koledzy odłącz przewód od zasilania zaworu odcięcia paliwa w pompie wtryskowej i podaj nań napięcie +12V. Podejrzewam , że silnik będzie pracował poprawnie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (Audi 80 B3 1.6 TD) odpala na 3 sek. i gaśnie bezpowrotn
PostNapisane: 16.maja.2010 21:06:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Baskecior napisał(a):
Czy w tym samochodzie jestt autoalarm lub jakichś ukryty wyłącznik alarmu / odcięcie ?
Tak jak sugerują koledzy odłącz przewód od zasilania zaworu odcięcia paliwa w pompie wtryskowej i podaj nań napięcie +12V. Podejrzewam , że silnik będzie pracował poprawnie.


I jak już będzie w ten sposób pracował poprawnie zacznie się szukanie problemu :)

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (Audi 80 B3 1.6 TD) odpala na 3 sek. i gaśnie bezpowrotn
PostNapisane: 17.maja.2010 19:00:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
smootas napisał(a):
Witam Wszystkich

Wiem juz kiedys pisalem o moim problemie ale nikt nie udzielil mi odpowiedzi dlatego prosze o pomoc po raz drugi....

Auto zapala na 3 sec i gasnie kolejne proby odpalenia nie zdaja rezultatu, postoi z godzine i znowu odpali na 3 sec:(

Mialem je juz u 3 mechanikow w tym specjaliste od Audi ktory zajmuje sie pompami i tez nic:(

Wymienione zostaly juz: przewody paliwowe, filtry paliwa, zawór odciecia paliwa,
Sprawdzona pompa, wtryski i glowica.

Czy mozna sprawdzic cos wiecej?;/

Prosze o jakakolwiek pomoc

Kamil



1,6 td jest prosty jak konstrukcja cepa .podłacz na krótko + z akumulatora na zawór pompy ma kliknąc i sie nie wyłaczyc !!! mozna go wyjac i sprawdzic czy sie nie zacina .zawór musi byc otwarty !!! upewnij sie ze tak jest .moze byc na nim napiecie a cewka i tak nie uniesie iglicy i dupa zbita .zaworek kosztuje niewiele i mozna go wymienic byle nie wstawiac taniego szajsu .jak to nie pomoze to podłacz jeszcze oddzielnie paliwo z osobnego zbiorniczka umieszczonego nad silnikiem tak by spływało grawitacyjnie i ma palic .wyeliminujesz w ten sposób niedroznosc miedzy pompą a zbiornikiem .jak nie zagada zwalona pompa bez względu na to co mówił mechanik .zobacz czy po popuszczeniu nakretki wtryskiwacza jest jakies cisnienie .jesli jest małe to zawór puscił paliwo lecz pompa go nie spreza i nie ma jak uniesc iglicy wtryskiwaczy. wtryski wszystkie na raz sie nie zepsuły ,zapłon tez nie ma jak sie przestawic sam ,kompresja jest bo zapala. gasnie ewidentnie z braku paliwa zrób jak napisałem i problem z głowy a jak nie to napisz bo to niecodzienny przypadek....

miałem 7 lat golfa 1,6 tdi i to jedyny niezawodny samochód który cenie najbardziej .tani ,prosty ,bezawaryjny,nie traci na wartosci ,lac opał i walic setki tysiecy kilometrów .wspólczesne samochody nie dorównują mu do pięt bezawaryjnoscia i kosztami utrzymania .stare audi jest jeszcze lepsze bo mniej koroduje. teraz mam a6 2,5tdi 99r i kur..miesiac jezdze a tydzien leze pod autem i tysiac za tysiacem wkładam .chyle czoła przed starym poczciwym 1,6 tdi !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2010 19:16:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Podzielam entuzjazm kolegi, ale gwoli sprostowania to nie 1,6 TDI tylko 1,6 TD intercooler ;)
Co do reszty wypowiedzi - zgadza się. :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2010 14:19:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
Baskecior napisał(a):
Podzielam entuzjazm kolegi, ale gwoli sprostowania to nie 1,6 TDI tylko 1,6 TD intercooler ;)
Co do reszty wypowiedzi - zgadza się. :)


to chyba wiadomo ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: