.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 23:24:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 ACK] Problem przy rozrządzie i szukamy patentu!!!
PostNapisane: 18.maja.2010 16:28:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Mam problem. Rozebraliśmy już cały przód i nie możemy poradzić sobie z odkręceniem wiskozy. Macie jakiś patent?
Nie ma jak przytrzymać wiskozy, bo pęknie, a ta śruba za wisko nie wiem dlaczego, ale nie chce za h... się odkręcić. Nie wiem czy jakiś głupi niemiec nie przykręcił na klej...

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2010 16:47:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
w dobrą stronę odkręcacie :?:

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2010 19:22:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Z tego co miałem przyjemność (E32i wiskoza) to to ustrojstwo ma tak ustawiony gwint, że dokręca się w stanie pracy. Najtrudniej jest "zerwać" połączenie, później już palcami sie odkręci...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2010 21:53:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 20:42:45
Posty: 102
Lokalizacja: pszczyna .slask,NL
potrzebne dwa plaskie klucze i dwie rury 1m. :peace:
musi puscic laski nie robi ;)
pozd. :peace:

_________________
audi allroad quattro V6 TDI AKE 2002
audi a6 quattro V6 2.8 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 ACK] Problem przy rozrządzie i szukamy patentu!!!
PostNapisane: 19.maja.2010 07:37:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2005 19:33:05
Posty: 120
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
WRS>C4 napisał(a):
Mam problem. Rozebraliśmy już cały przód i nie możemy poradzić sobie z odkręceniem wiskozy. Macie jakiś patent?
Nie ma jak przytrzymać wiskozy, bo pęknie, a ta śruba za wisko nie wiem dlaczego, ale nie chce za h... się odkręcić. Nie wiem czy jakiś głupi niemiec nie przykręcił na klej...

Długi płaski klucz i młotek.
Zakładasz klucz na wisko tak żeby nie trzeba było go trzymać ręką i żeby dało się uderzyć rozpędzonym młotkiem.
Nie ma takiej wiskozy co za 5 uderzeniem nie puści tylko trzeba walić w dobrą stronę (tam jest chyba lewy gwint).

_________________
Audi A6 C4 2.8 30V Quattro automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 10:04:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Gwint jest "lewy", jak już zauważono wyżej.

Co do sposobu odkręcania:
1. blokujesz wiskozę (trzeba wsunąc metalowy pręt/trzpień w jeden z otworów koła pasowego wiskozy, i podłużne nacięcie w podstawie/mocowaniu wiskozy, jak się przyjrzysz na żywo, to będziesz wiedział o co mi chodzi).
2. odkręcasz pamiętając o "lewym" gwincie.
tak to wygląda w moim AAH, ale myślę, że w ACK jest identycznie.


Pozdro

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 12:25:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Gwint lewy to już wiem, ale nie mam nic, co mógłbym podpasować w miejsce tego nacięcia. Druga sprawa, że młotek już był grany i nie pusciło. Mam poważne obawy, że to na klej jakiś mocny jest dokręcone...

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 15:59:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Klucz płaski jako kontra na wałek się nie sprawdza bo często poprzednicy używają słabych klluczy które niszczą wałek.Gdy wałek jest zniszczony i płaskie miejsca robią się okrągłe małe szanse na odkręcenie. Dobra blokada to taka która blokuje koło pasowe. Jest to płaskownik z czterema bolcami , dwa mniejsze i dwa grubsze które idealnie pasują do otworów w kole pasowycm. Jeśli ktoś bez wyobrażni dokręcił to mocniej niż powinien może się skończyc na wymianie sprzęgła. Nakretka sprzęgła nie powinna byc mocniej przykręcoan przy uzyciu kluczu płaskiego przedłużającego klucz dynamometryczny niż 35NM. Bez przedłuzenia 70 NM. Zwykle są dokręcono zbyt mocno , a jeszcze czesciej ktoś kto nie zna kierunku gwintu odkręcając dokręca jeszcze mocniej. Jedyny sposób to dobra blokada na koło pasowe i świadomość kierunku odkręcania. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 16:16:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2006 13:31:17
Posty: 270
Lokalizacja: kraków
koledzy podczepiając się pod temat dlaczego w AAH raz jest wisko raz nie ma?tak jak np.u mnie?

_________________
80 B3 1.8s (90 kM gazniczek) XI.1989 u ojca
A6 C4 2.8 AAH 174KM Quattro automat 1995 - gdzieś tam jeździ
A8 D2 4,2 300KM quattro automat - aktualnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 16:53:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Dobre pytanie :) Silnik AAH w Audi 100 chłodzony jest dwoma eklektrycznymi wentylatorami , w Audi A4 sprzęgłem wiskotycznym i jednym wentylatorem elektrycznym ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: