.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 22:47:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL/2.5V6tdi] czujnik poziomu oleju
PostNapisane: 23.kwi.2010 09:34:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Witam,
kontrolka oleju (konewka) sie pali a na polfisie pod nia zeby sprawdzci poziom oleju. Olej jest, bledu w ecu nie ma
Potencjalne przyczyny;
- przerwanie kabelka
- niestykanie wtyczki
- zgon czujnika

Ktore z nich mozna wykluczyc (brak bledu o uszkodzonym czujniku)
Auto: passat 2.5v6tdi afb 2000r ale ten czujnik jest/bywa w sumie od polo do A8
Nie mam kanalu a jakos nie widze mozliwosci wlozenia raczki pomiedzy oslone a miske zeby kabelkami poruszac-)
pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2010 10:53:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Uszkodzona krańcówka maski.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2010 11:20:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
z tego co wiem otwarcie maski "kasuje" wskazanie niskiego poziomu (jezeli byl niski, otworzono maske, dolano olej, zamknieto maske, czujnik widzi prawidlowy stan, nie ma konewki)
Tyle ze u mnie stan oleju byl i jest wlasciwy....

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2010 12:39:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2008 11:11:00
Posty: 189
Lokalizacja: Nowogród
A czy ta konewka nie wskazuje też czasami braku ciśnienia oleju?

_________________
A6 2,5 TDI V6 AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2010 12:49:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
No dobrze, ale czy jak otwierasz tą maskę, to błąd znika czy nie ? Jeśli nie, to oznacza uszkodzenie krańcówki. Jeśli znika, a błąd pojawia się po jakichś tam 100km (zdaje się, że taki jest okres odczytu), to oznacza jakiś problem z czujnikiem/instalacją lub np. z odmą.

Ten czujnik nie wskazuje braku ciśnienia oleju, do tego jest inny czujnik tuż przy turbinie.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2010 13:00:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
heniekwit napisał(a):
A czy ta konewka nie wskazuje też czasami braku ciśnienia oleju?

podczas jazdy zapalila sie konewka z olejem (kontrolka nad polfisem) i na "polfisie" napis Betriebsanleitung
Stanalem,poziom oleju wygladal na ok ale ze noc itp to na pale dolalem pol litra, po zapaleniu Oelstand pruefen

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=401
Cytuj:
SPRAWDZIĆ POZIOM OLEJU w razie czego uzupełnić.
Po otwarciu maski - następuje wyłączenie sygnalizacji.
Jeżeli olej nie zostanie uzupełniony - po 100km sygnalizacja uruchomi się ponownie.
(komputer wyświetli inf.) "olstand prufen"


wg instrukcji obslugi jak konewka jest na czerwono i pisze w fisie "Stop!Oldruck motor aus Betriebsleitung" to wtedy cisnienie. Gdy konewka jest zolta + Olstand pruefen to poziom oleju
W czasie jazdy jak to sie wlaczylo to bylo tylko betriebsleitung... stanalem, podumalem, nic nie wydumalem i pali sie zolte + Olstand.
Doczytalem, na jakims forum passata, ze niektorzy mieli szlam w misce i od tego im to wariowalo z tym, ze 2 lata temu miske mialem sciagana (jej nie widzialem ale nawet jezeli by tam cos bylo to pewnie mechanik to wywalil) a w 2 lata lejac syntetyk to ciezko by takie cos sie uzbieralo

EDIT:
dogrzebalem sie do krancowki - cos mi tam wypadlo z zamka maski (krancowka nie dzialal), zwarlem w rekach, konewka zniknela.
W momencie jej zapalenia auto mialo wlasciwy stan oleju - mozna wiec przyjac ze jak sie zapali ponownie to czujnik walniety w misce ? (mimo braku bledu w ecu) Co moze miec odma do poziomu oleju? (wymieniana 2 lata temu i drozna)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 23.kwi.2010 13:34:00 przez przemekk74, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2010 13:33:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
przemekk74 napisał(a):
Co moze miec odma do poziomu oleju? (wymieniana 2 lata temu i drozna)


Bo jak się zapieprzy, to wzrasta ciśnienie w całym układzie korbowym łącznie z miską, a to powoduje wypychanie oleju na zewnątrz. Może wtedy złapać błąd o niskim stanie.

U Ciebie pewnie najprostsza przyczyna, walnięta krańcówka maski...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.kwi.2010 13:38:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Sprinter napisał(a):
U Ciebie pewnie najprostsza przyczyna, walnięta krańcówka maski...

krancowka byla przyczyna nie kasowania sie ostrzezenia.. natomiast zapalilo sie to w czasei jazdy przy wlasciwym poziomie oleju
Cos czuje ze jak w poniedzialek pojade dluzsza trase to pewnie mi sie po 100 kilakach znowu zapali (zobaczymy)
Dziekuje i pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2010 12:50:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
I jak tam sprawy, mrugnęło coś jeszcze ?

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2010 13:24:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Sprinter napisał(a):
I jak tam sprawy, mrugnęło coś jeszcze ?

nic ... pojawilo sie bez przyczyny, nie zniknelo bo krancowka byla uwalona, po wymuszonym styku na krancowce zniknelo i po jak narazie po paru tysiacach km nie zaswiecilo sie ponownie
Zapalilo sie (juz drugi raz w tym roku - troche km robie ostatnio) "Service in 3000km" - na wymiane oleju pojade do tradycyjnego mechanika co przez korek spuszcza olej, poprosze (znaczy zaplace:) ) o wyciagniecie czujnika, wyplukanie go (pytanie w czym najlepiej?) i bede obserwowal
- generalnie to sprawa dla Archiwum X
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: