emge napisał(a):
ZiPi, ale kolega napisał co było nie tak:
tomciar napisał(a):
Po zdjęciu miski olejowej pompa wyglądała na ok, natomiast smok był trochę zawalony i podobno resztki jakiegoś silikonu
Zapalenie kontrolki było sygnałem do sprawdzenia co się dzieje ze smarowaniem.
Zgadza się, ja zwaliłem to na karb starego oleju (long life) lub uszkodzonego czujnika ciśnienia, nie brałem pod uwagę że w silniku w audi przy przebiegu 200 tys. mogą być jakieś problemy z ciśnieniem oleju. Olej zawsze był w normie, samochód mam od roku i nie znam jego wcześniejszej historii.
ZiPi napisał(a):
Silnik mógł zostać wcześniej uszkodzony ( za poprzedniego własciciela ) i naprawiony po łebkach do sprzedazy
Wygląda na to że niestety ktoś przede mną grzebał w tym silniku (stąd resztki silikonu w misce olejowej).
Mam jeszcze pytanie zasadnicze - co po takiej naprawie? Jeździć czy sprzedać? Chciałbym jeździć bo zrobiony jest rozrząd, pompa wody, termostat, nowe uszczelniacze zaworowe, UPG obie no i teraz dół (wał, pewnie panewki). Nigdy nie byłem w takiej sytuacji, nie wiem co robić.