.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 23:16:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL TDI] Na jakiej podstawie korekty dawek wtrysku?
PostNapisane: 21.maja.2010 18:22:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2010 12:10:26
Posty: 35
Lokalizacja: Knurów
Auto: ALLROAD C5 2.5 TDI V6, Q3 2.0 TDI
Witam,

Nurtuje mnie pytanie:
Na jakiej podstawie ustalane są korekty dawek wtrysku w silnikach TDI? Chodzi mi o wartości obserwowane VAGiem w grupach 013 i 014 dla każdego z cylindrów.
Wydaje się, że musi być "jakiś czujnik czegoś" dla każdego cylindra. Jak to jest faktycznie? O ile to ma znaczenie, to mam silnik BAU.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2010 00:25:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Na podstawie czyjnika obrotów i czujnika polożenia iglicy ( o ile jest) ,a są to tylko teoretyczne dawki i nie wiele mają wspólnego z rzeczywistością. To co jest w na kanałach 13 i 14 to regulacja biegu jałowego. Chodzi o to żeby silnik pracował równo i przy okazju na tej podstawie można ocenić niedomagania cylindów. Począwszy od samego wtrsykiwacza czy pompo wtryskiwacza , przez ciśnienie cylindra , czy zdolnośc napełniania powietrzem albo zdolnośc odprowadzenia spallin. Słowem te wartości świadczą o wszystkim i są tylko i wyłacznie wstępnym sposobem na rozpozananie niedomagania cylindra. Nie ma więcej żadnych czujników niż te które wymieniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2010 08:46:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Nawet ilosc nagaru w komorze spalania moze miec wpływ na wynika dawek korekcyjnych.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2010 12:50:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2010 12:10:26
Posty: 35
Lokalizacja: Knurów
Auto: ALLROAD C5 2.5 TDI V6, Q3 2.0 TDI
Dzięki serdeczne za wyjaśnienie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2010 12:58:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Jakość paliwa także ma wpływ na tzw "korekcje"

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2010 15:24:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Gustav napisał(a):
Jakość paliwa także ma wpływ na tzw "korekcje"

Oprócz tego co wymienili koledzy, podkreslę to co napisał Gustav: przleciały juz prze mije łapki TDI`ki którym z dnia na dzień korekcje leciały w górę po zatankowaniu złego paliwa.
Jak wspomniał jeden z przedmówców: to jedynie mechanizm stabilizacji obrotów biegu jałowego, który tak naprawdę przestaje działać po przekroczeniu 1500 rpm.
ECU wykrywa różnice w prędkościach obrotowych na poszczególnych cylindrach i stara się je wyrównać. Dolewa lub zdejmuje dawkę paliwa. Wypadkowa powinna równać się 0. Jeśli tak nie jest , wtedy możemy zacząć się niepokoić o stan silnika.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2010 22:32:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
wartosci 13 i 14 bloku to wartosci liczbowe a nie procentowe. W logu 001 jest wartosc dawki. Jezeli ta maleje to i korekcje maleja wiec w padace VP44 gdzie dawka np oscyluje w okolicach np 3 korekcje beda znacznie mniejsze niz w pompie gdzie dawka bedzie w okolicach 7
W automacie dawka jak i automatycznie korekcje beda wieksze niz w manualu (zakladajac, ze motorownia jest w analogicznym stanie)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2010 08:17:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.kwi.2010 12:10:26
Posty: 35
Lokalizacja: Knurów
Auto: ALLROAD C5 2.5 TDI V6, Q3 2.0 TDI
Baskecior napisał(a):
ECU wykrywa różnice w prędkościach obrotowych na poszczególnych cylindrach i stara się je wyrównać.


Czyli można powiedzieć, że bada zmiany prędkości obrotowej wału i każde 120 st. odpowiada jednemu cylindrowi. Jeden "pchnie" mocniej inny słabiej, a korekta ma sprawić, że każdy pcha tak samo ?

Hmmm, na coś takiego to bym nie wpadł sam, sprytne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2010 14:25:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kubu13 napisał(a):
Baskecior napisał(a):
ECU wykrywa różnice w prędkościach obrotowych na poszczególnych cylindrach i stara się je wyrównać.


Czyli można powiedzieć, że bada zmiany prędkości obrotowej wału i każde 120 st. odpowiada jednemu cylindrowi. Jeden "pchnie" mocniej inny słabiej, a korekta ma sprawić, że każdy pcha tak samo ?

Hmmm, na coś takiego to bym nie wpadł sam, sprytne.

Bardzo sprytne i dobrze kombinujesz ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2010 14:57:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no, co by nie trzęsło silnikiem jeszcze bardziej, bo i tak trzęsie i telepie :D

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2010 10:17:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Mamy w V6tdi 6 cylindrow. Korekcji mamy 5 poniewaz sa to roznice wzgleden cylindra 2 wyznaczane z jakims udzialem wtrysku sterujacego.
Jak zerkniemy na logi z postow typu "prosze o ocene logow" to widac jak na dloni, ze wiekszosc aut ma korekcje (najczesciej) na w przedziale "minus cos - zero", sporedycznie na plusie - przypadkow gdy to sie rozklada wmiare rowno jest niewiele.
Oznacza to, ze:
- cylinder 2 (wraz z wtryskiem, jego krzywkami, hydraulika, zaworami itp) zuzywa sie zawsze zupelnie inaczej niz reszta cylindrow
lub
- korekcje sa zaklamane o np jakas delte

Zakladajac, ze korekcje w danym silniku w duzej mierze wynikaja ze stanu wtryskow mozna sprobowac zamienic wtrysk 2 z innym wtryskiem tak by zmniejszyc korekcje
Przyklad:
Cylinder-korekcja
1 -1.2
2 0.0 (hipotyczna korekcja cylindra 2 wzgledem 2 - oczywiscie niepokazywana w logach)
3 0.1
4 -0.5
5 -1.0
6 0.1

zamiana wtrysku 2 z 4 powinno (matematycznie) wygenerowac korekcje
1 -1.2+0.5 = -0.7
2 0.0
3 0.1+0.5 = 0.6
4 0.5 (zamieniamy z 2ka wiec zmiana znaku)
5 -1.0+0.5 = 0.4
7 0.1+0.5 = 0.6


i tak z max korekcji 1.2 zbilismy (matematycznie) do 0.7 (mam nadzieje, ze nie pomylilem sie w operacji dodawania)

To czy korekcje sa duze czy nie (ocena) zalezy tez od dawki: jak ktos ma korekcje "1" przy dawne w logu 001 np 3 to wrecz dramat (30% dawki) a przy dawce 7 to juz zle nie wyglada - pisze to bo ktos kiedys rozpetal watek na 200 postow pt "jak ocenic przebieg po korekcjach" tylko zapomnial o zaleznosci dawka-korekcja
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2010 11:17:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Wydaje mi sie ze w technice CR jest nieco imaczej

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: