.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 23:11:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.3 AAR] Czujnik temperatury?
PostNapisane: 18.maja.2010 07:32:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:28:41
Posty: 26
Witam,
objaw - silnik zapala ładnie ale zimny jest strasznie zmulony. Wymuszone przełączenie na LPG - wszystko ok. Silnik goracy pali i jedzie ok.

Dziś rano sprawdziłem 2 pinowy czujnik temperatury (czarny) - opór na zimnym ok 8k ohmów wraz z nagrzewaniem spada, przy ok 60 stopniach opór ok 2k ohmów.
Na zimnym odłączylem 2 pinowy czujnik - silnik gaśnie. Czujnik odłączony, zwarłem na kablu - silnik gaśnie (chociaż nie jestem pewien czy dobrze zwarłem - deszcz lał mi na głowę). Podłączylem 2 pinowy czujnik - silnik zmulony. Odłączylem czujnik 4-pinowy - zdecydowana poprawa (przynajmniej na zimnym - nie sprawdzałem po rozgrzaniu).

Czyli wygląda na to że uszkodzony jest czujnik 4pinowy? Z tego co czytałem na forum to odpowiada on za wskaźnik temperatury - czy może on powodować takie problemy?

Z góry dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2010 22:21:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
http://www.sizov.org/audi/injektor/ke3.pdf
Tu masz wyjsciowe wartosci czujnika 2-pin i zwoc uwage ze mierzymy miedzy kazdym z pinow a masa, nie miedzy pinami!

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2010 20:49:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:28:41
Posty: 26
Dzięki,
sprawdziłem opór i wygląda na to, że czujnik 2-pinowy jest ok. Pozostaje pewnie czujnik 4-pinowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2010 18:10:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:28:41
Posty: 26
Dalej problem - czujnika nie wymieniałem bo pojawiły się nowe objawy. Silnik nieważne czy zimny czy ciepły na benzynie jest strasznie słaby na niskich obrotach - poniżej 2 tys, potrafi zrobic tzw. żabkę. Aby normalnie ruszyć muszę podnieść obroty powyżej 2tys i wtedy zachowuje się w miarę ok. Na LPG problem nie występuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2010 20:17:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2010 14:43:32
Posty: 25
Lokalizacja: iława
moze filtr paliwa do wymiany i paliwo slabo ciagnie dlatego silnik zamulony

_________________
Audi 100 c4 2.3 91r Sedan AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2010 20:53:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:28:41
Posty: 26
Widzę, że masz identyczny silnik, nie wiesz przypadkiem gdzie znajduje się ten filtr paliwa? w baku czy jest jakoś bardziej dostępny?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2010 22:20:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Jak czujnik jest OK, to moze byc walniety nastawnik cisnienia paliwa (drucksteller). Jest to taka czarna kostka przykrecona od przodu do rozdzielacza 2-pin.
A filtr paliwa znajdziesz w komorze silnika przy rozdzielaczu taka metalowa puszka. Ale daj se z filtrem spokoj.

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: