.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 23:19:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6-C4 1,9TDi - 1Z Dlaczego się zaślepia EGR ?
PostNapisane: 24.maja.2010 16:25:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 09:50:15
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
Witam,
Pytanie ? KIedy i po co zaślepia się zawór EGR na turbinie ?

Dzisiaj zauważyłem przy demontażu turbiny zaślepiony zawór EGR.
Czy jest jakaś zależność pomiędzy zużywaniem się turbiny a doładowaniem
powietrza ?
Czy w przypadku zakładania turbiny regenerowanej zlikwidować tą zaślepkę ?

Pozdrawiam
RG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2010 16:50:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Plusy:
- mniej dymu
- mniej syfu w dolocie
- odczuwalny wzrost momentu z dołu
Minusy:
- silnik nie spełnia normy Euro dla danego modelu/rocznika.
- przy wyłączeniu silnika nie uchyla się zawór i odczuwa się szarpnięcie
- wzrost temp w komorze spalania, ale tylko przy ostrej jeździe.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2010 16:51:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
minus:

- głośniejsza praca silnika na wolnych obrotach.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6-C4 1,9TDi - 1Z Dlaczego się zaślepia EGR ?
PostNapisane: 25.maja.2010 09:11:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
wappen napisał(a):
Witam,
Kiedy i po co zaślepia się zawór EGR na turbinie ?


- bo taki trend jest popularyzowany na forach internetowych

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2010 20:34:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Baskecior napisał(a):
- odczuwalny wzrost momentu z dołu
- wzrost temp w komorze spalania, ale tylko przy ostrej jeździe.

W kontekscie najpopularniejszych klekotow/kotletow TDI:
recyrkulacja dziala tylko przy dupojezdzie.. przy bucie i tak nie dziala (wystarczy wziac pierwszy lepszy log dynamiczny 003 i zerknac na kolumienke "duty cycle") - zaslepiane EGRa ma taki sam sens jak montowanie catch tankow (problem natury estetycznej: mniej syfu sie w dolocie osadza)
pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: