.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 22:58:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5TDI 160PS 2001] problem ABS i ASR po podpięciu KTS
PostNapisane: 08.maja.2010 17:21:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Problem dotyczy samochodu mojego kolegi, coś go podkusiło aby pojechać do fachowca i podpiąć auto pod KTS, magik coś tam poklikał popisując się nowym sprzętem, pokazywał adaptacje i inne pierdoły, po wyjechaniu z warsztatu zaświeciły się kontrolki ABS, ASR i nie można ich zgasić po podpięciu pod VAG jest komunikat że system jest testowany, nie da się tego wyłączyć, odpięcie akumulatora, kasowanie błędów nic nie daje. Proszę o pomoc.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2010 21:18:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Został wywołany test ESP , nie można tego skasować , nie można pominąć . Test trzeba wykonać od początku do końca :) Jazda na wprost zatrzymanie , jazda w lewo i w prawo czyli skręt do 90 stopni... Itd... Jeśli kontrola trakcji działa poprawnie , kontrolki zgasną same...

Pięć dych za konsultacje od właściciela Audi i stówa od diagnosty z KTS em , razem będzie to 150 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2010 21:47:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Dzięki za odpowiedź jutro sprawdzę czy zadziała, jeszcze jedno pytanie: trzeba to wykonać z jakąś określoną prędkością na jakimś określonym odcinku?

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2010 22:07:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Powiem Ci że to dobre pytanie oznacza że przytomnie myślisz :) Wiec skoro chcesz znać szczegóły to wygląda to tak:

Uruchamiasz silnik
Naciskasz pedął hamulca trzy razy z duża siła by uzyskac ciśnienie 35 bar
Ta czynność spowoduje że kontrolka ESP zgaśnie.

Następnie jedziesz na przemian w lewo i w prawo przy czym podczas zakretów musisz uzyskać prędkość obrotu około 10 stopni /s

Uzyskasz taki efekt w promieniu zakrętu około 10 .. 12 metrów przy prędkości między 15 .. 20 km/h Po czterech około sekundach zgaśnie następna kontrolka czyli ABS... Czasem trzeba powtórzyć test dwa trzy razy a czasem wystarczy jedna jazda...

Jeślni nie zgąsnie kontrolka oznaczać będzie że zle wykonałaś jazdę testową ESP lub jest błąd w systemie ABS /ESP czyli cos jest niesprawne. Wierzę jednak że bedzie dobrze bo było ok dopoki nie wywołano testu KTS -em ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2010 22:16:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
No to teraz mam jasność jutro wykonam jazdę i napiszę co z tego wyszło, jeszcze raz dziękuję za pomoc.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 07:56:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Niestety przeprowadziłem kalibrację tak jak opisałeś (kilkakrotnie) ale bez efektu cały czas układ jest w trybie testowym.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 16:07:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Zrobiłeś więc coś nie tak lub układk jest niesprawny.. :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2010 17:33:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Może nie udało się skalibrować gdyż jeździłem po nie całkiem równej powierzchni (na placu było trochę dołów i auto podskakiwało), ale to jeszcze nic kolego pojechał do właściciela KTS aby usunął usterkę którą sam zrobił i teraz wywaliło błąd czujnika G85 myślę że z tym sobie jutro poradzimy i niewłaściwe kodowanie ABS i tu moja prośba jak powinno wyglądać prawidłowe kodowanie Audi A6 2001 AKN 180PS manual. Z góry dziękuję za pomoc.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2010 10:53:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Ne zwróciliśmy uwagi na jedną rzecz. Odpinaliscie klemę akumulatora , po tym konieczne jest kodowanie sterownika i kalibracja poerścienia ESP ... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2010 12:18:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2007 12:26:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lubelskie
Mam jeszcze jedno pytanie, kolega wymienił komputer sterujący ABS/ASR czy trzeba przeprowadzić tylko kodowanie sterownika czy jeszcze jakieś dopisanie do innych elementów.

_________________
Audi A6 2,5 TDI [AFB] Avant Tiptronic 1998r.
Elektronika samochodowa, immo, klucze.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: