.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 23:19:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5TDI] Pływanie zadanego kąta wtrysku - przyczyna?
PostNapisane: 06.cze.2010 13:28:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
Witam, zauważyłem, że w logu 004 kat wtrysku zadany przez komputer zmienia swoją wartość o +/-0,2 na wolnych obrotach.

http://vaglog.rtnet.pl/awiator_14151.html

Obserwując logi innych forumowiczów raczej nie widać takiego zjawiska. Czym to może być spowodowane?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2010 17:22:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.maja.2010 20:33:18
Posty: 40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
może być tak jak umnie niewidoczne pęcherzyki powietrza, zbierają się na samym początku tego przezroczystego wężyka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 07:44:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
To nie to.

U mnie pływa KĄT ZADANY przez kompter (004 kolumna 3).

U Ciebie "pływa" kat REALIZOWANY przez pompe na polecenie komputera( 004 kolumna 4) . Małe 0 +/-0,2 chyba nie jest problemem ale u Ciebie może byc zacinajcy sie zaworek w pompie (tak mi tłumaczył mechanik przy innej okazji). Podobno miksol opóźnia proces.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 10:51:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to normalne. kąt żądany może pływać nawet do 0.4*.
ECU wylicza kąt żądany mn. in. w oparciu o temp. płynu i paliwa. to, że pływa w granicach 0.2, to margines błędu pomiarowego, gdyż jednostką podstawową jest 0.2* [czyli wystarczy, że będzie zmiana o 0.01*, a na VAGu przeskoczy o 0.2*].

prawdziwe pływanie zaczyna się od 0.8*.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 11:18:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
No to kamień z serca, dzieki.
Co prawda u innych wartość STOI JAK DRUT ale może taka uroda mojego silniczka.
Pozdrawiam, Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 11:28:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...u mnie zawsze wahał się o 0.2* [trzy różne silniki V6].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 13:55:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
Super, to kat mam z głowy. Termostat też.

Teraz biore sie za garnek nr 6 - obadam na początek wtrysk bo tak chyba najprościej?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2b5 ... 2e5b0.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 14:50:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak, zamień miejscami z innym i zobacz czy korekcja podąży za wtryskiwaczem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.cze.2010 17:43:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
dokładnie tak zrobię, szukam tylko odpowiedniego majstra bo sam się boję za to zabierać. A moje dotychczasowe doświadczenie z NIMI jest tragiczne. Obyło się co prawda bez trwałych uszkodzeń auta ale niekompetencja "fachowców" jest masakryczna. Strach jaki kit mogą wcisnąć jeżeli ktoś się całkowicie nie orientuje!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2010 20:48:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
niestety nie wiem od czego na 100% poza temperatura zalezy statyczny kat (zadany w 004S) ale dynamiczny (zadany w 004D) zalezy jedynie od obrotow i dawki/zyczenia (zakladajac ze auto jest po prostu rozgrzane)
Jezeli by przypadkiem kat zalezal od tego ile idze koksu na wolnych obrotach to mozna domniemywac ze falujacy koks przeklada sie na falujacy kat zadany tyle ze u mnie koks w 001S tez delikatnie faluje (podobnie jak u ciebie) a mimo wszystko kat zadany nie zmienia sie.
Moze tez byc tak ze mamy inny soft w sterownikach i dlatego tak jest (kwestia kosmetyczna) a moze to grubsza sprawa sie szykuje moze to wynika w jakis sposob z korekcji - cholera wie
Meszrum napisał(a):
0.2, to margines błędu pomiarowego, gdyż jednostką podstawową jest 0.2*

Mapki "digitalizujace' odczyty wskaznikow to kreska obrazujaca napiecie vs wartosc cyfrowa w mapie o zupelnie innej ziarnistosci niz widzisz w vgcomie. Ta skokowosc w vagcomie to wynika z protokolu komunikacji ecu-kabelek-komp a nie z prawdziwej ziarnistosci w ECU. Tez mam stare v6tdi z pewnie tymi samymi czujniczkami i kat zadany nie zmienia mi sie ani troche a logi mam przerozne zrobione paroma wersjami vagcoma
Co do zabawy w zamiany wtryskow (tez bym mnie wyniki interesowaly) ale moze od razu dac wtryski (wszystkie) do sprawdzenia/regeneracji - a jak korekcje pojda w slad za wtryskiem to ponowy demontaz?
pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2010 21:37:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2010 23:37:33
Posty: 87
Lokalizacja: Wrocław
co do pływania kąta to nie wiem co powiedzieć, czekam na opinie forumowiczów. Może faktycznie powodem jest ta korekcja na 6-tym?

O wtryski będę jutro pytał w warsztacie ( nastepnym poleconym ;)), zobacze co zaproponują. Może wyciągną wszystkie i zrobię jak mówisz. Sprawdzenie chyba nie jest drogie.

Tylko tu pytanie, czy sprawdzić je można wszędzie czy jakaś ekstra maszna jest potrzebna? Bo do pompy potrzebna o ile wiem ale pompy nie ruszam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: