witam!!
zakładam nowy temat - moze sie komus przyda:
mam A8ke 4,2 Quattro i wlasnie przechodzilem temat pompy paliwowej az nadto.... zakladalem wlasnie 4ta pompe...
a wszystko z tego powodu ze caly uklad musi byc szczelny - jesli wymieniacie pompe musicie najlepeiej wymienic uszczelki kosza/obudowy wymienic na nowe, bo jest mala szansa ze sie nie uszkodzily przy rozbieraniu calosci i przy ponownym zlozeniu - a kosz jest najwazniejsza czescia pompy - jesli macie objawy takie ze przy pelnym zbiorniku pompa chodzi a przy 1/3 nie dawkuje lub dawkuje z powietrzem - to znaczy ze puszcza uszczelka obudowy i lepiej jezdzijcie na zalanym zbiorniku albo wymiencie uszczelke zanim padnie pompa (ja tak zarznalem 3) - pompa jako jedyna w Audi ma dwa wyjscia - jedno do silnika i jedno do wiezyczki nalewowej - skad wraca paliowo do kosza pompy (wyciska od dolu) i napedza uklad wezykow ze ssawkami - w ogole jest to dosc skomplikowany uklad 3 wezy ze ssawkami napedzanymi pchanym paliwem (z wiezyczki z pompy )- a wszystko z tego powodu ze zbiornik jest podzielony na dwie niezalezne czesci a ma jedna pompe (stad nawet dwa pomiary ilosci paliwa - 2 rozne plywaki)
do tego wlozenie tej obudowy do zbiornika to przerabana rzecz jest - przy jednej takiej zabawie uwalilem cypla ktory wlasnie wchodzi do tej wiezyczki i napedza caly uklad ssawek - stad nowa pompa pochodzila tak dlugo ile miala paliwa w koszu, potem padla.., potem skombinowalem wezyk i jakos udalo mi sie wlozyc tego cypla do wiezyczki (nowa obudowa z pompa kosztuje w ASO 2,5 tys...) ale za to po 3 tygodniach puscila uszczelka w koszu )stad proponuje wymienic ja na nowa) .. i zas zarznalem pompe, teraz kupilem uzywany kosz z pompa i zalozylem go tylko z tego powodu ze nie byl ruszany.. ale i tak z dusza na ramieniu Very Happy mam nadzieje ze teraz dlugo pochodzi..
samo wlozenie (wyciagniecie tez) obudowy pompy do zbiornika to niezla ekwilibrystyka jak juz pisalem wyzej - a jej usytuowanie na miejscu jeszcze gorsza - proponuje zwolnic z zaczepow gorna czesc obudowy pompy (uchyli sie na tyle na ile przewod paliowy pozwoli) - jesli jest zalozony chyba nie mozliwosci zeby trafil na swoje miejsce w wiezyczce a w zasadzie w jej dolnej czesci - misce.. stad wpadlem po wielu godzinach na jego czesciowe rozebranie... i udalo sie w koncu...
wszystkim ktorzy sie za to biora zycze powodzenia - napewno sie przyda, bo siedzenie w niskim bagazniku i wdychanie opar nie nalezy do przyjemnosci...
acha i najwazniejsze po zalozeniu trzeba zalac ze 2litry benzyny zeby kosz sie wypelnil - inaczej pompa wypompuje z kosza benzyne i bedzie szla na sucho , wiec moze sie zatrzec!!
co do samej pompy - to na allegro chodza zamienniki juz za 110zl (niektorzy te same sprzedaja nawet za 240 i wiecej zapewniajac ze to orygianly dedykowane) sa one jednak dosc glosne - piszcza bardziej niz oryginal (VDO) - wewnatrz auta tego nie slychac ale na zewnatrz owszem, oryginal jest cichszy..
caly uklad lacznie z wtyczka i krurkami paliwowymi jest w bagazniku zaraz za siedzeniami pod wykladzina podlogi - pod przykrecana pokrywa z prawej strony (po lewej jest tylko drugi plywak z drugiej komory i wtyczka do niego)
dodaje linki skad sie tego wszystkiego (i na wlasnych bledach) nauczylem:
http://forums.audiworld.com/a8/msgs/134668.phtml
http://forums.audiworld.com/a8/msgs/75866.phtml
tu jest wiezyczka i uklad ssawek:
http://forums.audiworld.com/a8/msgs/124049.phtml
tu jest pompa wlazona do wiezyczki i nypel ktory u mnie uwalilem:
http://forums.audiworld.com/a8/msgs/115094.phtml
http://forums.audiworld.com/a8/msgs/110843.phtml
POZRAWIAM
dolacze jeszcze zdjecia - w nastepnym logowaniu
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)