.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 22:54:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [aat 2,5 tdi 93r.] Zły kąt wtrysku? - prośba o sprawdzenie
PostNapisane: 12.cze.2010 23:12:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Witam,
Udało mi się wreszcie połączyć z silnikiem. Pomógł zakup innego interface'u.

Mam problem z zapalaniem - głównie ciepłego silnika - np. dobrze nagrzany (po przejechaniu 80 km) po zgaszeniu na 5 minut kręci nawet 6-8 sekund.
Po nocy jest lepiej, ale też nie dobrze - około 3-5 sekund.
Dodatkowo silnik jest znacznie słabszy od takiego samego audi (różnica to wyłącznie AVANT i brak klimy).
Proszę o analizę - wiem, że silnik nie był nagrzany do pełnych 90 stopni C - było ponad 80 stopni C.

Podejrzewam źle ustawiony kąt wtrysku - znalazłem różne informacje o prawidłowym kącie 50-60, 65 i nie wiem jaki ma być (wskazanie na VAG).
Mam też wilgotne przewody przelewowe od wtrysków (oczywiście do wymiany) - podobno może zapowietrzać pompa lub wtryski.

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu

Na ile jednostek ustawić na VAGu kąt wtrysku?

logi:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e729513e207c87e.html
Obrazek

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2010 23:48:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Nie jestem przekonany czy problemy z uruchomieniem wynikają ze złych ustawień , czy raczej ze zużycia pompy wtrsykowej. Niżej masz link na temat rozoczęcia wtrysku.



http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 371d55c2fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2010 08:36:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Dziękuję za odpowiedź. Wątek przeczytałem już wcześniej.Spotkałem się także z radami, żeby ustawić kąt wtrysku na 65 przy nagrzanym silniku.

Wiem, że po wymianie rozrządu (około 3.000 km temu) nie był ustawiany kąt wtrysku, a powinien być.

Dodatkowo jeździłem (około 1.000 km) z wypiętą wtyczką elektrozaworu sterującego EGR, więc prawdopodobnie kolektor dolotowy do czyszczenia...

Dzisiaj jest 14 stopni C i z zapalaniem i pracą silnika jest znacznie lepiej - ale nadal daleko odbiega to od normy.
Jak się uda, to wymienię jeszcze przewody przelewowe (pomiędzy wtryskami i pompą - są wilgotne od ropy, wyglądają na stare).

Przy temperaturze paliwa (pozycja 9 w grupie 000) 162 - czyli zimny silnik - kąt wtrysku pozycja 2 wynosi 62 - czyli powyżej wartości granicznej na wykresie.

Czy jest przelicznik jednostek VAGa na stopnie dla kąta wtrysku?
(jeśli przestawie kąt o 5 jednostek, to ile to będzie stopni) ?
W którą stronę kręcić pompą?

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2010 09:20:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
Kręc pompa w strone bloku silnika

_________________
Jest Bmw E39 530D Touring http://www.youtube.com/watch?v=PXqkiH1X ... el&list=UL
Bylo Audi 100 C4 AAT
Audi 80 B3 1,8 NE
Audi 80 B3 1,8 SF
Audi 80 B2 1,3 FZ
Audi 80 B2 1.6 YP
VW GOLF II 1,3
BMW E36 325TDS
BMW E34 2,0
Mercedes W202 2,0
Mercedes 190E 2,0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2010 09:49:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Wężyk przelewowy od wtrysków był pęknięty przy pompie. Obciąłem 1,5 cm i założyłem - wydaje mi się, że jest sporo lepiej zapala szybciej, wcześniej słyszałem wycie powyżej 2.200 obrotów (myślałem, że to turbina), teraz tego nie ma - czy to faktycznie mogło pomóc, czy jestem przesadnym optymistą?

Pompy na razie nie ruszam - pojeżdżę kilka dni i potestuję, zrobię logi na nagrzanym silniku.

Jaki kąt na VAGu polecacie ustawić? Myślałem o bliskim 60 (teraz jest 50-54). Czy to pomoże przy odpalaniu?

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2010 22:11:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Niestety nie pomogło... przy temperaturze zewnętrznej 25 stopni C kręci około 5 sekund zanim zapali. Przy 15 stopniach pali bez problemu - poniżej 1 sekundy.
Podejrzewam jeszcze zapowietrzoną pompę wtryskową.
Czy w AAT z 93 r. (pompa chyba VP 30) także trzeba odpowietrzać pompę np. po wymianie filtra paliwa lub wężyków przelewowych?

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2010 08:14:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Powinna sie sama odpowietrzyc... chyba ze gdzies jest nieszczelnosc...

Wnioskuje po tym co napisales ze im cieplej tym gorzej pali ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2010 08:34:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Dokładnie. Im cieplej tym gorzej.
Poniżej 15 stopni C pali od razu (około 1 sekundy, może nawet mniej), a przy 25 stopniach 6-8 sekund.
Parkowałem już i jeździłem po krawężnikach stroną pasażera (ustawienie pompy wtryskowej w poziomie - żeby powietrze wyszło górnym wężykiem).

W filtrze paliwa pojawia się powietrze (jak odkręce śrubkę odpowietrzenia), a właściwie nie widać paliwa (metalowe ellementy filtra widać) i wchodzi 0,25l ropy do zalania do pełna filtra.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2010 10:42:47 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jak odpalisz i pojezdzisz tak zdrowo... zeby plyn oscylowal w granicach 90-95 stopni... to jak wtedy pali ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2010 16:37:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Jeśli zapalam po kilku minutach to najdłużej kręcę rozrusznikiem.
Jeśli zgaszę iod razu zapalam to jest znośnie - kilka sekund.
Po nocy - jeśli jest np. 20 stopni to też długo kręci.

Najlepiej zapala jak silnik jest zimny i na zewnątrz też jest zimno.

Podobno zapowietrzona jest pompa. Muszę znaleźć wszystkie nieszczelności układu paliwiwego (na razie znalazłem jedną - pęknięty wężyk - nie mam pewności, czy o wszystkie nieszczelności...)

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2010 22:20:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 12:36:50
Posty: 228
Lokalizacja: Kraków
Auto: 100 C4 2,5TDI
Zmiana dawki paliwa bardzo pomogła. Na Vag-u było 8 jednostek, ustawiłem na 14, czyli nadal dużo (blisko granicy).

Jutro regulacja kąta wtrysku i ogólny przegląd.

_________________
100 C4 93r. 2,5TDI AAT
Na co dzień: naprawa laptopów - w tym płyt głównych i BGA.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: