.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 02:02:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2010 08:30:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Cytuj:
Nie czuje się jak rekordzista
Zapomniałes chyba o tych osobach których za regeneracje skasowali ponad 2tys zł a wymienili lub naparwili elektronike

Roznica pomiedzy wymiana elektroniki a wymiana spalonego tranzystorka jest taka ze to pierwsze wiaze sie z wymiana takze elektrozaworow (ktorych Ty nie wymieniles bo pewnie zgrabnie "uciachales" kable od nich by wyjac elektronike) oraz kalibracja. Dochodzi jeszcze element pt "gwarancja" gdyz ktos kto skasowal 2 kola (tyle okolo w PL to kosztuje) za wymiane bierze odpowiedzialnosc za czesc jak i jej montaz.
Jestem ostatnia osoba, ktora odradza proby taniego /z glowa/ naprawiania (sam mam tez ciete kable na VP44 - tak kupilem, wszysto dziala i jak do tej pory - 50tys km - nie mialem problemow z tego tytulu, dawke w logach mam okolo 7) tyle ze za 30min pracy elektronikia oraz tranzystorek za max 10zyla zaplacic 250funtow to cos z gatunku dac sie naciagnac (dodatkowo dzionek na montaz/demontaz, latanie na poczte). Pomijajac cene log 001 wyraznie wskazuje ze nie masz w 100% sprawnej pompy.
Nie jestem zlowrozka i nie bede Ci wmawial (ani zyczyl) ze zaraz Ci sie znowu spali czy cos w tym stylu ale powiedzmy, ze jest podwyzszone ryzyko ze ta pompa z tej czy tamtej strony jeszcze wydoi Twoj portfel (dawka w 001 poza norma).
nie ma co plakac nad rozlanym mlekiem.
Ciekawy jestem logow.
Zrob jak mozesz prosze
001S, 018S, 013S, 014S, 004BS, 004S, 004D, 008D, 011D, 003D
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2010 10:32:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.gru.2008 17:16:29
Posty: 26
Lokalizacja: Lowestoft/UK
Nie jestem dymny tej decyzji ale niestety była podjęta po wpływem emocji. Zaraz po awari powiedziałem sobie ze naprawiam go jak najtanszym kosztem i pozbywam sie go raz na zawsze :( Defacto orócz pompy reszta sprawuje sie rewelecyjnie.Tak jak napisałes kabelkom zrobiłem ciach :peace: Ale jak to sie mówi człowiek uczy sie całe zycie... Po poszukiwaniach nowego turbokibla głównie 1.9 tdi w podobnym roczniku i budżecie okazało sie ze 98% to stare padaki ledwo jeżdzace. A o wyglądzie to już nic nie mówie. Żałuje ze nie spróbowałem zciagnac regenerownej pompy z Polski. Tutaj regenerowana to wydatek rzedu 550-650 funtów (parodia nowa 800)Ale zależało mi na czasie...
Logi tak czy siak zrobie.. Przymajmniej ktoś kto bedzie miał takim problem jak ja moze nie popełni tego błedu.

Na naprawe udzielili 3 m-ce gwarancji, lepsze to niż nic. Logi wkrótce.W sumie to nie wiem co jeszcze zrobie. Po oglądnieciu kilnastu potencjalnych kandydatów na nowy turbokibel stwierdziłem ze w pórównaniu do mojego(ze sprawna pompa :peace: ) to kupa złomu, wszystkie z pełna historia serwisowa hahahaha i małymi przebiegami a wygladaja gorzej od mojej niuni z 300tysiami na szafie. Pozdrawiam

_________________
A6 C5 AFB TDI POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2010 10:40:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
prócz logów, o których napisał Przemek, zaloguj się do silnika i spisz wszystkie wartości w kanałach adaptacji.
aby to uczynić:
silnik wyłączony, zapłon włączony > 01 - Engine > Login - 11 > Adaptation 10 > spisujesz wszystkie wartości w kanałach 1-5.

loginy: 26231, 26262, 26281, 26261, 26282, 26252, 26232, 26261, 26281, 26242, 12233, 26262, 26242, 22158, 26282, 26252, 26232, 26261.

po każdym nieudanym logowaniu musisz wyłączyć zapłon i włączyć go ponownie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2010 23:28:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.gru.2008 17:16:29
Posty: 26
Lokalizacja: Lowestoft/UK
Oto logi:

statyczne

Log (001)
Log (003)
Log (004)
Log (013)
Log (014)
Log (018)

Dynamiczne

Log (001)
Log (003)
Log (004)
Log (008)
Log (011)

BS

Log (003)
Log (004)
Log (011

Zalogowałem sie: 26232 weszedł :peace:

Kanał 1 : 42768

Kanał 2 : 32768

Kanał 3 : 32768

Kanał 4 : 32768

Kanał 5 : 32768

_________________
A6 C5 AFB TDI POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2010 11:40:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Po "naprawie VP" wiesz, ze byl uklad wtryskowy naprawde odpowietrzony? Chyba Ci go cos trzyma fizycznie z dolu [kat] co za tym idzie pozne doladowanie... przeplywce raczej nic nie pomoglo czyszczenie totallnie... Wyjales juz katalizator? Dawka paliwa, zdecydowanie ulegla poprawie (wobec wczesniejszych logow biegu jalowego, lecz jest zaniska). Kat wtrysku, jest chyba na granicy :peace:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Ostatnio edytowano 30.cze.2010 13:55:39 przez grejf, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2010 13:11:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
ciekawa sprawa... myslalem, ze T nie bedzie pompowac gdyz pompa nie daje paliwa itp. ale tutaj tego nie widze (wierze, ze to auto jezdzi w odczuciach normalnie)
Porownujac dawke w 001 z korekcjami 013, 014 to sa one jednak wielkie (ja mam takie /tylko na minusach/ ale przy dawce 7 - slynne walki ok?)
Kat wtrysku sie przestawia, auto dostaje paliwo (bo T pompuje - niedomagania w tym zakresie najczesciej przekladaja sie na niedoladowanie T), mowisz, ze w odczuciach jedzi - wyglada na to, ze jezeli nie widzisz niedomagan to jezdzic i nie szukac dziury w calym
Pamietaj, ze masz reanimowana "jakos" elektronike. Wsadzili Ci "jakis" tranzystorek, ktory cholera wie czy jest 1:1 z ori (zapewnie nie bo jak wiesz ori sie pala :) ) - moze ta niezgodnosc wplywa na ta dawke ("zaklamuje" bo inna charakterystyka -> inne czasy otwarcia elektrozawora dawki)????
Doskonaly test pompy to chip:) - jak niedomaga to nie bedzie w stanie podac +30% wachy ale w Twoim przypadku nie kusilbym losu...
No nic, zycze aby problem nie powrocil.. generalnie jak nie zapomne to za jakies miesiac podpytam czy sie nie zjaral..
Z jakiegos watku o zmianie dawki przez adaptacje wynika ze masz nie ruszona dawke

Kat wtrysku jest ok (niczego bym nie ruszal - tankowac i uzytkowac)
jakies niedoladowanie w dolu moze wynikac z niedocisniecia pelnego buta z samego dolu przy logowaniu 011D (sam wiesz najlepiej - ewnetulanie sam sobue powtorz dla pewnosci) a moze jakis poczatkow niedomagan T (raczej nie wiazalbym tego z pompa - ale nie wykluczylbym)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2010 14:00:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Przemek jakie ma nastepstwa VP, jak z zalozenia daje za malo paliwa. Co klęka po takiej jezdzie bardziej mechanika, czy elektronika? Grzeje sie bardziej?

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2010 14:26:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
w 001 nie jest faktyczna dawka ale rozkaz dla ECU pompy od ECU silnika. Tak naprawde ECU dobiera dawke by utrzymac zadane wolne obroty …paliwa idzie powiedzmy np tyle co w 100% sprawnym v6tdi gdzie dawka pokazywana jest jako np 6. moge sobie wyobrazic sytuacje, ze nowy tranzystor otwierajacy elektrozawor ma inna charakterystyke i przy tym samym wysterowaniu bedzie inaczej operowal elektorazaworem dawki.. ecu ma to w d... i po prostu zapewne ma algorytm cos w rodzaju „if obroty spadaja then zwieksz else odejmij koksu“ i stad taka dawka z kosmosu (nie znam sie.. tak sobie to wyobrazam – uwazam, ze to mozliwe lub pompa mechanicznie jest zje..a – tez mozliwe)
Pytanie do autora logow: czy FIS przypadkiem nie pokazuje zaklamanego zuzycia paliwa?

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2010 14:59:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
A mozliwe, ze owy nowy tranzystor X otw. elektrozaworu ma zle wysterowanie bo pompa byla juz, jak autor napisal po regeneracji i przeszla juz wiecej niz 2 kalibracje na stole BOSH? Badz moze teraz jest i nie przeszla... Takie moze nie co pytanie od czapy, ale ciekawy jestem czy w ogole ma na to wplyw...

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2010 19:07:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ten samochód nie jeździ normalnie. jest bardzo słaby do ok. 3000 rpm.

spójrzcie na poprawny log 011 AFB [mój sprzed roku]:
http://vaglog.rtnet.pl/meszrum_16345.html
a teraz spójrzcie na log 011 kabanixa:
http://vaglog.rtnet.pl/hubertidzik_16300.html

zwróćcie uwagę, że normalnie T zaczyna pompować zbieżnie z żądaniem mapy od ok. 1900 rpm. w przypadku kabanixa optymalne ciśnienie pojawia się od ok. 3000 rpm.

przyczyną może być pompa VP44 [co potwierdzałoby bardzo niską dawkę], pompa podciśnienia lub katalizator.
najlepiej byłoby, gdyby kabanix odpiął wydech za T i zalogował dynamicznie 011 - pozwoliłoby to wykluczyć [bądź nie] katalizator.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2010 19:27:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.gru.2008 17:16:29
Posty: 26
Lokalizacja: Lowestoft/UK
Własnie zapomniałem o tym napisac FIS pokazuje wartosci z kosmosu :peace: Autostrada 150 na balcie a tu spalanie 70MPG :): zrobiłem ostatnio około 16 mil głownie miasto srednie spalanie 50MPG... Postaram się ogarnąc katalizator na weekendzie. W tygodniu nie dam rady praca i nawał innych obowiązków.Dziękuje wszystkim za pomoc:d c.d.n

_________________
A6 C5 AFB TDI POWER


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: