.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 01:46:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 1.9D 1Y] Sprawdzenie, czyszczenie i montaż wtryskiwaczy
PostNapisane: 11.cze.2010 09:30:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2007 11:50:25
Posty: 41
Lokalizacja: Kraków
Witam!
Mam parę pytań związanych z wtryskiwaczami w moim aucie.

1. Ostatnio zauważyłem, że autko pali mi znacznie więcej niż dawniej (na trasie blisko 7l/100 w mieście 8.5 l/100. Dawniej było trasa 5.4l/100, miasto 7l/100).
Postanowiłem więc rzucić okiem na stan wtryskiwaczy.
Po wykręceniu i rozebraniu okazało się, że trzy z nich są totalnie usyfione, iglica w dwóch początkowo nie chciała się w ogóle ruszyć, a otworki wylotowe były dobrze osmolone.
Trochę przeczyściłem wszystko w benzynie, ale czarny osad nadal pozostał. Dlatego moje pytanie brzmi - czym i jak wyczyścić stare i brudne wtryskiwacze? Czy może wtryskiwaczy się nie czyści tylko po prostu kupuje nowe końcówki? Na wszelki wypadek zamówiłem trzy nowe (Hans Pries - bo były po 35 zł) - mogę oddać jeśli okażą się nieprzydatne. Czwarta była wymieniana jakieś 2 lata temu, ale przydałoby się zbadać jej obecny stan..

2. Więc drugie pytanie - jak sprawdzić stan tych starych wtryskiwaczy? Ktoś coś opowiadał o zakręceniu wszystkich wtryskiwaczy do szyny wysokiego ciśnienia w taki sposób aby dmuchały w powietrze, a następnie kręcenie rozrusznikiem i obserwowanie chmurki... Czy taki zabieg w ogóle ma sens? Skąd wiadomo jaka chmurka jest "dobra" a jaka "zła"? Słyszałem też, że zdarza się iż zupełnie nowe wtryskiwacze leją, więc jakoś przydałoby się sprawdzić je przed zamontowaniem...

3. Kolejne pytanie - na co zwrócić uwagę przy składaniu wtryskiwacza? są jakieś specjalne środki ostrożności, które należy podjąć?

4. I ostatnie pytanie - po pierwszym rozebraniu, złożyłem wszystko do kupy skręcając naprawdę dosyć mocno - tak sam wtryskiwacz jak i wtryskiwacz w głowicę (gdzieś czytałem o momencie 60 Nm). Jakkolwiek na chwilę obecną tylko jeden wtryskiwacz się nie poci. Pozostałe pocą są albo w miejscu skręcenia wtryskiwacza albo w miejscu łączenia z głowicą... Czy jest jakiś sposób uszczelnienia tego łączenia? Nie chcę przesadzić z dociąganiem na siłę, bo to może skończyć się fatalnie w skutkach... Może jest jakaś specjalna termiczna taśma uszczelniająca, którą owija się wokół gwint?

Za pomoc i odpowiedzi serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam
Grzegorz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2010 20:32:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Odpowiem tylko na ostatnie pytanie bo pierewsze wydają mi się partyzanckim wyzwaniem szczególnie gdy czytam o czyms za 35 zł :)

Podstawą jest to że powinieneś wymienić jak najszybciej podklaadk termiczne które są między wtyskiwaczem a głowicą . A jeślii wymieniłeś to sprawdż cczy są odpowiednio założone. Wtryskiwacz dokręca się z momentem od 60 do 70 Nm przy nowych podkładkach. Jełsli nie zrobisz porządku z nieszczelnością przy samej głowicy może się wypalić jej gniazdo , a oszczedności moga się skończyć sporywmi wydatkami.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: