.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 00:50:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V6tdi] - alternator (dostep&sprawdzenie)
PostNapisane: 17.lip.2010 17:07:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Witam
pasek 2000r, AFB, tip
z tego co wiem by wymontowac i zamontowac alternator to trzeb odkrecic przod i bez rozpinania chlodnic lekko odsunac przod i tak majstrowac
Pytanie:
- czy da to sie zrobic bez podnosnika (powiedzmy po prostu elektryk samochodowy majacy tylko kanal w warsztacie)
- czy trzeba odkrecac jakies chlodniczki (np plynu wspomagania???? czy jakies inne jezeli sa0

Jak wyglada dostep do alternatora majac jedynie sciagnieta oslone dolna
- czy da sie go wymontowac (do wmontowania przod...)
- czy da sie go sprawdzic (zly/dobry - w sensie ladowania)
- czy da sie cokolwiek przy nim wymienic (np regulator napiecia)
Tutaj wiecej http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=103715 z tym, ze mnie teraz bardzij strona "mechaniczno-czynnosciowa" strona tej operacja interesuje
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2010 22:13:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Wszystko się da :)

Sprawdzić się też da ale na specialnym urządzeniu. Wymienić możesz alternator , ale kłopot bywa większy gdy komutator jest wytarty , wtedy powinieneś kupić nowy czyli drugi nowy ( używany ) :)

Możesz też wymienić łożyska , czasem są zepsute diody , czasem uzwojenie ma przebicie .. itd...

Wszytko jak widzisz możesz tylko pod pewnymi warunkami ..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2010 22:19:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2008 18:55:53
Posty: 67
Lokalizacja: Lębork / Gdynia
Witam

Do wyciagnięcia alternatora NIE JEST konieczne sciaganie calego przodu :!!:

Jest troche kombinacji ale jest to mozliwe. Napewno trzeba sie zaopatrzec w klucze typu imbus (w tym momencie nie jestem w stanie powiedziec dokladnie jakie ale to chyba byla 8 oraz plaskie klucze.

W pierwszej kolejności należy ściagnąć oslone pod silnikiem oraz oslony z paskow z przodu silnika. Niestety nie wystarczy sciagniecie gornych i trzeba odkrecic srube trzymajaca dolna oslone paska co znacznie ulatwi wyciagniecie alternatora.

Sam alternator zamontowany jest na 2 srubach - u mnie to byla chyba 13 i imbus. Oczywiście przed rozpoczeciem prac przy alternatorze nalezy odpiac akumulator zeby nie narobic dodatkowych szkod.
Po odkreceniu srub mocujacych zaczyna sie kombinacja z wyciagnieciem alternatora, poniewaz bez scigniecia przodu nie mamy dojscia do napinacza paska i on komplikuje sprawe.
Ja sobie ulatwilem dojscie od spodu poprzez odkrecenie kabla masy na silniku. Najlepiej jest rownież zsunac pasek z jednej z rolek prowadzacych. Po dluzszej zabawie przy uzyciu dosc dlugiej brechy alternator wychodzi z uchwytow i mozna poodlaczac kabelki i wyjac go na zewnatrz.

Zapewne jak dlugo nie byl wyciagany to bedzie sprawial problemy ale JEST TO WYKONALNE - ja go wyciagalem 2 razy :D
W swoim mam wymieniony regulator napiecia i plytke prostownicza.

Jeśli ktos z Trojmiasta i okolic bedzie musial naprawiac to moge podac namiary na sprawdzony warsztat w Wejherowie

Życze powodzenia i sukcesow w pracy

Pozdrawiam
Maciek

_________________
Audi A6 2.5 TDI V6 '02r AKE QUATTRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: alternator
PostNapisane: 24.lip.2010 10:56:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 09:50:15
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
Witam,
Po co chcesz wymontowywać ten alternator (przestał ładować, czy jest głośny)??
Jeśli sprawa jest na teraz to odpowiedź już masz, jeśli prognozujesz wymianę
bo chcesz mieć spokój z alternatorem, to lepiej nazbieraj trochę kasy tak z 200 pln
i niech ci wymieni jakiś elktromechanik ( w skład wymiany wchodzą szczotkotrzymacze, ślizgowe prowadzenia,
2 łożyska i cały montaż oraz sprawdzenie prądu łądowania na stanowisku probierczym).
Samodzielna naprawa jest nieopłacalna, bo z każdym drobiazgiem musisz się męczyć sam - mam na myśli zakupy i montaż.
Jak sprawdzisz prąd ładowania ?, przecież nie będziesz budował stanowiska probierczego dla swojego alternatora.
O czasie nie wspomnę - na warsztacie ok 2h. Jak zdecydujesz się jeszcze na przegląd rozrusznika to dostaniesz extra zniżkę.
POZD
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: alternator
PostNapisane: 24.lip.2010 18:14:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
wappen napisał(a):
Witam,
Po co chcesz wymontowywać ten alternator ??
Samodzielna naprawa jest nieopłacalna, bo z każdym drobiazgiem musisz się męczyć sam - mam na myśli zakupy i montaż.
Jak sprawdzisz prąd ładowania ?, przecież nie będziesz budował stanowiska probierczego dla swojego alternatora.

wyluzuj .. czy ktos tu napisal ze chce to robic samemu? Nawet przez mysl mi sie przeszlo brac sie za to - raczej ustalalem jakiej klasy sprzet (podnosnik, uczen/wspolpracownik do pomocy) musi miec osoba ktora ma to zrobic.
Juz po bolu, alternator naprawiony
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: