Mam w golfiznie taki motor, co 10tkm [pomiędzy wymianami] dolewam 250 ml przebieg prawie 200tkm.
1. Układ smarowania turbiny puszcza olej do komory spalania. Norma praktycznie, przy złym "stosowaniu turbo".
2. Czy stosujesz olej o specyfikacji 505.01?
3. Zobacz czy po ściągnięciu przewodu z T - wlot turbiny będzie ufajdany olejem - jeśli tak to silnik dmucha przez pierścienie (dodatkowym objawem będzie dymienie z odmy).
4. Czy jak odpalisz zimny motor dymi na niebiesko/siwo? przy pierwszym rozruchu jak sporo zadymi na niebiesko to będzie oznaczać że uszczelniacze zaworowe już są padnięte, jeżeli inne punkty są po sprawdzeniu Ok.
5. Mikro pęknięcie na bloku głowicy, przy zmianie plynu chłodniczego tam może być znikający olej.
Te w/w rzeczy mogą powodować takie ubytki... i chyba bym tu obstawiał Turbo. Jak by mu ciekło z brzucha to by zostawiał plamy, że koś by mu powiedział zapewne [wyjezdzając z czyjegoś podjazdu z kostki], lub sam by zauważył
Tak trochę widzę w ciemno kupiło sie A3
Co do ceny naprawy, jest to na razie nie wiadoma.