Panowie, mam następujący problem. Jakiś czas temu pojawił mi się następujący błąd:
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-10 - No Signal - Intermittent
Błąd spowodowany był przetartym skutecznie kablem od czujnika położenia wału. Kupiłem więc nowy czujnik i wymieniłem. I tu właśnie zaczyna się mój problem: pomimo wymiany czujnika na nowy błąd czasami powraca
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Dzieje się to w taki sposób że nie wraca on od razu po skasowaniu. Można nieraz przejechać i kilkadziesiąt - kilkaset km (a nieraz kilkaset metrów
![n :-/](./images/smilies/005.gif)
) i nic. A w pewnym momencie szarpnie wyraźnie silnikiem - i błąd jest spowrotem. Mało tego dopóki nie wywali błędu 513 to VAG się łączy bez problemów. Natomiast jak pojawi się błąd 513 to pojawia się również problem z podłączeniem VAG'a. Mianowicie podczas ustanawiania połączenia bardzo dziwnie szarpnie silnikiem i dodatkowo wywali błąd 65535. W przypadku gdy mam błąd 513 i próbuję się podłączyć na wyłączonym silniku (tylko kluczyk w stacyjce przekręcony) to słychać wtedy przez moment jakieś dziwne cykanie jakby przekaźnika albo czegoś w tym stylu i również pojawia się błąd 65535.
Próbowałem czyścić wtyczki preparatem do połączeń elektr. - efekt bez zmian, tak że wtyczka od ecu jest raczej ok.
Oporności na wtyczce od czujnika i na wtyku od ecu (silnik jest zimny) wyglądają następująco:
- wtyczka od czujnika - oporność pomiędzy pinem 1 a 2 wynosi 1350 ohm
- wtyczka od ecu - oporność pomiędzy pinem 1 a 2 wynosi 4980 ohm, pomiędzy pinem 2 a 3 również 4980 ohm.
Czy uszkodzony czujnik mógłby powodować pojawianie się błędu 513 z dopiskiem No Signal na zasadzie że można ten błąd skasować i przez jakiś czas (krótszy lub dłuższy) jest ok?
Jeżeli macie jakieś pomysły co może być przyczyną takiego zachowania samochodu albo nasuwa Wam się jakiś sposób na sprawdzenie co to może być to proszę o podpowiedzi bo nie mam pojęcia od czego zaczynać i gdzie szukać.
Pozdrawiam