.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 07:00:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: dziwny objaw z temperatura silnika 2.8 AAH
PostNapisane: 21.wrz.2010 12:44:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2010 20:13:15
Posty: 38
Lokalizacja: Gdynia
dziwny objaw z temperatura silnika

otoz objawia sie ona tak ze jak odpalam silnik i jade parenascie minut to temperatura rosnie do jakis 90 stopni by za chwilke znow opasc do zera,po dalszej jezdzie znow rosnie do 90 stopni i juz utrzymuje sie na tym poziomie
wyglada to jakby za pierwszym razem zalaczal sie maly obieg cieczy chlodzacej a po chwili drugi..
ciekawy jestem czy tez tak macie,,,silnik 2,8 AAH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2010 12:46:40 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
sprawdz termostat, miałem coś podobnego w ACK

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2010 14:02:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2010 20:13:15
Posty: 38
Lokalizacja: Gdynia
sprawde terzmostat chociaz nie wiem czy to jego wina,,,,on za kazdym razem tak samo sie zachwouje jakby tak mialo byc,,,
ale zerkne tam.....ile taki terrmostat??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2010 14:08:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
W C4Q AAH temperatura dochodzi do 90stopni po przejechaniu 4km i ma się tak utrzymywać cały czas. Temperatura na zewnątrz przy pomiarach 12stopni- odległość to moja droga do pracy. Zacznij od termostatu

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.wrz.2010 20:47:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Na razie nic nie grzeb , zima zweryfikuje czy termostat działa czy nie. Pamiętaj że grzebanie w termostacie wiąże się z rozpinaniem rozrządu.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2010 16:24:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2010 20:13:15
Posty: 38
Lokalizacja: Gdynia
serio zeby zmienic termostat trzeba dotykac sie rozrzadu,...chyba sie naprawilo....przyczyna byla masa samochodu.....byl jakis spadek i wskaznik szedl na dol....


okazalo sie ze ta masa to od tylnej zarowki co podswietla tablice,,wyjalem ja byly tam dwa kabelki oczywsciie plus i minus lecz lampka nie palila dopiero po dotknieciu do karoserii zaczela palic....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2010 16:53:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
mały v8 napisał(a):
Na razie nic nie grzeb , zima zweryfikuje czy termostat działa czy nie. Pamiętaj że grzebanie w termostacie wiąże się z rozpinaniem rozrządu.


nie wprowadzaj kolegi w błąd! nie trzeba koniecznie rozpinać rozrządu, żeby wymienić termostat!
istnieje sposób na bezproblemowy demontaż.
w internecie i na pokrewnych forach jest multum opisów :/

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2010 19:40:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lip.2010 22:21:46
Posty: 186
Lokalizacja: Bielsko-Biała
może to czujnik temperatury robi sobie jaja- jest diagnozowalny więc łatwo sprawdzić Vag'iem albo Vas,em

_________________
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM)
A4 b5 1,8T (180 KM)
A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM)
A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM)
S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM)
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=104330
A6 C5 1,8T (150 KM) http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=113093
A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM) viewtopic.php?f=33&t=117116


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2010 20:31:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
metyoo napisał(a):
mały v8 napisał(a):
Na razie nic nie grzeb , zima zweryfikuje czy termostat działa czy nie. Pamiętaj że grzebanie w termostacie wiąże się z rozpinaniem rozrządu.


nie wprowadzaj kolegi w błąd! nie trzeba koniecznie rozpinać rozrządu, żeby wymienić termostat!
istnieje sposób na bezproblemowy demontaż.
w internecie i na pokrewnych forach jest multum opisów :/


Multum srultum, jak obudowa termostatu jest elementem obudowy paska rozrządu to jej nie wyciągnie bez zsunięcia paska z prawego koła głowicy, w 2,6 i 2 2,8 są inne obudowy, przerabiałem to dwa miesiące temu.
-> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 40b2f.html

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 08:20:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2009 21:49:04
Posty: 75
ludzie przecież objawy opisane przez kolegę jasno wskazują bezpośrednią przyczynę problemu - czujnik temperatury silnika!!

Jeśli temperatura jest ok i nagle jebudup na 0 stC to ewidentnie czujnik...

nie ma takiej możliwości żeby na zagrzanym silniku do 90 stC nagle temperatura spadła poniżej temperatury rejestrowanej przez wskaźnik...


Powodzenia - Vag prawdę Ci powie ;p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 10:57:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2010 20:13:15
Posty: 38
Lokalizacja: Gdynia
dziekuje za zainteresowanie podjade go z Vagowac i bede wiedzial co i jak....tez wydaje mi sie ze to czujnik jakas pierdolka elektryczna...

ps zapraszam do mojej galerii mam zdjecia jakby ktos chcial jak swieca philips xenon effect


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 10:58:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
metyoo napisał(a):
mały v8 napisał(a):
Na razie nic nie grzeb , zima zweryfikuje czy termostat działa czy nie. Pamiętaj że grzebanie w termostacie wiąże się z rozpinaniem rozrządu.


nie wprowadzaj kolegi w błąd! nie trzeba koniecznie rozpinać rozrządu, żeby wymienić termostat!
istnieje sposób na bezproblemowy demontaż.
w internecie i na pokrewnych forach jest multum opisów :/


Wymieniałem kiedyś taki termostat u kumpla w aucie (2.8) i nie wyobrażam sobie zrobienia tego beż ściągnięcia paska.

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 11:43:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2009 21:49:04
Posty: 75
nie no jeśli już była by konieczność robienia termostatu to są dwie możliwości:
albo kolanko termostatu umożliwia jego wysunięcie spod paska (lepsza opcja, brak konieczności ściągania paska) albo kolanko jest zbudowane tak że nie ma możliwości jego wysunięcia z pod paska rozrządu i wtedy bez zdejmowania rozrządu się nie obejdzie...

jest już na tym forum temat poświęcony temu zagadnieniu więc można zobaczyć o co chodzi...

z tym że najpierw trzba wykluczyć wszystkie inne możliwości usterki, a dopiero w ostateczności brać się za termostat i ewentualne rozpinanie rozrządu ;) w tym temacie raczej to wina czujnika i już.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2010 15:54:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2010 19:06:55
Posty: 75
Lokalizacja: WaWa/S-ki
No ja już mogę powiedzieć z doświadczenia razem z kolegą ( i tu wielki pokłon w jego kierunku) DŻIPI (i oczywiście wielkie :piwo: dla niego ) jesteśmy po wymianie w mojej niuni termostatu oczywiście można rzec że metodą chałupniczą a za wzór wzięliśmy te oto foto s tory http://www.a6klub.pl/pliki//www.centrum.audi80.pl_termostat_v6.pdf no i jest tam kilka błędów

_________________
100 C4 [ABC] `94


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: