.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 07:01:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaka wizualna roznica stare a nowe walki w 2.5tdi AKE
PostNapisane: 01.lut.2008 22:44:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2008 22:19:19
Posty: 10
Witam

Mam pytanie czy ktoś wie czym wizualnie różnią się stare wałki w 2.5tdi AKE od tych nowych poprawionych. Rozgldam sie za silnikiem i chcę już ten nowy. Porownywalem dwa silniki i jeden ma walki z szerokimi krzywkami a drugi waskimi, ktore to te nowe?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 01:02:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Wąskie są np. w BAU, ale mają wtedy inne głowice (mogę się mylić, ale z tego co wiem tak właśnie jest).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 08:07:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2008 22:19:19
Posty: 10
Do AKE pasuję jedne i drugie głowice tylko, które są te nowe. Wiem bo miałam założone jedne drugie bo jak kupiłem samochód miał popękane głowice i wymieniałem właśnie na te wąskie bo z tego co się orientowałem to te są właśnie nowe. Teraz szlak trafił silnik (zasługa MOBILA podróby) i koleś mi wciska, że ten z szerokimi to jest ten nowy i już teraz sam nie wiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 08:19:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
as1313 napisał(a):
Do AKE pasuję jedne i drugie głowice tylko, które są te nowe. Wiem bo miałam założone jedne drugie bo jak kupiłem samochód miał popękane głowice i wymieniałem właśnie na te wąskie bo z tego co się orientowałem to te są właśnie nowe. Teraz szlak trafił silnik (zasługa MOBILA podróby) i koleś mi wciska, że ten z szerokimi to jest ten nowy i już teraz sam nie wiem?


Stare wałki to odlewy żeliwne (lub bynajmniej coś bardzo podobnego).Nowe to już zabawka aluminiowa (lub coś bardzo podobnego).

Z tego co wiem głowice nie pasują ze starego do nowego i na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 09:53:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Stary typ:

Obrazek Obrazek

Stary typ "made in noname rzemiosło" (czytaj: gównowarte):

Obrazek

Nowy typ:

Obrazek Obrazek

Do silnika AKE można założyć głowice nowego typu ale pod bezwzględnym warunkiem zachowania kilku innych rygorów.
Jak napisał Grzeniu / :peace: / - brak jest możliwości wymiany wałków na nowszy typ - bez wymiany głowicy.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 10:31:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2008 22:19:19
Posty: 10
Dzięki Panowie szczególnie Tobie Piotruś właśnie o to mi chodziło. Na koniec tylko radze lać do silników Valvoline albo Motul bo z tego co wiem nie są rozlewane w Polsce. Ja jeździłem na Mobilu i wszystko było cacy dopóki nie trafiłem na podróbkę. Butelka zaplombowana wszystko elegancko a silnik dwa dni po wymianie zdech. Olej pojechał do laboratorium zobaczymy co wyjdzie.


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2008 15:47:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2008 22:19:19
Posty: 10
Witam

Piszę to jako ciekawostkę i info dla tych, którzy nie dowierzają, że w sklepie czy hurtowni można kupić podrabiany olej w oryginalnym zaplombowanym opakowaniu. Wyniki badań potwierdziły przypuszczenia. Zero jakichkolwiek parametrów nie mam jeszcze tego na piśmie ale przez telefon usłyszałem, że z badań wynika jakby ten olej przejechał z 200 000km. A ja zrobiłem 150km od wymiany efekty straszne hydraulika rozsypała się w misce opiłki żelastwa, silnik zatarty na amen jakbym na wodzie jechał więc sprawa jest jasna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2010 09:53:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Nieco odgrzebię temat :-)

Piotruś napisał(a):
Do silnika AKE można założyć głowice nowego typu ale pod bezwzględnym warunkiem zachowania kilku innych rygorów.
Jak napisał Grzeniu / :peace: / - brak jest możliwości wymiany wałków na nowszy typ - bez wymiany głowicy.


O jakie to inne rygory chodzi? Tez zastanawiam się nad wymianą głowic na te nowsze. Tylko czy to ma sens? Czy lepiej zrobić moje stare AKE? Co jest lepszego w tych nowych głowicach?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2010 16:01:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
4 walki i kompletna hydraulika NOWE z FVAT zaczynaja sie od 2tys - za okolo 2.5-3kola tys to juz jest spory wybor firm
Taki zestaw wsadzony do 10letniego piernika przezyje go pewnie - wiec gdzie tu jest sens kombinowac?
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2010 16:26:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
No właśnie czytałem różne opinie o tych wałkach z allegro i raczej nie są za dobre. Ludzie piszą, że po 10-15 tyś km wałki są bardziej zużyte niż oryginały po 250tyś. Wiem, że nie można generalizować i że są zamienniki lepsze i gorsze. Ale jakie warto kupić, żeby wytrzymały chociaż 100 tyś? W tej nowszej głowicy dźwigienki mają rolki, więc nawet zamienniki na pewno tak szybko się nie zetrą - wałek się toczy a nie ślizga.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2010 17:54:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
prosze o JEDEN przypadek zuzycia NOWYCH walkow powiedzmy przed 100tys km
Mam na mysli produkt z jawnie OKRESLONYM PRODUCENTEM

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2010 18:07:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Np niezbyt dobre opinie słyszałem o wałkach AMC. Tak jak pisałem wiem że są lepsze i gorsze zamienniki. Na allegro są np ruville - co one sa warte?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2010 18:57:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1463
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Pokaże Wam jutro jak ładnie wyglądają FEBI zjechane przy dużo niższych przebiegach niż pisaliście

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Ostatnio edytowano 02.paź.2010 18:47:56 przez dice111, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2010 10:02:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
dice111 napisał(a):
Pokaże Wam jutro jak ładnie wyglądają FEBI zjechane przy dużo niższych przebiegach niż pisaliście

jutro minelo bezpowrotnie- jezeli masz ten walek to zrob prosze zdjecie tak by bylo widac LOGO producenta:)
Z innej beczki
Gdzies zaczytalem, ze Ruville robil walki na 1wszy montaz - sciema czy prawda? Czy jest jakies oznaczenie prawdziwego producenta na ori walkach?
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2010 10:33:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
przemekk74 napisał(a):
dice111 napisał(a):
Pokaże Wam jutro jak ładnie wyglądają FEBI zjechane przy dużo niższych przebiegach niż pisaliście

jutro minelo bezpowrotnie- jezeli masz ten walek to zrob prosze zdjecie tak by bylo widac LOGO producenta:)
Z innej beczki
Gdzies zaczytalem, ze Ruville robil walki na 1wszy montaz - sciema czy prawda? Czy jest jakies oznaczenie prawdziwego producenta na ori walkach?
Przemek


Przecież Ruville przepakowuje całą masę sprzedawanych produktów, więc szlag wie co tak na prawdę trafisz w pudełku...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2010 18:20:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1463
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
przemekk74 napisał(a):
dice111 napisał(a):
Pokaże Wam jutro jak ładnie wyglądają FEBI zjechane przy dużo niższych przebiegach niż pisaliście

jutro minelo bezpowrotnie- jezeli masz ten walek to zrob prosze zdjecie tak by bylo widac LOGO producenta:)

Loga niestety nie widać, ale tak jak pisałem, jest to FEBI po 6 tys km (tak, sześciu tysiącach kilometrów) w Škodzie Superb

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2010 18:26:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Takie badziewie robią, czy coś było nie tak z silnikiem (stare popychacze)?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2010 18:34:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1463
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Na pewno coś będzie z silnikiem klienta, bo to już drugi zestaw (poprzedni Automega) i to samo. Wcześniej nigdy nie było z nimi problemów.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2010 20:45:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
dice111 napisał(a):
Na pewno coś będzie z silnikiem klienta, bo to już drugi zestaw (poprzedni Automega) i to samo. Wcześniej nigdy nie było z nimi problemów.

aha... wypusciles 1wszego posta z ktorego wynika - febi to badziew co sie szybko rozpada..
wypusciles drugiego posta z ktorego wynika, ze cos nie tak jest z silnikiem.. kompletnie inna informacja plynie (widzisz jak latwo sterowan informacja)
jedno jest pewne: gosc ktory to zakladal nie powinien robic niczego innego niz zmieniac olej i klocki hamulcowe
Na bank bym zmierzyl cisnienie oleju na cieplym i zimnym, moze warto w ciemno zmienic zaworki zwrotne (sa chyba cescia podstawy filtra oleju - nie mam pojecia czy "wymienne" czy calosc)
Ciekawy jestem: zakladam, ze to Ty sprzedales te walki - czy klient kupowal takze hydraulike i fitr odmy? Jak hydraulika wygladala?
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.wrz.2010 21:55:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1463
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Odniosłem się tylko do Twojego wcześniejszego posta (prośby), nie było moim zamiarem zdyskredytowanie "całego FEBI".
Taka branża - spotykam wielu pseudo mechaników, ale publicznie nie chciałbym o tym pisać.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: