.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 06:55:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silnik w Q7 3,6 FSI - opinie użytkowników
PostNapisane: 05.mar.2008 10:59:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2008 12:16:11
Posty: 2
Lokalizacja: Kielce
Witam

Jestem w trakcie zakupu AUDI Q7 z silnikiem 3,6 FSI (z którego jeszcze mogę sie wycofać). Do momentu rozmowy z jednym z kolegów z tego forum (fascynata diesla) byłem na 110% przekonany co do słuszności wyboru ale teraz nabrałem wątpliwości i stąd też wielka prośba do użytkowników takiego silnika lub do osób które go znają o wyjasnienie kilku niejasności. Usłyszałem ze to najgorszy silnik jaki można było wybrać, że jest wielki problem z serwisowaniem oraz częsciami itd, itd.
Mam w związku z tym kilka pytań - jak ten silnik sprawuje sie w codziennej eksploatacji, czy jest kłopotliwy jeśli chodzi o awaryjność, jak wygląda sprawa części (dostępności), jako że jest to auto z rynku amerykańskiego czy w salonach stwarzają problemy z czymkolwiek, jakie są faktyczne przepały miasto/trasa no i ogólnie plusy i minusy rozwiązań w tym silniku. Będę bardzo wdzięczny za pomoc bo stoje przed poważnym dylematem.

Serdecznie pozdrawiam
KWANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 11:31:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie sądzę, byś otrzymał wiele praktycznych wyjaśnień z uwagi na nietuzinkowość przedmiotowej konstrukcji.
...lecz, skoro rozważasz taką jednostkę, to mimo wszystko namawiałbym albo na 3.0TDI [po modyfikacji z 2007 pracuje niemalże jak silnik elektryczny], albo 4.2FSI [choć nie jest tak cichy jak stare 4.2 w A8/D2].

4.2 TDI jest także rzadkim silnikiem, co może mieć wpływ na jakość serwisowania [w ASO, jak mniemam].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 10:07:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2008 10:01:32
Posty: 78
Lokalizacja: slask
4.2TDI w Q7 chodzi rewelacyjnie. Jeszcze nie było okazji odwiedzać ASO (auto na gwarancji) ponieważ ma dopiero nieco ponad 10 tyś km. Pali w okolicach 11 litrów. Niema z tym autem żadnych problemów poza gabarytami i związanymi z tym trudnościami z parkowaniem. Pomimo czujników i kamery z tyłu.

_________________
A6 2.5TDI AKN 2000r avant - był
A6 2.7TDI BPP 2007r avant - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 11:23:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Tak jak mówiłem tylko 4.2 TDI lub ekonomiczniej 3.0 TDI
Gigantyczny moment obrotowy :d

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 12:32:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2008 10:01:32
Posty: 78
Lokalizacja: slask
3.0TDI nie radzi się tak z tym kolosem jak 4,2TDI. Jeździłem obydwoma, mam porównanie. Jeśli chodzi o ekonomikę, przypuszczam że palić będą podobnie.

_________________
A6 2.5TDI AKN 2000r avant - był
A6 2.7TDI BPP 2007r avant - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2010 21:27:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2010 13:35:38
Posty: 26
MAm Q7 - 3,6 FSI od niedawna, ale wrzucam moje spostrzeżenia.
Szukałem i myślałem długo nad wyborem wersji. 3.0 TDI jest rewelacyjny w A6, ale z Q7 już trochę zamula (może zawirusowany już by wystarczał, ale jeździłem serią i czuć było masę samochodu) poza tym i tak pali już naście.
4,2 jest rewelacyjny (znam go z A8mki) ale różnica w cenie jest gigantyczna. Polowałem na 4.2 FSI ale mało jest na rynku, większosć z USA powypadkowe. Trafił mi się ładny zadbany 3.6 więc kupiłem i na razie jestem zadowolowny.

Rakieta to to nie jest, ale jak się wkręci na obroty to się odpycha, troche lepiej niż 3,0TDI a do tego trochę przy tym warczy, a ja to lubie (nie tak jak 4,2 FSI ale też daje rade) Przy normalnej jeździe na trasie Warszawa-Lublin spalił 11,8 benzyny. A było i trochę wyprzedzania i trochę stania w korku i chwila jazdy 160km/h po obwodnicy Garwolina. Ile mniej by mi spalił TDI? - 1 litr maks. Pewnie po miescie ta różnica robi się większa ale i tak nie dramatyczna.

Co do eksploatacji i niezawodności to wypowiem się jak dłużej pojeżdze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: 4.2 FSI
PostNapisane: 28.wrz.2010 21:29:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.kwi.2007 08:38:34
Posty: 16
Witam. Użytkuje od 2 lat 4.2 FSI wersja europejska. Zrobiłem na nim ok 40 tyś km - poza przeglądem żadnych kosztów. Spalanie średnie w połowie miasto i korki w połowie trasa - 14-15 litrów, jazda w Niemczech na autostradzie 160-190
z boksem załadowany na ful ok 17-18 litrów. Fakt ,że nie jest tak cichy jak stary 4.2 w A8. Brak turbiny, filtra cząstek stałych , a więc mniejsza awaryjność, ponadto mozna znaleźć auto z małym przebiegiem, moje miało 18 tyś przebiegu. Polecam ten silnik. Pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: