.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 07:22:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 b6 2.5 AKE] Po dodaniu gazu brak mocy
PostNapisane: 01.paź.2010 21:11:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2010 20:44:24
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
Mam następujący problem:
- gdy jadę równo ze stałą prędkością dodam gazu auto się przymula (zaczyna zwalniać i czasem szarpnie) i po chwili 2-7s dopiero zaczyna przyspieszać.

- gdy przyspieszam powoli i dodam mocniej gazu reakcja jest natychmiastowa (auto przyspiesza szybciej) "bez zarzutu"
- gdy samochód zwalnia na biegu dodam gazu także reakcja jest natychmiastowa i przyspiesza "bez zarzutu"

Po odłączeniu przepływomierza problem całkowicie znika. ( wszystko jest dobrze)
Przepływomierz mam stary i nowy z ASO (więc to raczej nie jego wina)

Poniżej przedstawiam komplet logów.

000s http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/956 ... 1632d.html
001s http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5a3 ... ef402.html
003s http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/173 ... e846a.html
004s http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b95 ... 3ce57.html
007s http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a23 ... 33c87.html
013s http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34e ... e0b97.html
014s http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7cf ... 32472.html
018s http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b8d ... 33a57.html

000bs http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ff ... 8eb92.html
003bs http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/264 ... 0e521.html
004bs http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad5 ... a0f43.html
011bs http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/045 ... 3b98b.html

000d http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b66 ... cf18c.html
001d http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cb9 ... 91f8d.html
003d http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6fe ... 2d144.html
004d http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/191 ... baa7c.html
008d http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9de ... a1714.html
010d http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/86a ... 22844.html
011d http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cb3 ... e0a9b.html

W sterowniku nie ma żadnych błędów

Z góry dziękuje za wszystkie porady

_________________
Model: A4 B6
Silnik: AKE 2.5 180PS
Rodzaj napędu: QUATTRO
Nadwozie: Limuzyna
Rocznik: 2001


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 09:56:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
logi są z końca stycznia '10, czyli sprzed ok. 9 miesięcy.
czy mógłbyś zrobić aktualny log 001s oraz 004s na rozgrzanym silniku?
[zanim cokolwiek napiszę, chciałbym mieć pewność]

czy masz pewność, że drugie lmm jest na pewno sprawne?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 11:38:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2010 20:44:24
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Wydaje mi się ze na 99% przepływomierz jest dobry.

Poniżej logi o które prosiłeś:

001s http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/853 ... b8628.html
004s http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a60 ... 589f3.html

Dodam jeszcze pozostałe logi
- wtrysk sterujący jest także wymieniony na nowy bo stary padł, od razu po wymianie wyświetlały się te "0" w 004s (także nikt nie wiedział dlaczego) ale wtedy jeszcze problem który tu opisałem nie występował po wymianie było wszystko dobrze.

004s na luzie powyżej 2000 obr/min (powyżej tych obrotów zaczynają się pojawiać liczby )
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e85 ... 22867.html

004BS http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2ed ... 6029d.html

004D http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/568 ... d0d3c.html

_________________
Model: A4 B6
Silnik: AKE 2.5 180PS
Rodzaj napędu: QUATTRO
Nadwozie: Limuzyna
Rocznik: 2001


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2010 15:28:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie powinno być 0* na 004.3s przy nagrzanym silniku - może być to źródłem problemu.
zacznijmy zatem od najprostszego - odłącz na wtyczce wtryskiwacz sterujący [nic się nie stanie, można tak jeździć - zapisze się jedynie błąd w starowniku 00542 - Needle lift sensor (G80) 30-10 - Open or short to B+]. wówczas oceń, czy efekt problemu z przyspieszaniem wystąpi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 14:42:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2010 20:44:24
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Po odłączeniu wtyczki od wtrysku sterującego nic się nie zmieniło, nadal problem występuje

_________________
Model: A4 B6
Silnik: AKE 2.5 180PS
Rodzaj napędu: QUATTRO
Nadwozie: Limuzyna
Rocznik: 2001


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2010 20:48:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli jesteś pewien sprawności lmm, to pozostaje tylko jedno - pompa wtryskowa, a w szczególności nastawnik w pompie wtryskowej oraz sekcja odpowiedzialna za dawkę.

problem nastawnika wynika z 004.3s do 2200 rpm [same zera].

problem dawki [zaworu dawki] wynika z 001s - widać bowiem, że pompa jest już [może być] słaba [zbyt duże wysterowanie zaworu dawki >25CF, a dawka niższa jest niż zazwyczaj] - normalnie, przy w pełni sprawnej pompie 001 wygląda tak:
001.1: 742
001.2: 5.6 [u Ciebie dawka jest niższa, choć w dopuszczalna: 4.7]
001.3: 20 [u Ciebie wysterowanie zaworu dawki jest wyższe niż dopuszczalne: >25.8]
001.4: 88-91


diagnostyka pompy VP44 wymaga niestety jej demontażu i sprawdzenia na stole probierczym [EPS 815]. w Nadarzynie masz niezłego pompiarza ze stołem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2010 12:21:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2010 20:44:24
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Zastanawiam mnie jeszcze sprawa dlaczego po odpięciu przepływomierza jest dobrze.

Znalazłem na forum opis napięć na wtyczce z pięciom pinami przy włączonym zapłonie do innego rodzaju przepływomierzy (do takiego całego czarnego) -

pin 2+3 i 2+masa U=14V,
4+3 i 4+masa U=5V

czyli

1-0
2-około 12V
3-masa
4-około 5V
5-0


A jak wygląda sprawa napięć na poszczególnych pięciu pinach na wtyczce do mojego przepływomierza, bo jest trochę inaczej ale nie chce nic sugerować.
- przepływomierz wygląda tak - http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f7 ... 5c36e.html

_________________
Model: A4 B6
Silnik: AKE 2.5 180PS
Rodzaj napędu: QUATTRO
Nadwozie: Limuzyna
Rocznik: 2001


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: