Witam,
Chcialbym zebrac w pigulce informacje o tym rozwiazaniu (dla niewtajemniczonych: to z grubsza 2 skrzynie: jedna od biegow parzystych a druga od tych drugich:) i 2 sprzegla dzieki czemu zmiania biegu to "przelaczenie" skrzyni/druga szykuje sie na kolejny bieg - wajcha od zmiany biegow jak w automacie/taki nieautomat udajacy automata)
Pytania:
- czy ta skrzynia generalnie jest zjadliwa: to znaczy wiekszosc skrzyn 200-250 tys przejezdza bezawaryjnie czy to protrafi byc Meka Panska jak z multi?
- co najczesciej (jezeli juz) siada w nich i ile to kasy zwyczajowo (naprawa) kosztuje (czy to typowe serwisy automatow opanowaly czy sa 2 w pl w tym jeden o nazwie ss...)
- w skrzyni jest z tego co rozumiem po2jne sprzeglo (sprzeglo w sprzegle), do tego jakis pewnie 2mas - calosc domyslam sie kosztuje majatek (nie ma jakies wiekszej czestosci padaki tego wzlgledem sprzegla/2masu manuala?)
Na forum chyba vw widzialem w jakims starym watku dyskusje posiadaczy aut (jeszcze na gwarancji) o problemie poszarpywania na nagrzanym aucie i pingpongu z ASO w wgrywanie ciagle nowych softow (co problemu nie uleczalo)
wiec dorzucam:
- jakie sa normalne anomalia tych skrzyn z czym trzeba zyc (nienaprawialne/ten typ tak ma) np poszarpywania jak sie nagrzeje?
Generacje: czy sa jakies skoki technologiczne tych skrzyn /w grupie vw/ (typu 6 a 7 tarczek w multi)? Ktos gdzies skrobnal na necie ze chyba np porsche stosuje osobny olej na chlodzenie sprzegla a osobny na sama skrzynie? Jakis inne warte zauwazenia roznice (nie rozpatruje prosiawki - auta z kregu vag)
Czysto techniczne pytanie: jak rozwiazali proces ruszania w tym aucie (w artykulach sa piekne opisy jak ten mechanizm szybko bieg zmienia itp ale o ruszaniu delikatnym np. w korku nic)
Jezeli przegapilem watek zbierajacy te informacje to prosze o linka
Pozdrawiam,
Przemek
_________________ TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku
|